أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۰۱۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم/ با وجود ادعاي وزارت دفاع فرانسه مبني بر تعليق صدور تجهيزات سرکوب و مقابله با اعتراضات به منامه، بحرين همچنان گلوله هاي گاز اشک آور را از اين کشور تامين مي کند.

وزارت دفاع فرانسه به خاطر استفاده گسترده آل خليفه از تجهيزات ضد شورش عليه مردم بحرين پس از آغاز انقلاب مردمي در فوريه 2011 صدور اين نوع تجهيزات را به حال تعليق در آورده بود.
با اين حال، سايت بحريني "منامه پست" به نقل از روزنامه "الوطن" در گزارشي تأکيد کرد، رژيم آل خليفه گلوله هاي گاز اشک آور را از طريق همپيمانان خود يعني عربستان و امارات تأمين مي کند؛ اين کشورها نيز گلوله هاي گاز اشک آور را از فرانسه وارد مي کنند.
شيوه ديگر براي صدور گاز اشک آور بر اساس قانون فرانسه از طريق مجوز صدور مواد منفجره است که گمرک آن را صادر نموده و نيازي به اعلام ندارد.
سخنگوي وزارت دفاع فرانسه دراينباره مي گويد: تجهيزات ضد شورش، به عنوان تجهيزات جنگي محسوب نمي شود لذا در چارچوب قوانين معمول وزارت دفاع قرار ندارد.
سازمان حقوق بشر بحرين با اعلام اين که استفاده بي رويه از گلوله هاي گاز اشک آور از سال 2011 تا زمان حاضر باعث قتل ده ها نفر شده، جلوگيري از صدور گلوله هاي مزبور براي رژيم آل خليفه و تحقيق فرانسه درباره استمرار استفاده رژيم بحرين از گلوله هاي ساخت شرکت "الستکس" براي سرکوب دموکراسي در بحرين را خواستار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها