يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۰۰۵۱
زمان انتشار: ۰۱:۲۰     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
هیأت‌های سراسر کشور در آستانه ایام فاطمیه تأکید کردند: از ایجاد تقابل بین فاطمیه و نوروز پرهیز کرده و می‌دانیم مردم ما در ایام عزای عمومی فاطمیه حرمت این ایام را حفظ خواهند کرد و منافاتی بین فاطمیه و سنت‌های نیکوی نوروز نمی‌بینند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در پایان چهارمین همایش هیأت‌های برگزیده و محوری کشور، شرکت‌کنندگان در آستانه ایام فاطمیه بیانیه‌ای بدین شرح صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

هیأت تراز انقلاب اسلامی هیأتی است که گوشه گوشه و لحظه لحظه‌اش مورد رضایت امام عصر (عج) باشد. هیأتی که شایسته برپایی در حضور حضرتش باشد. هیأتی آماده حضور و ظهور.... چنین هیأتی، قله و افق آرمانی هیأت‌ها است.

ترسیم بایسته‌ها و شایسته‌های چنین هیأتی، هر چند سخت و دشوار می‌نماید؛ اما لازم است و ضروری. ما شرکت‌کنندگان در چهارمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور در آستانه ایام فاطمیه، مرام‌نامه خود را در مسیر ایجاد هیأت تراز انقلاب اسلامی به شرح ذیل اعلام می‌کنیم:

مرام ما مرام فاطمی است آنچه را آن بزرگوار پسندد ما هم می‌پسندیم؛ و از آنچه ایشان را ناراحت کند پرهیز می‌کنیم. می‌کوشیم در ایام فاطمیه بیش از هرچیز مرام و سیره فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها را در تمام عرصه‌های زندگی به مردم معرفی کنیم.

مرام ما اهل هیأت این است که در ایام فاطمیه اول و ایام فاطمیه دوم برای صدیقه طاهره -سلام الله علیها- مراسم برگزار می‌­کنیم؛ اما این عزاداری را به هیچ وجه در غیر از ایام عزای عمومی به جامعه تحمیل نمی‌کنیم. بدیهی است که ایام عزای عمومی محدود‌تر از ایام مراسمات هیأت است. ما ضمن تأکید بر برگزاری مردمی عزاداری‌ها، از نهادهای عمومی چون صداوسیما و مدیران شهری توقع داریم در ایام عزای عمومی همراه با مردم حرمت فاطمیه را حفظ کنند.

از ایجاد تقابل بین فاطمیه و نوروز پرهیز کرده و می‌دانیم مردم ما محب و علاقمند به «ریحانةالنبی» دردانه رسول خدا و اهل بیت او هستند و در ایام عزای عمومی فاطمیه حرمت این ایام را حفظ خواهند کرد و منافاتی بین فاطمیه و سنت‌های خوب نوروز چون صله ارحام نمی‌بینند. همچون گذشته دید و بازدیدهای خود در این ایام را مزین به ذکر صلوات و بیان فضایل و سیره حضرت زهرا کنند تا مصداق جلسات احیای امر باشند و رنگ فاطمی به نوروز می‌دهند.

در روز شهادت صدیقه طاهره (س) که ایران اسلامی غرق ماتم و اندوه است با برگزاری مراسم ویژه و تجمع هیأت‌ها و تکریم و پذیرایی از عزاداران فاطمی، یاد و ذکر آن اسوهً عظمی را در فضای عمومی کشور زنده می‌کنیم.

ما با تأسی به شهیده ولایت که در شرایط تحمل زخم‌ها و درد‌ها با تمام وجود از امام زمان خویش دفاع کرد، شعارمحوری «او ایستاد پای امام زمان خویش» را برای ایام فاطمیه امسال انتخاب می‌­کنیم و اعلام می‌­کنیم «ما ایستاده‌ایم» چون فاطمه -سلام الله علیها-. در تبلیغات، اعلامیه‌ها و فضاسازی هیأت با نگاه به سیره فاطمی مفاهیمی چون ایستادگی فاطمی، فرهنگ جهاد و شهادت، ولایتمداری، بیداری اسلامی، حیا و عفاف فاطمی را تبیین و ترویج می‌کنیم.
ما با تکریم خواهران شرکت‌کننده در عزای حضرت زهرا (س) به عنوان رهروان فاطمی، حضرت زهرا را الگوی کامل زنان مسلمان به ویژه در ایفای نقش مادری و همسری دانسته و از تمامی پیروان عفت و حیای صدیقه طاهره تجلیل می‌کنیم.

ما ضمن پرهیز از ورود به بازی‌ها و دسته‌بندی‌های جناحی و سیاسی بر ترویج و تبلیغ گفتمان‌های مورد نظر علمدار فاطمی، فرزند صالح حضرت زهرا (س)، رهبر معظم انقلاب تاکید کرده و با ایشان بیعتی دوباره می‌­کنیم.

ما محبت اهل بیت (ع) را محور وحدت شیعه و سنی می‌دانیم و با تاکید بر حقانیت اهل بیت (ع) و اعلام این امر که اهل سنت برادران ما و محب اهل بیت پیامبر (ص) هستند، برپایی مجالس ایام فاطمیه و بیان روضه‌های حضرت صدیقه (س)، ریحانه رسول خدا را وظیفه خود دانسته و هرگونه توهین، سب و رفتار تفرقه افکن را از افراطیون شیعه و سنی محکوم نموده و ریختن خون امت پیامبر اسلام را به بهانه اختلافات مذهبی عمل به خواسته صهیونیسم، استکبار جهانی و دشمنان اسلام می‌دانیم.

شهدا پیشتازان تاسی و الگوگیری از حضرت صدیقه شهیده (س) هستند. ما با معرفی و ترویج سیره شهدای دفاع مقدس و نهضت جهانی اسلام در هیأت، یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه می‌داریم و راه و مسیر آن‌ها را ادامه می‌دهیم.

ما با پیروی از سبک زندگی و الگوی ساده‌زیستی حضرت زهرا (س) و در راستای اقتصاد مقاومتی، خود و مسئولان را به ساده‌زیستی، قناعت و مصرف کالای داخلی دعوت می‌کنیم. و با تأسی به سیره آن بانوی رحمت و مهربانی و الگوی «یطعمون الطعام» و در سال جدید فاطمی همت خود را در محرومیت زدایی از ایتام آل محمد و مستضعفان جامعه بیش از گذشته مصروف خواهیم کرد.

فروغی که با انقلاب اسلامی و ید بیضای حضرت روح الله در جان مسلمانان جهان تابیده شد، امروز به شعله خشمی تبدیل شده که دامن حکومت‌های ستمگر منطقه را گرفته است. توجه به مسائل بین‌المللی، شناخت نظام استکبار جهانی و یاری مادی و معنوی مظلومان را وظیفه خود می‌دانیم و هرگونه هتک و اهانت به مقدسات همه ادیان و مذاهب نظیر توهین اخیر نشریه هتاک فرانسوی به رسول الله الاعظم (ص) را محکوم می‌کنیم.

مستضعفان جهان چشم‌انتظار ظهور خورشید عدل و ولایت مهدی موعود (عج) هستند و افق نگاه همۀ هیأت‌ها نیز حکومت جهانی آن حضرت است. در همین راستا زمینه‌سازی برای این حکومت جهانی وظیفه یکایک هیأت‌ها و اعضای آنهاست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها