أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۰۶۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: گر مذاکرات جواب بدهد و نرخ بهره کم شود و سیاست هاس پولی دولت تغییر کند، ممکن است بازار مثبت شود اما اگر هیچ شوکی در اقتصاد به وجود نیاید احتمالا وضعیت در سال آینده به همین منوال می ماند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ مصطفی صفاری اظهار کرد: بازار سرمایه در حالت انتظار به سر می برد و این مساله باعث شده تا در پایان سال روند رکودی بازار افزایش یابد.


این کارشناس بازار سهام تصریح کرد:  به نظر می رسد بازشدن نماد پالایشگاهی ها تا پایان سال بر شاخص تاثیر به سزایی دارد چراکه هرگونه نزریق نقدینگی به رشد شاخص کمک می کند. به جز این مساله بازار منتظر شوک های سیاسی و اقتصادی است.

وی افزود: با توجه به سیاست های انقباضی دولت، اکثر شرکت های سرمایه گذاری بزرگ رشد کاهشی داشتند و اگر هم رشد مثبتی صورت گرفته،‌ در شرکت های کوچک بود است.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد:p/e بازار باتوجه به مسایلی چون نرخ سود بانکی و کاهش قیمت نفت به شکل قابل توجهی در یکسال اخیر کاهش یافته است.  اما اگر مذاکرات جواب بدهد و نرخ بهره کم شود و سیاست هاس پولی دولت تغییر کند، ممکن است بازار مثبت شود اما اگر هیچ شوکی در اقتصاد به وجود نیاید احتمالا وضعیت در سال آینده به همین منوال می ماند.

صفاری درباره اضافه شدن شاخص های جدید به بورس گفت: شاخص قیمتی از قدیم بوده است و دوباره به بورس اضافه شد. اکثر شاخص هایی که در بورس دنیا اعلام می شود، هیچ کدام شاخص بازدهی نیست و فقط قیمت است.

او اظهارکرد: شاخص بورس مثل یک باغ کشاورزی است که تا وقتی محصول آن چیده نشده،‌ گران است و وقتی چیده می شود  قیمت ها تغییر می کند،‌ اما شاخص بازده این تغییر را نشان نمی دهد. در سال 87 این شاخص را برداشتند اما الان که بازگشته است واقعیت های بازار نشان داده می شود.

به گفته این کارشناس اقتصادی از وقتی این شاخص نشان داده می شود، ‌متوجه هستیم که  از سال گذشته تا کنون 39 درصد کاهش واقعی قیمت ها را داشتیم.به گزارش اقتصادی نیوز،صفاری اظهار کرد: انتقاد دیگری که به شاخص های جدید وارد می شود،‌ دو شاخص کل (هم وزن) و قیمت (هم وزن) است. در این شاخص ها به جای این که سرمایه را ملاک قرار دهیم، ‌همه را یکسان قرار دادیم و سود و ضرر بازار مشخص نمی شود. البته باید توجه داشت ک این شاخص های هم وزن هم قیمت را شامل می شود و هم قیمت-بازده را در بر می گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها