کد خبر: ۳۰۰۱۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
نگاهی به تاریخچه بازی سرخپوشان مقابل حریف ازبکستانی؛
تیم فوتبال پرسپولیس در حالی روز سه شنبه برای چهارمین بار در بازی های رسمی مقابل بنیادکار ازبکستان قرار می گیرد که تاکنون موفق به مغلوب کردن این حریف نشده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، پرسپولیس عصر روز سه شنبه در دومین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برابر میزبانش بنیادکار به میدان می رود؛ تیمی که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده و فقط ۹ سال از قدمت آن می گذرد.


بنیادکار در این ۹ سال ۱۲ بار برابر تیم های ایرانی از جمله پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن و سایپا قرار گرفته که ۳ بار آن برابر پرسپولیس بوده است.


در این ۳ بازی سهم بنیادکار ۲ برد و ۱ تساوی بوده و همین مساله باعث شده تا رکوردشکست ناپذیری این تیم برای سرخپوشان به ثبت برساند.


در زیر نگاهی به بازی های قبلی دو تیم می اندازیم:


* ۱۰۰ هزار نفر مغلوب پنالتی ریوالدو

خرداد سال ۱۳۸۸ و در مرحله یک هشتم نهایی و بنابر قانون آن زمان، پرسپولیس که در گروهش اول شده بود، برابر تیم دوم گروه دیگر یعنی بنیادکار قرار گرفت.

 

جدال این دو تیم به صورت تک حذفی و به میزبانی پرسپولیس در حضور نزدیک به ۱۰۰ هزار تماشاگر برگزار شد، اما میزبانی باعث برد سرخپوشان نشد و بنیادکار که آن زمان ریوالدوی برزیلی را در اختیار داشت، با ضربه پنالتی این ستاره کهنه کار به پیروزی رسید و صعود کرد.

 

در این مسابقه نلو وینگادا سرمربی پرسپولیس نتوانست از کریم باقری و ابراهیم توره که مصدوم شده بودند استفاده کند. مرد پرتغالی که می‌دانست آخرین حضورش روی نیمکت سرخ‌ها را تجربه می‌کند، در ۱۵ دقیقه پایانی از ایوان پتروویچ و به خاطر کمبود بازیکن از حسین بادامکی استفاده کرد که مدت‌ها به خاطر مصدومیت بازی نکرده بود. در این دیدار ریوالدو با حرفه‌ای‌گری‌اش از داور کره‌ای در دقیقه ۴۰ پنالتی گرفت و خودش هم پنالتی را گل کرد.

 

پرسپولیس در نیمه اول و دوم موقعیت‌هایی داشت اما حتی هنر علی کریمی هم نتوانست سرخ‌ها را به گل مساوی برساند. در این بازی یارگیری من تو من بهادر عبدی با ریوالدو و موفقیت او در مهار این بازیکن - غیر از یک صحنه - جالب بود، اما در نهایت تیمی که ۱۰۰ هزار نفر را به ورزشگاه کشانده بود، حذف شد تا رویای حضور در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان نقش بر آب شود.

 

در آن بازی برای پرسپولیس میثاق معمارزاده، سپهر حیدری، علیرضا محمد، مجتبی شیری (ایوان پتروویچ ۷۴)، بهادر عبدی، پژمان نوری، نبی‌ا... باقری‌ها، علیرضا واحدی نیکبخت، علی کریمی، محسن خلیلی، فرهاد خیرخواه (محمد منصوری ۷۱) (حسین بادامکی ۷۹ به میدان رفتند.

 

* سردِ سرد!

پرسپولیس برای دومین بار در فروردین سال ۹۰ و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مصاف حریف ازبک خود رفت. سرخ‌ها که با دایی در دربی نوروزی آن سال شکست خورده بودند در حضور ۶ هزار تماشاگر و با قضاوت نواف شکرالله بحرینی به مصاف حریف رفتند، اما در این مسابقه حتی یک ضربه به چارچوب هم نداشتند. در واقع این مسابقه هیچ صحنه به‌یادماندنی نداشت اما بعد از بازی تمام بازیکنان و علی دایی از این تک‌امتیاز خارج از خانه راضی بودند.

 

علی دایی در مسابقه سه سال قبل از علیرضا حقیقی، رضا نورمحمدی، سپهر حیدری، حمیدرضا علی عسگری، علیرضا محمد، سامان آقازمانی، حسین بادامکی، امیرحسین فشنگچی (مجتبی زارع ۷۴)، محمد نوری، هادی نوروزی، وحید هاشمیان (محمد منصوری (۸۷) در ترکیب استفاده کرد.

 

* حذف در تهران با شکست مقابل بنیادکار

بازی برگشت پرسپولیس و بنیادکار با نتیجه تلخی برای پرسپولیس به پایان رسید و حکم حذف شاگردان علی دایی را در واقع امضا کرد.


این بازی که در آخرین روز از فروردین ۹۳ و در حضور نزدیک به ۱۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد، با برتری ۳-۱ میهمان خاتمه یافت.


نیمه اول این مسابقه با برتری نسبی پرسپولیس و سه موقعیت گلی که داشت، بدون گل تمام شد. پرسپولیس نیمه دوم را هم بهتر شروع کرد، اما با اشتباه هادی نوروزی و ضربه رجب اف دروازه‌اش را باز شده دید.


دقیقه ۶۹ علیرضا محمد تازه‌وارد با خطا روی مهاجم حریف هم پنالتی داد و هم اخراج شد تا کار پرسپولیس تقریبا تمام شود. کریم‌اف توپ را گل کرد و برتری میهمان دو برابر شد.


در دقیقه ۸۸ و در اوج ناامیدی پرسپولیس با گل اشپیتیم آرفی فاصله را کم کرد و امیدها را برای تساوی زنده کرد.


بازی در دقایق پایانی با هیجان زیادی دنبال شد و در حالی که نتیجه می توانست مساوی شود، اما بنیادکار بود که به گل سوم رسید.


مدافع ازبک ضربه آرفی را از روی خط دروازه برگرداند تا همان توپ توسط کلرپنکو کاپیتان باتجربه میهمان به گل سوم حریف تبدیل شود.

 

در آن بازی برای پرسپولیس، علیرضا حقیقی، سپهر حیدری، علیرضا نورمحمدی، حمیدرضا علی عسگری، سامان آقازمانی (مجتبی زارع ۷۴)، مازیار زارع، حسین بادامکی (علیرضا محمد ۶۵)، محمد نوری، امیرحسین فشنگچی (اشپیتیم آرفی ۵۹)، هادی نوروزی، وحید هاشمیان بازی کردند.

 

* فقط یک برد در بازی دوستانه

کمتر از دو ماه قبل پرسپولیس در اردوی خود در کشور امارات دیدار دوستانه ای با بنیادکار داشت؛ دیداری که با پیروزی ۳-۱ سرخپوشان و با گلزنی خالقی‌فر (۲ گل) و بنگر به پایان رسید.

 

البته بنیادکار در آن بازی دوستانه ملی پوشان خود را به دلیل حضورشان در جام ملت های آسیا در اختیار نداشت.

 

این برد در لیست های رسمی به ثبت نمی رسد و بنابراین باید این را بگوییم که پرسپولیس روز سه شنبه برای کسب اولین پیروزی در تاریخ جدال با بنیادکار راهی میدان خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها