کد خبر: ۳۰۰۲۴۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
ايسنا/ شبکه‌هاي مختلف سيما در فاصله کمتر از يک ماه مانده به آغاز سال جديد، در حال آماده‌سازي برنامه‌هاي نوروزي براي کودکان هستند و در اين بين برنامه‌هاي عروسکي از جذابيت‌هاي ويژه‌اي براي کودکان و حتي بزرگسالان برخوردارند.
عروسک‌هاي کلاه قرمزي، پسرخاله، پسرعمه‌زا، فاميل دور و پسر فاميل دور، ببعي، جيگر، آقوي هم ساده، لطفاً و عزيزم ببخشيد، دختر همسايه، ديبي
از «مجموعه‌ي کلاه قرمزي»، پنگول و چرا از مجموعه‌ «رنگين‌کمان» و عروسک نارنجي از مجموعه‌ي «گل‌آموز» نوروز ۹۴ به تلويزيون مي‌آيند.

مجموعه نوروزي «کلاه قرمزي و آقاي مجري» چند سالي است که در ايام نوروز مهمان خانه‌هاي ما مي‌شود. اين مجموعه در سال‌هاي اخير همواره با اخباري درباره پخش شدن يا نشدنش در نوروز، علاقمندانش را تا آخرين روزهاي سال نگران کرده و البته در نهايت به پخش رسيده است و هر سال يک عضو جديد را معرفي مي‌کند که از آن جمله مي‌توان به فاميل دور، پسر عمه زا، آقاي همساده، دختر همسايه، ديبي، عزيزم ببخشيد اشاره کرد.

شبکه دو اعلام کرده که عروسک‌گردان‌ها و صداپيشه‌هاي «کلاه قرمزي» هم اکنون در آرامشي حرفه‌اي مشغول تمرين نهايي هستند و به‌زودي ضبط اين مجموعه تلويزيوني آغاز مي‌شود.

زمان پخش سري جديد مجموعه «کلاه قرمزي» در ۲۲ قسمت ۴۵ دقيقه‌اي از پنجم فروردين ‌ماه اعلام شده است.

حميد جبلي، محمدرضا هدايتي، دنيا فني‌زاده، مرضيه محبوب، اميرسلطان احمدي، بنفشه صمدي، بهادر مالکي، محمد لقمانيان، محمد بحراني، عيسي يوسفي‌پور، احسان کرمي و ... از جمله صداپيشگان اين مجموعه هستند.

مجموعه تلويزيوني «کلاه قرمزي» به کارگرداني ايرج طهماسب بيش از ۲۰ سال است توليد مي‌شود.
«کلاه قرمزي» يکي از محبوب‌ترين عروسک‌هاي چند نسل مخاطبان است که هر سال با اتفاقات تازه‌اي به تلويزيون مي‌آيد تا قصه‌اي متفاوت از زندگي عادي مردم روايت کند. اين شخصيت با صداي حميد جبلي همراه است.

آقاي مجري (با بازي ايرج طهماسب) تنها شخصيت ثابت غير عروسکي در مجموعه‌هاي کلاه‌قرمزي است.

پسرخاله (با صداي حميد جبلي) از شخصيت‌هايي است که از اولين مجموعه در کنار کلاه‌قرمزي حضور داشته است و پسرخاله کلاه‌قرمزي است.

پسرعمه‌زا (با صداي محمدرضا هدايتي) اولين بار در کلاه قرمزي ۸۸ به عنوان پسرعمه کلاه‌قرمزي معرفي شد و سپس در کلاه قرمزي ۹۱ و کلاه قرمزي ۹۲ نيز حضور داشت. او همچنين نقش کليدي در کلاه قرمزي و بچه ننه داشت. پسرعمه‌زا پسربچه‌اي روستايي است.

فاميل دور (با صداي بهادر مالکي) يک مرد ميان‌سال است که شغل وي درباني است. اين شخصيت از برنامه کلاه قرمزي ۹۰ وارد مجموعه‌هاي کلاه‌قرمزي شد.

ببعي شخصيتي عروسکي که در نوروز ۹۰ وارد مجموعه کلاه قرمزي شد. تسلط وي بر زبان انگليسي باعث جذابيت اين کارکتر است.

جيگر دومين شخصيت حيوان اين برنامه است در سال ۹۱ وارد اين برنامه شده است که حساسيت اين کاراکتر بر حيوان بودن او و برخي اتفاقات باعث جذابيت آن شده است. البته اين شخصيت در مقطعي دچار حاشيه شد.
هم ساده يا آقوي هم ساده (با صداي محمد بحراني) از برنامه کلاه قرمزي ۹۱ وارد مجموعه‌هاي کلاه قرمزي شد. هم ساده مردي ميانسال و اهل شيراز است. با وجود بلاهاي زيادي که به سر هم ساده مي‌آيد او هميشه مي‌خندد. تحقيقاتي که اخيرا انجام شده مشخص مي‌کند که علت بدشانسي‌هاي آقوي هم ساده ناشي از سکه‌اي موسوم به «سکهٔ شانش» است و شخصي که اين سکه را همراه داشته باشد (اعم از کليهٔ اشخاص حقيقي و حقوقي) بلاهايي بر او وارد مي‌شود که از حداقل، خوردن کتک مفصل تا حداکثر، برخورد شهاب‌سنگ از کهکشان آندرو مدا متغير است.

عزيزم ببخشيد فرزند لطفاً است و اين شخصيت را احسان کرمي صدا پيشگي مي‌کند. نقش او در اين برنامه آوردن وسايل از آشپزخانه يا همان آشپزخانه داري است که دقيق بودن او در اين مسئله او را جذاب ميکند.

پسر فاميل دور شبيه پدر با موها و ابروهاي مشابه و کمي سبيل که براي نوزاد عجيب است. او علاقه‌ي زيادي به «پستونک» دارد!

*** پنگول و چرا در نوروز ۹۴

برنامه «رنگين کمان» ويژه نوروز ۹۴، کاري از گروه کودک و نوجوان شبکه پنج است که با عروسک‌ «پنگول» که صداپيشه‌ي آن هومن حاجي عبدالهي است و «چرا» مهمان خانه‌ها مي‌شود.

عروسک «چرا» سال ۸۱ به برنامه «رنگين کمان» آمد و حال و هواي تازه‌اي به اين برنامه داد.

عروسک «چرا» با صداپيشگي آزاده مويدي‌فرد ميان بچه‌ها محبوب شد. عروسک «چرا» تا سال ۸۴ در تلويزيون حضور داشت. تا اين‌که بعد از تغييرات در اين برنامه عروسک‌هاي جديد وارد شدند. بعد از گذشت هشت سال اين عروسک راهي برنامه‌هاي شبکه تهران شد.

ويژگي عروسک «چرا» پرسشگر بودنش است و همين مساله باعث شد تاثير زيادي روي رفتار بچه‌ها بگذارد. برنامه بچه‌ها بياييد تماشا به کارگرداني نگار استخر، تهيه‌کنندگي هانيه شيرازي، اجراي پيمان فاطمي، صداپيشگي آزاده مويدي‌فرد و عروسک‌گرداني سيما بخشنده توليد و پخش مي‌شود.

عروسک «پنگول» برنامه رنگين کمان هم اگر امروز محبوبيت خاصي در بين کودکان دارد، شايد يکي از مهمترين دلايل آن صداگذاري خاص هومن حاج عبداللهي است.

اين برنامه در ۱۵ قسمت ۶۰ دقيقه‌اي ويژه نوروز ۹۴ تهيه و توليد خواهد شد و از نيمه‌هاي اسفند ماه نيز توليد آن شروع مي شود.

اين ويژه برنامه متناسب با حال و هواي نوروز براي کودکان توليد مي‌شود و عروسک‌هاي پنگول و چرا به همراه ديگر بازيگران اين مجموعه در آن حضور دارند.

دعوت از مهمان، گزيده‌اي از برنامه‌هاي نوروز دهه ۶۰، وله و ... از آيتم‌هاي رنگين کمان نوروزي است.

*** نارنجي شخصيت عروسکي گل آموز


گل‌آموز شخصيت عروسکي به نام «نارنجي» دارد. اين شخصيت از سرزمين ناشناخته آمده و تلاش مي‌کند محيط پيرامون خود را بشناسد که جستجوهاي او براي بچه‌ها جذاب خواهد بود.

برنامه‌ي گل‌آموز که در شبکه آموزش ساخته مي‌شود شامل بخش‌هايي از جمله بخش آموزش مشاعره به بچه‌ها، بخش آشنايي با حيوانات و ... است.

اين برنامه با اجراي سارا روستاپور و حامد زحمتکش، تهيه‌کنندگي سارا روستاپور و کارگرداني قناعتيان در حال توليد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها