يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۰۸۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، فرشته مرگ سال 93 نيز دست تعداد زيادي از هنرمندان را گرفت و آنان را با خود به ديار باقي برد.
امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته، فرشته مرگ تامل زيادي در ميان هنرمندان داشت و قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س)، سال 93 نيز ميهمانان زيادي را به آغوش کشيد.
ناقوس مرگ هنرمندان در سال جاري با درگذشت حميد مهرآرا بازيگر سينما و تلويزيون به صدا درآمد. او که مدتي از بيماري رنج مي‌برد در اولين روزهاي بهار از دنيا رفت.
شيرين شازده احمدي عضو طراحان فيلم، ايرج پور مروت ‌تهيه‌کننده سينما ،‌ناصر گيتي‌جاه بازيگر پيشکسوت و بهرام هنرمند مدير تدارکات از ديگر هنرمنداني بودند که فروردين امسال درگذشتند و اين چنين بود که اولين ماه بهار با مرگ‌هاي زيادي همراه شد.
هرچند ناقوس مرگ تا نيمه خرداد ماه، هنرمندان را رها کرد اما نيمه همين ماه فرهاد مجدآبادي هنرمند پيشکسوت سينما و تئاتر در فرانکفورت آلمان درگذشت.
همچنين عباس اذکايي دستيار توليد سينما نيز 20 خرداد ماه راهي ديار باقي شد.
اولين ماه تابستان نيز با درگذشت باقر صحرارودي همراه شد. اين بازيگر پيشکسوت تئاتر ‌، سينما و تلويزيون روز 9 تير ماه راهي ديار باقي شد. همچنان که اکبر خواجويي کارگردان سينما و تلويزيون نيز 31 مرداد ماه دار فاني را وداع گفت.
شهريور ماه نيز همچون ماه فروردين هنرمندان زيادي با فرشته مرگ رهسپار ديار ديگري شدند. ابتدا محمدرضا خورشيدي بازيگر و کارگردان تئاتر ملاير 6 شهريور ماه به دليل سکته قلبي درگذشت. به فاصله‌اي اندک، حسن رضياني بازيگر پيشکسوت سينما و تلويزيون که با نقش عين الله باقرزاده مشهور بود‌، روز 8 شهريور از دنيا رفت.

سارا بني‌صدر هنرمند جوان تئاتر عروسکي ديگر هنرمندي بود که روز 7 شهريور ماه در سن 41 سالگي به ديار باقي شتافت. حسين منظوري سينمادار نيز روز 16 شهريور ماه درگذشت.
ماه مهر با درگذشت حامد خسروي هنرمند جوان مستندساز همراه شد. اين هنرمند که متولد سال 57 بود، روز 17 مهر در يک سانحه رانندگي جان باخت.
12 روز بعد يعني روز 29 مهررضا رضاپور هنرمند پيشکسوت تئاتر، سينما و تلويزيون مشهد براثر عارضه قلبي درگذشت.
درگذشت مجيد بهرامي بازيگر جوان تئاتر و سينما از ديگر اتفاقات غم انگيز امسال بود. اين بازيگر جوان که تصميم داشت بيماري خود را شکست بدهد، بعد از چند سال مبارزه با بيماري ، سرانجام 25 آبان ماه، آرامش مرگ را به هياهوي زندگي ترجيح داد.
با شروع ماه آذر، فرشته مرگ تامل زيادي در ميان هنرمندان داشت.
عظيم جوان‌روح ،‌ انوشيروان ارجمند‌، حميد جديدي‌ و سرانجام مرتضي احمدي هنرمنداني بودند که در آخرين ماه فصل پاييز از دنيا رفتند.
عظيم جوان‌روح فيلمبردار سينما و تلويزيون روز 4 آذر ماه درگذشت. انوشيروان ارجمند بازيگر پيشکسوت تئاتر ‌، سينما و تلويزيون نيز روز 23 آذرماه بعد از يک دوره بيماري، دار فاني را وداع گفت.

به فاصله پنج روز بعد، حميد جديدي ديگر بازيگر نيز روز 28 آذر ماه درگذشت و مرتضي احمدي بازيگر با سابقه تئاتر، سينما و تلويزيون و هنرمند مطرح عرصه راديو و دوبلاژ، آخرين درگذشت ماه آذر بود.
احمدي که در تمام سال‌هاي فعاليتش خاطرات زيادي براي مردم رقم زد، روز 30 آذر ماه درگذشت تا شب يلدا را در جهاني ديگر سپري کند. پدر بزرگ طهرون با درگذشت يلدايي خود،يلداي هر سال در ذهن مردم و دوستدارانش زنده خواهد بود.
ماه دي نيز از نظر درگذشت هنرمندان، دست کمي از ماه آذر نداشت؛ برگروني بغوسيان هنرمند سينما و فيلمبردار روز 5 دي ماه درگذشت. به فاصله يک روز بعد، صادق ماهرو هنرمند پيشکسوت دوبله با نقش مشهور «گوريل انگوري» روز 6 دي ماه در کلن آلمان فوت کرد.
احمد رسول‌زاده ديگر هنرمند باسابقه عرصه دوبلاژ روز 21 دي ماه و محمد حسين‌پور کارگردان و تهيه کننده سينما روز 27 همين ماه دار فاني را وداع گفتند.
هرچند در طول ماه بهمن کسي از جامعه هنرمندان فوت نکرد، اما درست در آخرين روز اين ماه نوشين تندسته بازيگر جوان تئاتر در سکوت درگذشت و به خاک سپرده شد.
اولين روز اسفند ماه با درگذشت زاون قوکاسيان منتقد و مترجم سينما همراه شد. اين چهره هنري و مطبوعاتي بعد از مدتي بيماري در اصفهان شهر زادگاهش درگذشت و در آرامستان ارامنه در کنار پدر و مادرش به خاک سپرده شد.
سعيد مترصد ديگر هنرمند سينما که به عنوان دستيار کارگردان، برنامه‌ريز و طراح صحنه فعال بود، نيز در سن 53 سالگي بعد از شش سال مبارزه با بيماري، درگذشت. اين هنرمند روز 4 اسفند ماه به ديار باقي شتافت و فرداي آن روز 5 اسفند ماه بهرام ريحاني هنرمند پانتوميم کار نيز به جمع درگذشتگان هنرمند پيوست و يکي از غم‌انگيزترين مرگ‌هاي امسال هنرمندان رقم خورد.
اين هنرمند جوان که متولد سال 57 بود، اجراي پانتوميم بر فراز قله دماوند‌، طولاني‌ترين پانتوميم جهان و اجراي چندين برنامه در حمايت از کودکان کار و زنان تحت خشونت را در کارنامه هنري خود ثبت کرده بود.
از آنجا که هنرمندان زيادي بر اثر بيماري‌هاي گوناگون و بويژه سرطان در سال گذشته درگذشتند، ديگر هنرمندان در مراسم‌هاي خاکسپاري و يادبود بارها و بارها از سونامي سرطان نام بردند و از مسئولان خواستند براي حل اين مشکل تدبيري بينديشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها