أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۰۴۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
خشکی چشم از ناهنجاری‌های چشم است و تحت تاثیر عادات نامطلوب می‌باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد کی‌پور، متخصص اپتومتریست گفت: خشکی چشم یکی از شایع‌ترین ناهنجاری‌های چشم است که در اثر کاهش اشک چشم اتفاق می‌افتد خشکی چشم در بانوان شایع‌تر است بخصوص بعد از دوران یائسگی، قطعا تحت تاثیر عادات بینایی نامطلوب و شرایط نامطلوب محیط زیست می‌باشد.
 
وی تاکید کرد: معمولا عوامل چندگانه‌ای در بروز خشکی چشم موثر است. ولی همواره نمی‌توان بر قطعیت یک عامل تاکید کرد: به طور کلی افرادی که در شهرهای پر جمعیت و دارای آب و هوای نامطلوب و ناسالم زندگی می‌کنند شیوع چشمگیری دارد. ساکنین چنین شهرهایی 3 تا 4 برابر بیشتر در معرض خشکی چشم هستند.

کی‌پور، عنوان کرد: یک سری عوامل وجود دارد که منجر به خشکی چشم می‌شود عوارض جانبی هورمون‌ درمانی بعد از دوران یائسگی، یا بیماری‌هایی مثل تیروئید آرترید روماتویید و دیابت هم با خشکی چشم مرتبط است. معمولا افرادی که مبتلا به خشکی چشم هستند دچار ریزش اشک و حساسیت به نور هستند معمولا شدت بینایی را دست خوش تغییر نمی‌کند ولی دید در این افراد دچار نوسان است.

این متخصص اپتومتریست ادامه داد: توصیه‌هایی که به طور کلی برای درمان یا بهبود خشکی چشم گفته می‌شود.  استفاده از اشک مصنوعی، باید این افراد از قرار گرفتن در معرض جریانات سریع هوا مثل باد، فن‌ها و سشوارها به مدت طولانی اجتناب کنند. این افراد در صورتی که در معرض شدید باد قرار می‌گیرند بهتر است از عینک‌های مخصوصی استفاده کنند تا از برخورد مستقیم باد به چشم‌های آنها جلوگیری شود. استراحت دادن منظم به چشم‌ها و پلک زدن در حین مطالعه، کار با رایانه، تماشای تلویزیون ضروری است.

وی افزود: این افراد باید از استعمال دخانیات پرهیز کنند و هم کمپرس آب گرم و شستشوی منظم پلک‌ها که می‌تواند به بهبود کیفیت اشک چشم بیانجامد. در رژیم غذایی موادی مثل امگا 3 که در غذاهای دریایی مثل سالمون یافت می‌شود. یا تخم کتان که باید در رژیم غذایی لحاظ شود ویتامین A در رژیم غذایی گنجانده شود و در موارد حاد ابتلا به خشکی چشم مکمل‌های غذایی امگا 3 با دوز مناسب توسط درمانگرها تجویز می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: اکثریت افراد بالای 50 سال با خشکی چشم مواجه هستند که باید معاینه شوند و افراد بالای 65 سال قطع به یقین علائم یا درجاتی از خشکی چشم را دارا هستند. بنابراین با شیوع روز افزون خشکی چشم و کاهش سن آن روبرو هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها