يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۰۴۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
یک روزنامه آمریکایی در یادداشتی نوشت: پیگیری بی‌پروای توافق با ایران از سوی اوباما منجر به اتحاد اعراب با اسرائیل شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌پست» طی یادداشتی تحت عنوان «سعودی مجهز به سلاح هسته‌ای» در ابتدا با طرح سئوالی نوشت: آیا می‌خواهیم عربستان سعودی نیز مجهز به سلاح هسته‌ای شود؟ این دقیقا موردی است که در صورت توافق هسته‌ای اوباما با ایران که این کشور را به قدرتی مجهز به گریز هسته‌ای مبدل می‌سازد و محتمل نیز به نظر می‌رسد، مطمئنا به وقوع خواهد پیوست.
 
نیویورک پست در ادامه نوشت: واژه کلیدی «گریز هسته‌ای» درباره ایران بدین مفهوم است که به جای  اطمینان بخشی دائمی در مورد "عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ا‌ی" این کشور را  به جای 10 سال تنها یک سال دور از قابلیت ساخت بمب خواهد گذاشت.
 
در این بین عربستان سعودی آشکارا اعلام داشته که حق توسعه توانمندی هسته‌ای را برای مقابله با تهدید ایران محفوظ می‌داند.
 
در همین رابطه شاهزاده «ترکی الفیصل» رییس اسبق  دستگاه اطلاعات عربستان سعودی اخیرا گفته بود که ریاض در پی توسعه انرژی هسته‌ای است.
 
در بخش دیگر یادداشت آمده است: چنین اتفاقی به مثابه رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه و مسیری مستقیم به سوی  گسترش بیشتر سلاح هسته‌ای در خاورمیانه  به عنوان خطرناک‌ترین و بی‌ثبات‌ترین منطقه جهان است.
 
این روزنامه در ادامه با انتقاد از رویکرد اوباما رییس جمهور آمریکا در مذاکره هسته ای با ایران نوشت: اگر اوباما حتی به هدف خود نیز برسد، آژانس بین‌المللی هسته‌ای از عدم همکاری ایران با بازرسان این سازمان خبر می‌دهد و این بدان مفهوم است که هیچ‌کس از نزدیک نمی‌تواند واقعا بفهمد که ایران در مسیر ساخت سلاح هسته‌ای قرار دارد.
 
در ضمن منتقدین توافق هسته‌ای با ایران عنوان می‌کنند که اگر ایران توافق نامه هسته‌ای را نقض کند، زمانی ما تخلف آن‌ها را رصد می‌کنیم که دیگر کار از کار گذشته است.
 
نیویورک پست با نامیدن تنش بین «نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و اوباما به عنوان «واقعیت زشت» نوشت: پیگیری بی‌پروای توافق با ایران از سوی اوباما منجر به اتحاد اعراب با اسرائیل شده است زیرا هر دو از ایران مجهز به سلاح هسته‌ای بیم دارند.
 
این روزنامه در خاتمه به طور تلویحی ضمن تلاش در مبرا دانستن ریاض از کسب سلاح هسته‌ای با ادعای تهدید ایران، با طرح سئوالی نوشت: با لحاظ موارد عنوان شده آیا واکنش سعودی‌ها را در کسب سلاح هسته‌ای جهت حفظ خود می‌توانید خطا از جانب آن‌ها محسوب کنید؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها