امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۰۰۷۷۹
زمان انتشار: ۲۳:۳۱     ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
یک منبع پارلمانی نیجر و فعالان بشردوست روز دوشنبه از حمله گروه افراطی بوکوحرام به جزیره ای واقع در آب های نیجر در دریاچه چاد خبر دادند.
یک منبع پارلمانی نیجر و فعالان بشردوست روز دوشنبه از حمله گروه افراطی بوکوحرام به جزیره ای واقع در آب های نیجر در دریاچه چاد خبر دادند.

این منابع اعلام کردند اعضای بوکوحرام شامگاه یکشنبه به یک جزیره نیجر در دریاچه چاد حمله کردند اما این منابع به آماری از قربانیان این حمله اشاره ای نکردند.

این در حالی است که منابع محلی بیم دارند شمار قابل توجهی از ساکنان جزیره در این حمله غرق شده باشند.

یک ایستگاه رادیو خصوصی از کشته شدن دو نفر و آتش سوزی روستایی در این جزیره خبر داد.

اما یک نفر که از این حمله جان به سلامت برده بود، در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه درباره این حمله اعلام کرد بیم دارد در این حمله تلفات انسانی بسیار سنگینی به بار آمده باشد.

این فرد که موفق شده بود به همراه خانواده خود با قایقی که حدود چهل نفر را از جزیره خارج کرده بود، بگریزد، اعلام کرد « اشخاص زیادی برای فرار از حمله به داخل دریاچه پریدند. من فکر می کنم بسیاری از این افراد، به خصوص زنان و کودکان، غرق شده باشند ».

ابوبکر گاماندی، رئیس اتحادیه ماهیگیران ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه نیز اعلام کرد «هیچ کس نمی داند در جریان این حمله چند نفر کشته شده اند. اما بسیاری از ساکنان جزیره به داخل آب های دریاچه پریده اند و فکر می کنم آنها غرق شده باشند ».

شخصی که از حمله گریخته بود نیز مانند رئیس اتحادیه ماهیگیران با اعلام این مطلب گفت « حمله حوالی ساعت 19 به وقت محلی شامگاه یکشنبه روی داد ».

این مرد که در هنگام فرار از ناحیه یک پا مجروح شده بود، اعلام کرد « ما تازه نماز مغرب را تمام کرده بودیم که مهاجمان با قایق تندرویی از راه رسیدند. آنها شروع کردند به تیراندازی و پرتاب کردن مواد منفجره به خانه های ما ».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیامی، دو منبع بشردوستانه این حمله را تایید کردند اما اطلاعات دقیق تری درباره آن ارائه نکردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها