يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۰۰۸۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز، این چند تصویر را از کسانی که ملیت اروپایی و آمریکایی دارند و هم‌اکنون نیز در کشور عراق بصورت داوطلبانه در حال مبارزه با داعش هستند، منتشر کرده است!

رویترز درباره ملیت دقیق این افراد اطلاع دقیقی نداده و صرفاً اعلام کرده است که آنها کسانی با اسامی اسکات، ولف و ... و با ملیّت غربی هستند که برای جنگ با داعش به صفوف گروه‌های کرد و مسیحی در عراق پیوسته‌اند.

البته باید اذعان کرد که نبرد در راه مبارزه با تروریسم یک کار پسندیده است اما علامت سؤال از آنجا هویدا می‌شود که این افراد بدون هیچ مخالفتی با سیاست‌های موافق تروریسم و از کشورهایی به عراق آمده‌اند که حتی در حال حاضر نیز در حال حمایت تسلیحاتی، لجستیکی، نظامی و اطلاعاتی از داعش و سایر گروه‌های تروریستی هستند و بی‌هیچ پروایی هم نسبت به این حمایت‌ها اعتراف دارند.

اکنون شاید این تئاتر اندکی گویاتر به نظر برسد...

آمریکا مدتی است که عنوان می‌کند به همراه جمعی از متحدان عربی و اروپایی‌اش در حال جنگ با داعش در کشور عراق است اما این اعلام او در نزد سیاسیون مبرّز و تحلیلگران منطقه‌ای به عنوان یک طنز سیاسی مطرح است.

زیرا همه می‌دانند که آمریکا و متحدانش حتی هم‌اکنون نیز در حال ارائه تسلیحات و اطلاعات به سربازان داعشی خود هستند، با عملیات‌های ظاهراً ضدّ داعشی اقدام به کشتن مبارزان و مدافعان عراقی و سوری می‌کنند و فی‌الواقع تنها کاری که ائتلاف مذکور در کشور عراق انجام نمی‌دهد؛ مبارزه با داعش است.

پر واضح است که در این میان آمریکا دست به تئاترهای رسانه‌ای خواهد زد تا به افکار عمومی بقبولاند که اهل مبارزه با داعش است.

و این شبه نظامیان که گویا گروه‌های سنی و مسیحی عراقی را با شرکت‌های پیمانکاری نظامی مثل بلک‌واتر! اشتباه گرفته‌اند؛ بعنوان کاراکترهای آگاه یا شاید ناآگاه تئاتر اشاره شده باید به ایفای نقش در این راه بپردازند.

لازم به ذکر است که ائتلاف آمریکایی ضد داعش مدتیست که در حال زمزمه حضور نیروهای پیاده خود در کشور عراق است.

اقدامی که با مخالفت شدید گروه‌های عراقی و نیروهای حشد‌الشعبی مواجه شده است.

انتشار تصاویر مبارزان اروپایی و آمریکایی در عراق و علیه داعش می‌تواند در راستای قوت بخشی به زمزمه آمریکایی اشاره شده نیز ارزیابی شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
۲
۱
اره دیگه گرگهابه جون هم میفتن وشیطان بزرگ به بهانه نابودکردن داعش دوباره کشوری رواشغال خواهدکرد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها