يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۰۹۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
نمایندگان مجلس در لایحه بودجه 94 یک درصد از درآمد دستگاه‌ها برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را به صدا و سیما اختصاص دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه 94 به تصویب رسید. بر این اساس تبصره الحاقی 15 و 17 به تصویب رسید.

تبصره الحاقی 15 – به دستگاههای اجرائی مشمول ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری اجازه داده می‌شود یک‌درصد(1%) از اعتبارات خود به استثنای فصول (1)، (4) و (6) را به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اختصاص دهند تا این سازمان براساس تفاهم‌نامه منعقده با دستگاه و سازمان‌های مذکور جهت فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی نسبت به تولید و پخش برنامه‌ها و فعالیت‌های آنها اقدام کند.

تبصره الحاقی 17 – سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف است اعتبارات هزینه‌ای مراکز و مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی وابسته به دانشگاهها و وزارتخانه‌هایی که در این قانون دارای ردیف بودجه هستند را صرفاً براساس پیشنهاد دانشگاه یا وزارتخانه ذی‌ربط در مقاطع سه‌ماهه متناسب با وصول درآمدها و در سقف اعتبارات مصوب اختصاص دهد.

تبصره زیر نیز به دلیل مخالفت نمایندگان حذف شد این تبصره پیشنهاد تاجگردون رئیس کمیسیون تلیفیق بود که با مخالفت دولت همراه شد و همچنین در نهایت با موافقت نمایندگان روبرو نشد.

تبصره الحاقی 14 – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است تا آخر اردیبهشت ماه اعتبارات هزینه‌ای ردیفهای «هدفمندی یارانه‌ها»، «یک درصد (1%) ارزش افزوده» و «پزشک خانواده» مندرج در این قانون را که در اختیار این وزارتخانه است براساس شاخص و سرانه جمعیتی و دستورالعملی که تعیین می‌نماید بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور به تفکیک استان و شهرستان توزیع و ابلاغ نماید.حداقل پنج‌درصد (5%) تا هفت‌درصد (7%) از منابع این تبصره صرفاً جهت هزینه‌های جامعه هدف ایثارگری به مصرف می‌رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۱۳:۱۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
۰
۰
نمایندگان محترم مجلس چند صد هزارم دصدی از درآمدهای دستگاه ها را به آموزش و پرورش به خطر تربیت وآماده سازی نیروی انسانی تخصیص دهند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها