کد خبر: ۳۰۰۲۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسيم، نامزد ناکام دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۰۸ امروز نسبت به آن سال از محبوبيت بيشتري برخوردار است و طبق نظرسنجي‌هاي دانشگاه کوينيپياک، ۵۷ درصد از آرا به نفع او بوده است
"رابي موک"، استراتژيست مطرح حزب دموکرات مدير احتمالي کمپين انتخاباتي هيلاري در سال ۲۰۱۶ خواهد بود و با دستياران ارشد کلينتون ملاقات‌هاي متعددي داشته تا استراتژي "الکترال‌ها" را برايشان توضيح دهد.
گروه بين‌الملل - نسيم: هيلاري کلينتون، وزير امور خارجه سابق آمريکا هنوز مدعي است که تصميمي براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۱۶ نگرفته و مي‌گويد در حال تفکر و تصميم‌گيري است اما همه مي‌دانند که او قصد دارد در انتخابات شرکت کند؛ چرا که آرزوهاي سياسي هيلاري از دير باز آشکار بوده است، او قبل از اينکه شوهرش کاخ سفيد را ترک کند، به عضويت سنا در آمد. وب سايت شخصي او اولين دوشنبه يعد از به پايان رسيدن وزارتش در دولت باراک اوباما آغاز به کار کرد. سايت قبلي او هم که براي انتخابات قبلي (همان انتخاباتي که نتيجه را به رقيب دموکراتش، يعني رئيس‌جمهور فعلي ايالات متحده واگذار کرد) به راه افتاده بود، هنوز به روز مي‌شود و قسمت کمک‌هاي مالي و حمايت‌هاي مالي از کمپين او هيچ وقت تعطيل نشده است.

اين‌ها هشت دليل برجسته براي حضور جدي "هيلاري رودهام کلينتون" در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ هستند؛ دلايلي که هر کدام از آن‌ها به تنهايي هم براي تاييد اين مساله کفايت مي‌کنند:

۱- کلينتون هفته گذشته در يکي از ديدارهاي خود با جمعي از زنان، در پاسخ به حضور احتمالي‌اش در انتخابات گفت که به طور جدي در حال بررسي اين موضوع است و "اگر" در انتخابات شرکت کند، به اين خاطر است که دوست دارد "همه مردم از جناح چپ و راست و همچنين قرمز و آبي را وارد يک فضاي گرم، خوب و بنفش کند تا درباره حل مشکلات صحبت کنند." البته براي همه روشن است که ديگر "اگر" ي وجود ندارد و حتي برخي چشم انتظارند تا هيلاري در ماه آوريل حضور قطعي خود در انتخابات را رسما اعلام کند.

۲- نشريه "واير" هم چندي پيش به اظهارات "آنجلو تساکوپولو"، سفير اسبق آمريکا در مجارستان در يک محفل خصوصي استناد مي‌کند که به نقل از بيل کلينتون تاييد کرده است که هيلاري قطعا کانديداي انتخابات رياست جمهوري خواهد بود.

۳- يکي از استنادات افرادي که مي‌گويند کلينتون در انتخابات سال آتي شرکت مي‌کند، سابقه سياسي اوست، هيلاري پيش‌تر نيز کانديداي رياست جمهوري بوده است. واشنگتن پست مي‌گويد که هيلاري احساس مي‌کند پس از شکست در مناظرات سال ۲۰۰۸ در برابر اوباما، کار تمام نشده‌اي دارد که بايد به اتمام برساند.

۴- هيلاري امروز نسبت به سال ۲۰۰۸ از محبوبيت بيشتري برخوردار است، طبق نظرسنجي‌هاي دانشگاه کوينيپياک، ۵۷ درصد از آرا به نفع او بوده؛ در حالي که تاکنون هيچ يک از افرادي که اسمشان به عنوان کانديداهاي احتمالي مطرح شده است، در نظر سنجي‌ها نتوانسته‌اند به اعداد دو رقمي دست پيدا کنند.

۵- يکي ديگر از شواهد حضور قطعي وي به عنوان کانديداي انتخاباتي، کتاب خاطرات اوست. "انتخاب‌هاي سخت" که روايتگر حضورش در وزارت امور خارجه آمريکاست، به گونه‌اي نوشته شده که نشان مي‌دهد کار سياسي او هنوز به پايان نرسيده است. برخلاف افرادي همچون «لئون پانته‌آ» و «رابرت گيتس»، او در کتاب خاطراتش هيچ يک از همکاران قديمي خود مخصوصا رئيس‌جمهور فعلي را ضايع نکرده است. "ديويد ايگناتيس"، روزنامه‌نگار مطرح آمريکايي در اين زمينه مي‌گويد: "کتابش با دقت نوشته شده تا دشمن‌تراشي نکند و رفاقت‌ها را صيقل دهدف که خود از الزامات کسي است که مي‌خواهد بار ديگر براي رياست جمهوري کانديدا شود."

۶- نشريه "ويک" نيز در اين‌باره مي‌نويسد: نبود "خبر‌هاي خاص و ويژه" در کتاب هيلاري، نشانه ديگري است که اين کتاب به صورت هدفمند نگارش و منتشر شده است. برخلاف اينکه مثلا فردي مانند "باب گيتس" درباره همه اتفاقات پشت‌پرده صحبت مي‌کند، هيلاري از بيان مطالبي از اين دست خودداري کرده است؛ يعني مطلبي نوشته نشده که حمايت‌هاي مادي PAC‌ها (گروه‌هاي لابي‌گر در ايالات متحده که قدرت تاثيرگذاري فراواني دارند) را خدشه‌دار کند.

۷- "واشنگتن پست" هم معتقد است که زندگي کلينتون تا قبل از شکست ۲۰۰۸ در برابر اوباما، متشکل از مجموعه‌اي از موفقيت‌ها بوده است. براي کسي مانند هيلاري که هدف محور و دستاورد محور است، بعيد نيست که مدت‌ها به اين مقوله فکر کرده باشد که چه کارهايي را بايد در ۲۰۰۸ انجام مي‌داد تا به موفقيت برسد و اکنون که به چنين فرصت طلايي دست يافته، بي‌شک از آن نمي‌گذرد.

۸- "وال استريت ژورنال" گزارش مي‌کند که "رابي موک"، استراتژيست مطرح حزب دموکرات مدير احتمالي کمپين انتخاباتي هيلاري در سال ۲۰۱۶ خواهد بود و با دستياران ارشد کلينتون ملاقات‌هاي متعددي داشته تا استراتژي "الکترال‌ها" را برايشان توضيح دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها