أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۰۸۴۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
پورابراهیمی گفت: نحوه محاسبات تورم بر اساس یک سری از شاخص ها صورت می گیرد و واقعیت ها این است که بخش زیادی از هزینه های زندگی و جاری و مردم در این سبد محاسباتی تورم سهم کمتری دارد و لذا در محاسبه تورم کمتر تاثیر گذار است/ به نظر می آید که منظور رئیس جمهور عدم تغییرات تورم بوده و افزایش پیدا نکردن تورم بوده است و نرخ تغییرات قیمت معادل محقق بوده است.
دکتر محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598، در رابطه با ادعای صفر شدن تورم در بهمن ماه اظهار داشت: تورم در اقتصاد کشور وجود دارد و عدد آن مدام بالا و  پایین می شو و این تورم در همه جای دنیا هم وجود دارد فقط اعدادش متفاوت است و معمولا تک رقمی است و شاید منظور دکتر روحانی از صفر شدن تورم در بهمن ماه، صفر شدن تغییرات میزان تورم نسبت به ما قبل بوده است نه اینکه تورم صفر درصد شده است.

نماینده مردم کرمان افزود: به نظر می آید که منظور رئیس جمهور عدم تغییرات تورم بوده و افزایش پیدا نکردن تورم بوده است و نرخ تغییرات قیمت معادل محقق بوده و جمع ان در ماه صفر می شود ولی تورم که وجود دارد و محاسباتش که انجام می شود به نظر می رسد در فضای واقعی متفاوت با محاسبات صورت گرفته است.



پورابراهیمی گفت: نحوه محاسبات تورم بر اساس یک سری از شاخص ها صورت می گیرد و واقعیت ها این است که بخش زیادی از هزینه های زندگی و جاری و مردم در این سبد محاسباتی تورم سهم کمتری دارد و لذا در محاسبه تورم کمتر تاثیر گذار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بیان داشت: مثلا وضعیت ساختمان و ساخت و ساز اکنون در رکود است و مردم هم که هر روزه ساختمان خرید و فروش نمی کنند و عمده نیازهای مردم مواد غذایی و پوشاک است و اگر بر اساس نیازمندی های اولیه مردم تورم محاسبه شود نرخ ها دو برابر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها