کد خبر: ۳۰۰۹۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
آيت الله جعفر سبحاني در پيامي به کنگره بين المللي جهاد عشايري خوزستان اعلام کرد: جهاد در راه صيانت وطنِ اسلامي از دستبرد بيگانگان، يک وظيفه ديني و الهي است، و از نظر روايات يکي از درهاي بهشت به شمار مي رود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، در پيام آيت الله العظمي سبحاني به کنگره بين المللي جهاد عشايري خوزستان آمده است: تاريخ ايران زمين يک مساله را به صورت قطعي روشن ساخته است و آن اين که در هر زماني که دشمنان دست تطاول برآن دراز نموده اند، عشاير غيور کشور در خط مقدم دفاع بوده اند و دست رد بر سينه بيگانگان زده اند.

در اين پيام با يادآوري غيورمردي هاي عشاير خوزستان در دوره تاريخ معاصر ايران زمين افزوده شده است: در اين جا به نکته اي اشاره مي نماييم : جوانان عزيز عرب، کليه عشاير غيور منطقه، يکي از افتخارات شما اين است که اين منطقه را که دژ استوار ثقلين است، پيوسته معزّز داشته ايد و پرچم ولايت را در سراسر منطقه اهتزاز در آورده ايد.

در بخشي ديگر از پيام به راههاي نوين دشمن در تعدي به کشورها اشاره شده و آمده است: اکنون دشمن از راه ديگر وارد شده است. او مي خواهد به جاي اشغال مرز هاي زميني به مرز هاي ايماني جوانان شما تجاوز کند و نعمت ولايت را از آنان بگيرد تا راه براي سلطه مجدد او فراهم گردد.از عزيزان درخواست مي شود، با هوشياري کامل از نفوذ افکار داعشي ها که نوزادان وهابيت هستند، جلو گيري نموده و مطمئن باشند که اين ها سربازان خط اول استعمارند که در لباس نفاق و تظاهر به دلسوزي براي عشاير عرب فعاليت مي کنند.

در پايان اين پيام آمده است: از همين راه دور سلام خود را به کليه حاضران در اين همايش بالاخص حضرت آيت الله جزايري دامت برکاته تقديم مي دارم و از فرزند عزيز روحانيم حجت السلام و المسلمين جناب آقاي حاج شيخ محسن حيدري سپاسگزارم نه با حمايت و ارشاد نماينده ي ولي فقيه در استان، اين فضاي روحاني و علمي و همگاني را فراهم آورده است، و توفيق همگان را به ويژه فرماندهان بسيج کشور و استان خوزستان و ديگر مديراني که در برپايي اين کنگره، همکاري داشته اند، از خداوند متعال خواهانم.

کنگره بين المللي و دو روزه يکصدمين سالگرد شهداي واقعه جهاد عرب خوزستان که با حضور عشاير هفت کشور جهان از روز سه شنبه در سالن امام خامنه اي (مدظله العالي) مجتمع فرهنگي ورزشي فجر سپاه حضرت وليعصر (عج) خوزستان آغاز شده است، صبح (چهارشنبه) به کار خود پايان مي دهد.

اين کنگره بين المللي در راستاي تجليل از شهداي واقعه جهاد عرب خوزستان برگزار شده و عشايري از کشورهاي عراق، يمن، عمان، بحرين، سوريه، لبنان و اردن در آن حضور دارند.

اين کنگره بين المللي در راستاي بازروايي واقعه جهادعرب خوزستان که در آن به دنبال لشکرکشي قواي روسيه تزاري و انگلستان به خاک ايران در جنگ جهاني اول در سال 1293 شمسي، ايران صحنه يکي از مهمترين مناقشات بين المللي شد، برگزار شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها