أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۰۱۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
در نتایج نظرسنجی موسسه ی آماری گالوپ منشر شد:
این آمار که از سال 2004 تا کنون جمع آوری شده اند نشان می دهند برخلاف ادعاهای دولتمردان امریکایی درباره ی بحرانی بودن مسئله ی تروریسم بین الملل برای امریکا و لزوم پرداختن به هر مسئله ای در هر کجای دنیا، مردم این کشور کم کم به این نتیجه می رسند که لزومی ندارد دولتشان در هر اتفاقی دخالت کند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، در حالیکه مقامات مذاکره کننده ی ایران و 1+5 تا کمتر از یک پنج روز دیگر (پنجم ماه مارس) در سوئیس با هم دیدار خواهند کرد، موسسه ی آماری گالوپ نتایج جدیدترین نظرسنجی های خود را درخصوص ایران منتشر کرد. این آمار نشان می دهد اخبار جهت دار و مغرضانه ی رسانه های مختلف امریکایی تا چه حد دامنه ی نفوذ و تاثیر خود بر مخاطب غربی را گسترش داده اند.

جالب اینکه گزارش های آژانس و دولتمردان امریکایی و صهیونیست [بدون اسناد معتبر و قابل اتکاء] تا کنون ایران را متهم به فقط احتمال انحراف از مسیر صلح آمیز دانسته اند؛ تا جایی که اخیرا یک سایت امریکایی فاش کرد حتی سازمان اطلاعات رژیم جعلی اسرائیل نیز نسبت به دستیابی ایران به تسلیحات اتمی نگرانی ندارد! (+)

اینها نشان می دهد تمام ادعاهای مقامات کاخ سفید و رژیم صهیونیستی درباره ی برنامه هسته ای ایران، یک بازی سیاسی بیش نیست که با کمک رسانه ها در جلب افکار و اذهان عمومی به سود خودشان، کفه ی ترازو را به سمت خود سنگین کرده اند. در این میان آماری که با عنوان نظرسنجی های مختلف درخصوص دید مردم امریکا و دیگر نقاط جهان نسبت به ایران منتشر می شود و مورد تحلیل قرار می گیرد خود نوعی ضدتبلیغ علیه جمهوری اسلامی به حساب می رود و اثر القایی قدرتمندی دارد.

جامعه ی آماری منتخب موسسه ی گالوپ این بار متشکل از 837 امریکایی از سرتاسر این کشور و بازه ی سنی 18 سال به بالا بود. در این میان و در پاسخ به سوالی با عنوان تکراری: نظر کلی شما درباره ی ایران چیست؟این نتایج به دست آمد:

افرادی که در سال 2015 دید منفی و ناخوشایندی نسبت به ایران دارند 84% هستند که نسبت به سال1989 پنج درصد کاهش داشته اند. اما افرادی که دید مثبتی راجع به ایران دارند 11% بوده و نسبت به سال 1989 شش درصد افزایش داشته اند. تفاوت بین افراد مثبت نگر نسبت به ایران با افراد منفی نگر اگرچه تفاوت فاحشی است اما در مقایسه ی آن با 26 سال قبل مشخص می شود تعداد افرادی که تحت تاثیر دروغ های رسانه ای، ایران را کشور محبوبی نمی دانند رو به کاهش است و در عین حال افرادی که دید مثبتی راجع به ایران دارند در حال افزایش هستند.

اما رسانه های امریکایی بدون تحلیل صحیح داده ها و بدون در نظر گرفتن عامل صد در صد تاثیرگزاری به نام عدم دسترسی شهروندان امریکایی به اطلاعات صحیح و غیرمغرضانه درباره ی ایران"، از تیترهایی با عناوینی مانند از هر 10 امریکایی بیش از 8 نفر دید مثبتی راجع به ایران ندارند و یا فقط 11% از امریکایی ها ایران را کشور محبوبی می دانند نتایج این نظرسنجی را منتشر کردند.

اما امریکایی ها در پاسخ به سوال دیگری با عنوان تهدید بودن برنامه ی هسته ای ایران برای منافع حیاتی ایالات متحده در ده سال آینده تا چه حد است: یک تهدید بحرانی؟ یا یک تهدید مهم اما نه بحرانی؟ اینگونه پاسخ دادند:

حدود 77% معتقد هستند برنامه هسته ای ایران یک تهدید بحرانی است. این آمار نسبت به دو سال پیش 6% کاهش داشته است. اما افرادی که ایران را تهدیدی بحرانی نمی دانند کماکان و مانند سال 2013، همان 16% هستند.

اما آمار جالب توجه دیگری که باز سیطره ی نفوذ رسانه ها در اذهان مردم امریکا را به نمایش می گذارد، پرسشی است که در یک نظرسنجی دیگر در ماه گذشته لحاظ شده بود. عنوان پرسش مذکور این بود: آیا تحریم ها علیه ایران تاثیر داشته اند و باید ادامه پیدا کنند و یا تاثیر نداشته اند و نباید ادامه داشته باشند.

در حالیکه در ژانویه ی 2013 حدودا 63% معتقد بودند تحریم ها باید ادامه پیدا کند، در ژانویه ی سال جاری میلادی این رقم به 75% رسیده است. اما در عین حال، رقم 17% افرادی که ادامه ی تحریم ها را مناسب نمیدانستند با کاهشی شش درصدی به رقم 11% رسیده است.

اگرچه رفتار و اظهارنظرهای مقامات دولتی جمهوری اسلامی نیز تاثیر مستقیمی بر پاسخ شهروندان امریکایی به این سوال داشته است [زیرا آنها بارها از کمرشکن بودن تحریم ها و مانع بودن شان بر سر راه توسعه و بهبود اوضاع اقتصادی ایران سخن گفته اند که در عمر انقلاب اسلامی عمل بی سابقه ای بود و به نوعی خودزنی محسوب میشد] اما با نگاهی به اخبار منتشره در سایت ها و نشریات امریکایی مشخص می شود علت این درصد ها چیست: در قریب به 80% خبرهایی که راجع به ایران منتشر می شود، همیشه یک جمله با این مضمون وجود دارد که تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط امریکا و شورای ملل، ایران را به پای میز مذاکره کشاند.

اما جالب تر از همه، آماری است که درباره ی دید امریکایی ها نسبت به اقدامات رئیس مآبانه ی کاخ سفید در دنیا به دست آمده است. این آمار که از سال 2004 تا کنون جمع آوری شده اند نشان می دهند برخلاف ادعاهای دولتمردان امریکایی درباره ی بحرانی بودن مسئله ی تروریسم بین الملل برای امریکا و لزوم پرداختن به هر مسئله ای در هر کجای دنیا، مردم این کشور کم کم به این نتیجه می رسند که لزومی ندارد دولتشان در هر اتفاقی دخالت کند.

در سال 2004 حدود 82% معتقد بوده اند مقوله ی تروریسم بین الملل برای امریکا یک امر بحرانی است. این تعداد در سال 2014 به 77% کاهش یافت!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها