يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۰۰۸۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
۳۳ سال پیش در چنین روزی
نشریه میدل ایست گزارش داد رژیم آل سعود یک قرار داد سری با اسرائیل در مورد نحوه استفاده از آواکس های آمریکایی در عربستان به امضا رسانده است . به گزارش این نشریه افشای قرارداد فوق باعث بروز مشکلاتی برای دولت آمریکا شده است .

رخدادهای 10 اسفند 1360

چکیده

  • شب گذشته دست کم 4 انفجار در ساختمانی که دو مرکز مهم بورس آمریکا در آن قرار دارد و دو انفجار در ساختمان های دیگری در ناحیه مالی وال استریت در نیویورک به وقوع پیوست.

 

  • ستاد بسیج اقتصادی کشور دیروز به ریاست مهندس بهزاد نبوی وزیر مشاور در امور اجرایی و سرپرست این ستاد تشکیل جلسه داده و میزان گوشت توزیعی در سراسر کشور را تصویب کرد.

 

  • 90 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای از بازرسی کل کشور خواستند هر جا کوچکترین انحرافی از قانون اساسی یا مصوبات مجلس مشاهده کرد مراتب را به امام ، مسئولین و مردم گوشزد کند.

 

  • ارتش بعث عراق رسما به استخدام مزدور خارجی برای مقابله با نیروهای ایران در جنگ اعتراف کرد.

 

  • همزمان با سفر نماینده رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل یگان های دریایی این رژیم  شب گذشته به آب های ساحلی جنوب لبنان تجاوز کردند .

 

  • نشریه میدل ایست گزارش داد رژیم آل سعود یک قرار داد سری با اسرائیل در مورد نحوه استفاده از آواکس های آمریکایی در عربستان به امضا رسانده است .

انفجارهای متعدد در مراکز مالی و پولی نیویورک

واحد مرکزی خبر به نقل از یونایتدپرس گزارش داد شب گذشته دست کم 4 انفجار در ساختمانی که دو مرکز مهم بورس آمریکا در آن قرار دارد و دو انفجار در ساختمان های دیگری در ناحیه مالی وال استریت در نیویورک به وقوع پیوست.

هنوز در مورد مجروحان احتمالی این انفجارها گزارشی نشده است . پلیس گفت 4 انفجار در ساختمان بورس نیویورک و ساختمان بورس آمریکا و ساختمان مریل لینچ و ساختمان چیس مانهاتان صورت گرفت . علت و شدت این انفجارها هنوز مشخص نشده است .(1)

میزان توزیع گوشت در سراسر کشور تصویب شد

ستاد بسیج اقتصادی کشور دیروز به ریاست مهندس بهزاد نبوی وزیر مشاور در امور اجرایی و سرپرست این ستاد تشکیل جلسه داد. در این جلسه که با  شرکت معاونین وزارت خانه های ذیربط و مدیرعامل سازمان گوشت کشور تشکیل شد مدیرعامل سازمان گوشت کشور گزارشی از میزان ذخیره گوشت موجود کشور و میزان توزیع روزانه آن در تهران و شهرستان ها به جلسه ارائه کرد. پس از بحث و بررسی در این رابطه میزان توزیع گوشت در سراسر کشور به تصویب رسید.(2)

90 نماینده مجلس خواستار جلوگیری از تخطی از قانون اساسی شدند

90 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای از بازرسی کل کشور خواستند هر جا کوچکترین انحرافی از قانون اساسی یا مصوبات مجلس مشاهده کرد مراتب را به امام ، مسئولین و مردم گوشزد کند.(3)

عراق رسما به استخدام مزدور خارجی برای جنگ با ایران اعتراف کرد

ارتش بعث عراق رسما به استخدام مزدور خارجی برای مقابله با نیروهای ایران در جنگ اعتراف کرد. تلویزیون بصره دو شب پیش فیلمی از مزدوران مصری ، سودانی و تونسی که در جبهه های جنگ دوشادوش نیروهای عراقی با ایران می جنگیدند پخش کرد. در این فیلم مزدوران ضمن معرفی خود اظهار می داشتند که برای دفاع از آرمان اعراب به عراق آمده و عازم جبهه ها شده اند ! گفتنی است دولت عراق پیش از این استخدام هرگونه مزدور برای جنگ با ایران را تکذیب می کرد.(4)

 

حمله هوایی و دریایی اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با ورود نماینده آمریکا

خبرگزاری فرانسه از تلاویو گزارش داد فیلیپ حبیب فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه دیروز وارد اسرائیل شد. همزمان با این سفر یگان های دریایی اسرائیل شب گذشته به آب های ساحلی جنوب لبنان تجاوز کردند . در همین حال چهار هلیکوپتر جنگی اسرائیلی نیز بر فراز جنوب لبنان به پرواز درآمدند.

نیروهای فلسطینی نیز با استفاده از توپخانه ضد هوایی به سوی آن ها آتش گشودند. جنگنده ها و بالگردهای اسرائیلی نیز دیروز در ارتفاع کم بر فراز چند شهر جنوب لبنان پرواز کردند و نیروهای مشترک چپ و فلسطینی به سوی آن ها آتش گشودند.

گفتنی است نایف حواتمه رهبر جبهه دمکراتیک خلق برای آزادی فلسطین دیروز گفت : اگر فیلیپ حبیب فرستاده ویژه دولت آمریکا به خاورمیانه نتواند اوضاع جنوب لبنان را به میل اسرائیل سر و سامان بدهد اسرائیل به این منطقه حمله خواهد کرد . حواتمه هشدار داد اقدام نظامی اسرائیل پیامدهای جدی مانند گسترش یک جنگ تمام عیار در جبهه های سوریه و لبنان به دنبال خواهد داشت.(5)

قرار داد محرمانه آل سعود و رژیم صهیونیستی درباره آواکس ها !

نشریه میدل ایست گزارش داد رژیم آل سعود یک قرار داد سری با اسرائیل در مورد نحوه استفاده از آواکس های آمریکایی در عربستان به امضا رسانده است . به گزارش این نشریه افشای قرارداد فوق باعث بروز مشکلاتی برای دولت آمریکا شده است . (6)

پی نوشت:

1-  اطلاعات ، 10 اسفند 1360 ، صفحه 14
2- اطلاعات ، 10 اسفند 1360 ، صفحه 15
3- کیهان ، 10 اسفند 1360 ، صفحه 3
4- اطلاعات ، 10 اسفند 1360 ، صفحه 13
5- اطلاعات ، 10 اسفند 1360 ، صفحه 16
6- کیهان ، 10 اسفند 1360 ، صفحه 16

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها