أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۰۶۹۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۳     ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
هر 4 تيم ايران با 4 تيم کشور ازبکستان در مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا همگروه هستند، پرسپوليس با تيم فوتبال بنيادکار، نفت‌تهران با پاختاکور، تراکتورسازي با نسف قارشي و تيم فوتبال فولاد با لوکوموتيوتاشکند همگروه هستند.
به گزارش "ورزش سه"، در سالیان گذشته و در جریان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، تیم های ایرانی 14 بار با حریفان ازبکستانی خود، رو در رو شده اند و نتایج گوناگونی گرفته اند.

1. سپاهان: سپاهان 4 بار با تیم های ازبکستانی روبه‌رو شده است. سال 82 با نفتچی، سال 86 با بنیادکار، سال 87 بار دیگر با بنیادکار و در سال 89 با تیم پاختاکور ... سپاهان در سال 81 تیم اول و نفتچی چهارم گروه شدند. در سال 85، سپاهان تیم سوم گروه و بنیادکار تیم اول شدند. در سال 87 سپاهان تیم سوم و بنیادکار تیم دو گروه شدند و بالاخره در سال 89 سپاهان تیم سوم و پاختاکور تیم دوم گروه شدند.

2. استقلال: استقلال در سال های 85، 90 و 91 با ازبک ها همگروه شده است. در سال 85 پاختاکور تیم دوم گروه استقلال شد اما استقلال به علت ارسال دیرهنگام لیست تیم از مسابقات کنار رفت. در سال 1390 استقلال تیم سوم و پاختاکور تیم چهارم گروه شدند، در سال 1391 هم استقلال تیم دوم و نسف قارشی تیم چهارم گروه شد. استقلال در این عرصه با 2 برتری از 3 همگروهی عملکرد شایسته ای داشت.

3. فولاد: فولاد با ازبک ها یک ـ یک است. در سال 84 پاختاکور دوم و فولاد تیم چهارم گروه شدند. در سال 92 هم فولاد تیم اول و بنیادکار تیم دوم گروه خود شدند تا فولاد از هر حیث با ازبک ها مساوی باشد.

4. ذوب‌آهن: اما ذوب‌آهن اصفهان، 2 بار با ازبک ها همگروه شده است، در سال 82، پاختاکور تیم اول و ذوب‌آهن تیم دوم گروه خود شده و در سال 88 ذوب‌آهن در گروه خود اول و بنیادکار دوم شده است.

5. پرسپولیس: در سال های 1381 و 1390 پرسپولیس 2 بار برابر ازبک ها یعنی پاختاکور و بنیادکار همگروه شده است. در این 2 عرصه تیم فوتبال پرسپولیس، دوم شده است.

6. صبا: صبا هم سال 87 با پاختاکور همگروه شده است. پاختاکور در گروه اول و صبا دوم شده اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها