يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۰۵۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
پرسپولیس و نفت هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا را با شرایط متفاوتی آغاز خواهند کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم ، هفته دوم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا از فردا (سه‌شنبه - ۱۲ اسفند) آغاز خواهد شد که در این روز پرسپولیس و نفت به ترتیب مقابل بنیادکار ازبکستان و العین امارات قرار خواهند گرفت.

بنیادکار ازبکستان - پرسپولیس

پرسپولیس با چهره‌ای دگرگون شده وارد آسیا شد و برتری ۳ بر صفر این تیم مقابل لخویا آنقدر امیدبخش بود که حالا هواداران انتظار دارند تیم درخشان از سفر به ازبکستان هم دست پر بازگردد. با این حال سرخپوشان در دیدار مقابل بنیادکار روزی دشوار و متفاوت با آنچه در دیدار مقابل لخویا تجربه کردند، خواهند داشت. بنیادکار که یکی از تیم‌های مدعی فوتبال ازبکستان است در نخستین بازی خود از النصر یک امتیاز گرفته و اکنون در خانه به فکر کسب هر سه امتیاز دیدار مقابل پرسپولیس است. در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا، نفت و تراکتورسازی در مصاف با پاختاکور و نسف قارشی شکست خوردند تا ازبکستان به آوردگاهی سخت برای تیم‌های ایرانی تبدیل شود. اکنون در شرایطی که البته بیشتر شبیه به معجزه است هواداران پرسپولیس امیدوارند تیم‌شان در ازبکستان طلسم‌شکنی کند.

در مصاف با تیم بنیادکار ازبکستان حتی گرفتن یک امتیاز هم می‌تواند برای پرسپولیس دستاورد بزرگی باشد، چرا که این تیم در دیدارهای خانگی خود مقابل تیمهای ایرانی کمتر تن به شکست داده و حریفی جدی بوده است. با این وجود امید پرسپولیسی‌ها به انگیزه بالای تیم‌شان است و امیدی که از دقیقه ۶۰ دیدار مقابل لخویای قطر در آنها زنده شده است. پیروزی و یا حتی تساوی در خانه بنیادکار امیدهای پرسپولیس را برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از گروه A این مسابقات را دو چندان می کند. حال باید دید تیم درخشان موفق به تحقق این مهم می‌شود یا ترمز آنها خیلی زود در کاراز آسیا نیز به مانند پیکارهای آسیایی کشیده می‌شود.

نفت - العین امارات

نفت بعد از شکست در بازی نخست برابر پاختاکور ازبکستان در هفته دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی تهران میزبان العین است. دو تیم نفت و العین در حالی عصر سه‌شنبه به مصاف هم می‌روند که برای بودن در معادله صعود باید سه امتیاز این دیدار را کسب کنند و تساوی مشکلی از آنها حل نمی‌کند. برتری در این دیدار برای شاگردان منصوریان حکم بازگشت به آسیا را دارد و البته العین را هم زمین‌گیر خواهد کرد اما دقیقاً شکست احتمالی مقابل العین همین کارکرد را برای حریف خواهد داشت. نفت در دیدار مقابل پاختاکور اسیر کم‌تجربگی و اشتباهات فردی شد اما اگر این تیم شرایط بازی با الجیش را این بار مقابل العین به نمایش بگذارد آن وقت توانایی ناکام ساختن حریفش را خواهد داشت.

پشتوانه اصلی العین تجربه چندین دوره حضور در لیگ قهرمانان است و اتکای نفت به بازیکنان جوانی است که قصد دارند در آسیا خودی نشان دهند. باید دید در نهایت نیروی انگیزه پیروز بازی روز سه‌شنبه را مشخص می‌کند یا کوله باری از تجربه.

برنامه کامل دیدارهای هفته دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب بدین شرح است:

سه‌شنبه ۱۲ اسفند

گروه A
بنیادکار ازبکستان - پرسپولیس (ساعت ۱۶:۳۰ - تاشکند)
لخویا قطر - النصر عربستان (ساعت ۱۸:۴۵ - دوحه)

گروه B
نفت - العین امارات (ساعت ۱۸ - ورزشگاه آزادی تهران)
الشباب عربستان - پاختاکور ازبکستان (ساعت ۲۰:۵۰ - ریاض)

چهارشنبه ۱۳ اسفند

گروه C
لوکوموتیو تاشکند - فولاد (ساعت ۱۳:۳۰ - تاشکند)
السد قطر - الهلال عربستان (ساعت ۱۹:۱۵ - دوحه)

گروه D
تراکتورسازی - الاهلی امارات (ساعت ۱۶ - ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز)
الاهلی عربستان - نسف قارشی ازبکستان (ساعت ۲۰:۴۵ - ریاض)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها