کد خبر: ۳۰۰۲۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي از اجراي سهميه‌بندي سوخت گازوئيل از اول ارديبهشت سال آينده خبر داد و گفت: تا سال ۹۵ همه ناوگان حمل و نقل عمومي مجهز به سامانه هوشمند مي شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، شهرام آدم‌نژاد در نشستي خبري با اشاره به اختصاص سهميه سوخت گازوئيل به ناوگان حمل و نقل عمومي اظهار داشت: از اول ارديبهشت سال ۹۴ توزيع سوخت گازوئيل براساس بارنامه، صورت وضعيت، CMR انجام گرفته و براساس پيمايش خواهد بود.

وي با بيان اينکه سعي کرديم طبقه‌بندي و مصرف را مشخص کنيم، گفت: ميزان مصرف کل از مصرف فعلي بيشتر نمي‌شود اما هر ناوگان حمل و نقلي براساس پيمايش سهميه سوخت دريافت مي کند.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با بيان اينکه کميته پاسخگويي را در استان‌ها و سازمان تشکيل داديم، افزود: اين اطلاعات الکترونيکي را به شرکت نفت مي دهيم و از خردادماه سهميه سوخت بر اين اساس تعلق مي گيرد.

آدم نژاد اضافه کرد: اگر شرکت نفت انعطاف لازم را در کارت سوخت ايجاد کند، مي توانيم سهميه را هفتگي و يا حتي دو روز يکبار در اختيار شرکت نفت قرار دهيم.

وي با بيان اينکه سعي کرديم ساختار اعتباري را براي جبران مشکلاتي مانند خرابي خودروها اجرا کنيم، تصريح کرد: در ابتدا کارت سوخت ناوگان حمل و نقل عمومي، شارژ اعتباري مي شود که رانندگان بايد با تردد آن را تسويه کنند و هر زمان که تسويه شد شارژ مجدد انجام مي‌گيرد.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با اشاره به اينکه از اين پس رانندگاني که از يک بارنامه چندبار استفاده کنند، سوخت يارانه اي تعلق نمي گيرد، گفت: يک سامانه پيامکي طراحي کرديم که راننده پس از اينکه بارنامه را تحويل گرفت اطلاعات بارنامه را با پيامک دريافت مي کند.

آدم نژاد در خصوص اينکه ممکن است برخي شرکت‌ها بارنامه هاي سوري صادر کنند، ادامه داد: مبناي ماليات و عوارض شرکت ها، صدور بارنامه است، بنابراين براي آنها توجيه اقتصادي ندارد.

وي با اشاره به اينکه سهميه در نظر گرفته شده با توجه به شيب جاده، يکسر خالي و درجا کارکردن تعيين مي شود، اذعان کرد: ۳۳ درصد از ناوگان کشور به صورت يکسر خالي انجام مي شود، بنابراين اين موضوع را در سهميه سوخت در نظر مي گيريم.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با بيان اينکه شبکه سالن عمليات مرکز مديريت راه‌هاي کشور که با شيوه جديد بازسازي شده، هفته آينده راه اندازي مي شود، توضيح داد: تعداد دستگاه‌هاي ترددشمار تا پايان امسال به يک هزار و ۱۴۰ دستگاه مي رسد، ضمن آنکه ۶۰۸ دوربين نظارت تصويري در جاده ها داريم.

آدم نژاد با اشاره به اينکه در ۱۱ سال گذشته ۵۵۰ مجتمع خدماتي در کشور ساخته شد، گفت: اميدواريم تا سال آينده نزديک به ۲۰۰ مجتمع بين راهي را افتتاح کنيم.

وي با بيان اينکه بروکراسي شديدي براي گرفتن مجوز مراکز خدماتي حاکم است، تصريح کرد: سرمايه گذاران بايد از ۱۷ مرکز استعلام بگيرند که اين موضوع ۷ ماه زمان مي برد، به همين منظور به دنبال کاهش اين زمان هستيم.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با اشاره به اينکه دستگاه‌هاي توزين در حال حرکت در جاده‌ها نصب مي‌کنيم، گفت: اين دستگاه ها در جاده هاي مورد نياز نصب مي شود تا به کاميون‌هايي که بيشتر از حد مجاز بار حمل مي کنند، اجازه تردد ندهيم.

آدم نژاد با بيان اينکه يکي از موضوع‌هاي ترافيک اين است که افرادي که مقررات را رعايت مي کنند نبايد توسط خودروهاي ديگر آسيب نبينند، عنوان کرد: بايد براي تقسيم بندي حمل و نقل، دو موضوع ناحيه مسکوني و غيرمسکوني را در نظر بگيريم و نبايد به مالکيت راه‌ها اشاره کرد.

وي با تاکيد بر اينکه بايد سرعت را در نواحي مسکوني مديريت کنيم، افزود: اين کار با ITS مديريت شود.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با اشاره به اينکه رابطه خوبي را با بخش خصوصي که توليد ابزار ITS مي کند، داريم، گفت: انجمن ITS توسط بخش خصوصي در حال شکل کيري است که مي تواند رابطه ميان توليدکنندگان و کاربران باشد.

آدم نژاد با بيان اينکه ۴۰۰ دوربين نظارت تصويري در ۳۴ هزار کيلومتر از شبکه راه‌هاي دريايي در حال فعاليت است، ادامه داد: در اين راه‌ها ۷ کيلومتر بر ساعت از سرعت غيرمجاز کم شده است و تقريبا در هيچ دوره اي اين کنترل صورت نگرفت.

وي با بيان اينکه حدود ۲ ميليون برگ جريمه از تصاوير اين دوربين‌ها صادر شده است، تصريح کرد: در حال حاضر ۱۸ دستگاه توزين در حال حرکت در حال بهره برداري است و ۱۸ دستگاه هم سال آينده به بهره برداري مي رسد، ضمن اينکه ۳۵ دستگاه هم براي شبکه ارتباطي حمل و نقل فراهم مي کنيم تا سال آينده تمام شبکه مجهز شود.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با بيان اينکه روزانه ۹۰ هزار تردد حمل بار در کشور داريم، اعلام کرد: دستگاه هاي توزين علاوه بر تخمين وزن غيرمجاز، شبکه هاي جاده اي را نيز پايش مي کند.

آدم نژاد با اشاره به اينکه تا شهريور سال ۹۵ همه ناوگان حمل و نقل عمومي کشور مجهز به سيستم‌هاي هوشمند مي‌‌شوند، بيان کرد: اين سيستم‌ها بر روي خودرو نصب مي شود.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در پاسخ به اين پرسش که سامانه هوشمند کنترل خودرويي که تخلفات رانندگان حمل و نقل عمومي را مستقيم به پليس گزارش مي کند هم مورد استفاده قرار مي گيرد، گفت: در سيستم‌هاي هوشمندي که تا شهريور ۹۵ بر روي ناوگان نصب مي شود، اين موضوع هم مدنظر قرار مي گيرد، همچنين ساعت کار رانندگان، مديريت سرعت و زمان سفر هم از جمله مواردي است که توسط سامانه هوشمند کنترل ناوگان حمل و نقل عمومي مديريت مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها