أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۰۱۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
خراسان/ حجت الاسلام والمسلمين قرائتي در تفسير آيه 10 سوره حجرات فرموده اند: در قرآن کريم پيرامون برادري داريم: "انما المومنين اخوه فاصلحوا بين اخويکم و اتقواالله لعلکم ترحمون. همانا مومنين با يکديگر برادرند، پس ميان برادران خود ( در صورت اختلاف و نزاع) صلح و آشتي را برقرار کنيد و تقوا داشته باشيد تا مورد ترحم خداوند قرار گيريد." اين آيه رابطه مومنان با يکديگر را همچون دوبرادر دانسته است که در اين تعبير نکاتي نهفته است از جمله اين که الف: دو برادر در برابر بيگانه ، يگانه و بازوي يکديگرند. ب: دوستي دو برادر عميق است ج: امروز براي اظهار علاقه کلمات رفيق ، دوست، همشهري ، هم وطن و ... به کار مي رود ولکن اسلام کلمه برادر را به کار برده است که عميق ترين واژه هاست. د: دوستي دو برادر متقابل است. در حديث دو برادر ديني به دو دست تشبيه شده است که يکديگر را شست و شو مي دهند.

برگرفته از کتاب "تفسير سوره حجرات" ، ص72
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها