أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۰۰۴۲۳
زمان انتشار: ۲۲:۱۷     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های بشردوستانه شامل غذا و دارو از فرودگاه تهران وارد پایتخت یمن شد.
یک فروند هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های بشر دوستانه از ایران امروز ـ یکشنبه ۱۰ اسفندماه ـ وارد فرودگاه بین المللی صنعاء شد.

این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان است حامل کمک‌های بشردوستانه شامل غذا و دارو است که از فرودگاه تهران وارد صنعاء شد.

این نخستین هواپیمای ایرانی است که وارد فرودگاه بین المللی صنعاء می‌شود.

شرکت‌های هواپیمایی یمن و ایران روز گذشته یادداشت تفاهم حمل ونقل هوایی را که به موجب آن شرکت‌های هواپیمایی یمن و ماهان بتوانند پرواز مستقیم میان دو کشور برقرار سازند، امضاء کردند.

این یادداشت تفاهم که انصارالله آن را با ایران امضا کرده شامل ۱۴ پرواز در هفته برای هریک از دو طرف قرارداد بوده و این یادداشت تفاهم از زمان امضاء قابل اجراست.

یمن از زمان اعتراض‌های مردمی و انقلاب سال ۲۰۱۱ میلادی که در فوریه ۲۰۱۲ (بهمن ۱۳۹۰) به برکناری «علی عبدالله صالح» از قدرت منجر شد، تاکنون در مرحله گذار سیاسی قرار دارد.

«عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن، ژانویه (دی ماه) در پی درگیری‌های چند روزه در صنعاء و تصرف کاخ ریاست جمهوری به دست جنبش مردمی انصارالله و محاصره مقر اقامت وی، استعفا کرد اما پس از خروج از صنعاء، وارد عدن در جنوب یمن شده و در بیانیه‌ای خود را رئیس جمهوری قانونی این کشور اعلام و اقدامات جنبش مردمی انصارالله از ۲۱ سپتامبر (۳۰شهریورماه) را باطل و غیرقانونی توصیف کرد.

انصارالله یمن اعلام کرده کمیته انقلابی این کشور تصمیماتی اتخاذ کرده است که منجر به پر شدن خلاء سیاسی در این کشور خواهد شد. این تصمیمات فراگیر و در همه عرصه‌ها خواهد بود و شامل امور اجرائی در امور عمومی و ازجمله روابط داخلی و خارجی خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها