کد خبر: ۳۰۰۰۳۳
زمان انتشار: ۰۰:۱۵     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
بیماری بچه‌پولدار مفت‌خوری است و بی‌عرضگی‌هایش را با پول نفت می‌پوشانند. نتیجه وابستگی به نفت این است كه تحت فشار خارجی همه‌چیز را می‌دهیم و بچه‌پولدار مفت‌خور تبدیل به بچه بی‌غیرت بین‌المللی می‌شود كه تحت فشار می‌ترسد. اینکه منتظر بمانیم تا دشمن بگوید بهانه‌ای ندارد، اتفاق نمی‌افتد و دشمن این را نخواهد گفت چون اگر بگوید خیلی احمق است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ،عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأكید بر اینكه انقلاب باید در سه جبهه سریع وارد عمل شود، گفت: تمدن‌سازی بدون اقتصاد مقاومتی امكان‌پذیر نیست.
حسن رحیم‌پور ازغدی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به اینكه كوتوله‌های داخل و خارج شاخ و شانه می‌كشند، اظهار داشت: اگر این مسئله را سامان ندهیم، كوتوله‌ها برای ما مسئله‌ساز می‌شوند و مطالبه‌های پوچ می‌آفرینند و می‌خواهند انقلاب را به اندازه خودشان حقیر كنند. وی گفت: امروز باید سه سپاه ۱۰۰ هزار نفری در جهت تمدن‌سازی اسلامی در داخل و خارج كشور آماده كنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح كرد: بایدیك سپاه ۱۰هزار نفری اسلامی جهت خدمت به مستضعفان جهان با كمك دولت‌های اسلامی در پنج قاره تشكیل شوند تا فرهنگ انقلاب اسلامی را در حوزه اقتصاد و همچنین همه حوزه‌ها در كشورهای فقیر سازماندهی كنند.
رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: باید با همكاری دانشگاه‌ها در كشورهای آفریقایی، امریكای لاتین و حتی بخشی از اروپا دست‌كم ۱۰۰هزار نیرو برای كمك به فقرا سازماندهی شود.
 وی همچنین با تأكید بر اینكه ۱۰۰ هزار نیروی جهادی و عملیاتی در كشورهای اسلامی باید تشكیل شود، گفت: زمانی كه كشورهای اسلامی مانند عراق، یمن، سوریه، فلسطین... و كشورهایی از این قبیل مورد هجوم اشغالگران قرار می‌گیرند باید طبق قانون فرمان امام و رهبری و همچنین منافع ملی خودمان این صدهزار نیرو را برای عملیات رزمی و نظامی آماده كنیم.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینكه دشمن عملاً وارد كشورهای اسلامی می‌شود، گفت: این داعشی كه صورتش را می‌پوشاند غیر از چندهزار نفر بقیه ارتش‌های مزدور كشورهای عربستان، امریكا و كشورهای اروپایی هستند.
 دشمنان اسلامی برای آدم‌كشی خیلی سریع وارد كشورهای اسلامی می‌شوند. رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: ما چرا باید تعارف كنیم بایدیك سپاه ۱۰۰ هزار نفری چریك تشكیل دهیم و علناً وارد كشورهای اسلامی شوند. وی در ادامه با ابراز اینكه هم اكنون دهها هزار نفر افراد تحصیلكرده و مدیران باتجربه در كشور وجود دارند كه به‌صورت درست سازماندهی نمی‌شوند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمان‌هایی را برای اقتصاد مقاومتی صادر كرده‌اند، این فرمان‌ها چگونه و باید توسط چه‌كسانی اجرایی شود؟
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اظهار اینكه مقامات كلی‌تر از رهبر معظم انقلاب صحبت می‌كنند، تصریح كرد: این درحالی است كه باید جزئی حرف بزنند، باید نیروهای فعال و قوی اما بیكار و تماشاچی را سازماندهی كرد.
رحیم‌پور ازغدی بیان كرد: اگر تقسیم كار انجام نشود تا آخر برای همدیگر انشا می‌خوانیم. در سه چهار دولت گذشته دیدیم كه دولت‌ها به بخشی از وظایف خود عمل كردند، اما در بسیاری از موارد دولت‌ها وقتی به وعده‌های خود نتوانستند عمل كنند راحت‌ترین كار برای آنان این بود كه ادای اپوزیسیون را درآوردند، این كار در دولت قبل شد، در دولت قبل از قبل هم انجام شد و در این دولت هم انجام می‌شود، این كار مسئولانه نیست، همه مشكل دارند. اینكه رؤسای سه قوه می‌گویند نمی‌گذارند، به این معنی است كه یا مردم یا دیگران نمی‌گذارند، همه مقصرند به‌جز مسئولان سه قوه.
 وی در ادامه با اشاره به اینكه بعضی از مدیریت‌ها در اقتصاد و بازار خلاف تشخیص مصلحت است، خطاب به سران سه قوه گفت: تكلیف خودتان با خودتان روشن است، كدام سیاست بانك‌ها به تولید كمك كرده و چه‌مقدار به آن صدمه زده، فایده دانشگاه‌ها چیست؟ دانشگاه‌ها به‌جز هزار دكتر و فوق‌لیسانس چه محصول دیگری داشته است؟ بعضی از مسئولان حوزه علمیه قم اعلام كردند دانشگاهیان محصولات تحقیقات خود را عرضه كنند، چرا آن‌قدر حرف می‌زنید؟ مدیران حوزه قم، مشهد، اصفهان و مراجع باید یقه اینها را بگیرند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأكید دوباره بر اینكه بانك‌ها می‌توانند صددرصد اقتصاد را اسلامی كنند، تصریح كرد: نباید مردم را مأیوس و نگران كرد. سؤالی از بانك مركزی دارم: آیا آنها می‌دانند در بانك‌ها چه می‌گذرد؟ آیا بانك مركزی تضمین می‌كند آنچه را در بانك‌ها انجام می‌شود طبق قانون بانكداری اسلامی است؟
رحیم‌پور ازغدی با ابراز اینكه مردم باید مالیات پرداخت كنند، گفت: بیماری بچه‌پولدار مفت‌خوری است و بی‌عرضگی‌هایش را با پول نفت می‌پوشانند. نتیجه وابستگی به نفت این است كه تحت فشار خارجی همه‌چیز را می‌دهیم و بچه‌پولدار مفت‌خور تبدیل به بچه بی‌غیرت بین‌المللی می‌شود كه تحت فشار می‌ترسد. وی با اشاره به فرمایش‌ها‌ی رهبر معظم انقلاب كه همه‌چیز را به مذاكرات هسته‌ای گره نزنید، گفت: غرب می‌گوید كه اگر ایران به بمب اتم برسد مفهوم ابرقدرتی به هم می‌ریزد.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اظهار اینكه گفته می‌شود: «باید بهانه‌ها را از آنها (غربی‌ها) بگیریم» بیان كرد: اینكه گفته می‌شود «منتظر بمانیم تا دشمن بگوید بهانه‌ای ندارد» اتفاق نمی‌افتد و دشمن این را نخواهد گفت چون اگر بگوید خیلی احمق است. رحیم‌پور ازغدی با ابراز اینكه نمی‌شود فقط حرف زد، گفت: وظیفه رهبر معظم انقلاب تعیین خط‌مشی‌هاست اما متأسفانه بقیه كلی‌تر از رهبری حرف می‌زنند، باید برویم و اجرا كنیم.
 وی با اشاره به فارغ‌التحصیلان رشته علوم انسانی افزود: دانشگاه‌های ما دكتر پشت دكتر تولید می‌كنند اما نمی‌توانند مشكلات مربوط به مالیات، ترافیك و... را حل كنند. رحیم‌پور ازغدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه وزارت علوم، دانشگاه آزاد و پیام‌نور به فكر ساختمان‌های خود و همچنین میزان پولی هستند كه از مردم می‌گیرند، گفت: كارآمدی آقای مهندس و دكتر فقط برای جلسات خواستگاری یا جلساتی است كه با آن بتوانند پز بدهند و به درد دیگری نمی‌خورد.
وی در ادامه با اظهار اینكه وقتی بحث تشیع انگلیسی مطرح شد یكی دو نفر در این رابطه مطرح شدند، گفت: شیعه انگلیسی ما و شما هستیم، دنبال چه‌كسی می‌گردیم؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها