أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۰۲۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
ايرنا/ رييس جمهوري کره جنوبي روز يکشنبه با طرح مجدد مساله سوءاستفاده از زنان کره اي توسط ارتش ژاپن در زمان جنگ جهاني دوم ، خواستار عذرخواهي رهبران ژاپن به خاطر اين 'جنايت تاريخي' شد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سئول، پارک گئون هي، رييس جمهوري کره جنوبي ضمن طرح اين درخواست از توکيو خواست تا با توجه به سالخوردگي اين زنان کره اي و سن بالاي 90 سال اکثر آنان، اين عذرخواهي را بيش از اين به تعويق نياندازد.
براساس اين گزارش، بهره برداري از زنان کره اي که به موضوع «بردگي جنسي زنان کره اي در زمان جنگ جهاني دوم» شهرت دارد، همچنان يکي از چالش هاي اصلي در روابط توکيو و سئول است و آنان تاکنون نتوانسته اند براي رفع اين مشکل چاره اي اتخاذ کنند.
رييس جمهوري کره جنوبي بارها ژاپن را به خاطر عذرخواهي نکردن از اين واقعه تاريخي «ترسو» ناميده و از زمان روي کار آمدنش در سال 2013 ميلادي از ديدار مستقيم با «شينزو آبه» نخست اين کشور خودداري کرده است.
کره جنوبي در اثبات مواضعش نه تنها به اظهارات زنان کره اي که مورد بردگي جنسي قرار گرفته و هنوز در قيد حيات هستند، اشاره مي کند، بلکه معتقد است که اسناد تاريخي نيز بر اين موضوع گواهي مي دهد که بيش از 200 هزار زن تبعه کره جنوبي، چين، فيليپين و کشورهاي ديگر در دوران جنگ جهاني دوم از سوي ژاپن وادار به بردگي جنسي براي سربازان ژاپني در مناطق تحت اشغال اين کشور شده اند.
هر ساله زنان کره اي که هدف بردگي جنسي قرار گرفته و هنوز در قيد حيات هستند، با تجمع در مقابل سفارت توکيو در سئول، عذرخواهي رسمي دولت ژاپن و پرداخت غرامت دولت ژاپن را خواستار مي شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها