أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۰۹۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
وزیر سابق اطلاعات اردن در سخنانی جنجالی ایران را متهم به «گسترش هلال شیعی» کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «صالح الغالب» وزیر اطلاعات سابق اردن در گفت‌وگو با نشریه «الشرق الاوسط » چاپ لندن گفت که ایران هم اکنون در مرزهای این کشور حضوری فعال دارد. پایگاه صهیونیستی «ممری» که به تفصیل به شرح این خبر پرداخته است، نوشت: وزیر اطلاعات سابق اردن با محکوم کردن آن‌چه وی حضور نظامی ایران در مرزهای جنوب سوریه نامید، تاکید کرد که اردن نباید اجازه دهد مرزهای شمالی‌اش مبدل به مرز غیر رسمی با ایران شود، حتی اگر این مسئله منجر به نبرد شود.

الغالب در ادامه این مصاحبه مدعی شد که ایران در تلاش برای ترسیم مجدد نقشه منطقه و در عین حال نفوذ به خاورمیانه است.

وی در ادامه تهمت زنی به ایران با نقل قول از پیش بینی پادشاه اردن در سال ۲۰۰۴ ایران را متهم به تشکیل هلال شیعی از لبنان تا سرتاسر عراق ، سوریه و یمن کرد. وی در بخشی از این مصاحبه گفت: «این پیش بینی درست از آب درآمده و هم اینک حوثی‌ها در یمن کنترل صنعا پایتخت این کشور را در اختیار دارند و این نشان می دهد که هلال فارسی شیعه مسلک در عمل به وقوع پیوسته است که بخشی از آن را در بصره عراق و بخشی دیگر را در استان شبوه در یمن شاهدیم و این هلال در حال نزدیکی به عدن می‌باشد.

وزیر اطلاعات سابق اردن در بخشی دیگر از این ادعای جنجالی اظهار داشت: «ایران نه تنها عنصری مهم در منطقه بلکه باید گفت به مهمترین عامل مبدل شده است. اگر «بشار اسد» در سوریه موفق به شکست مخالفان خود شود، بسیاری از کشورهای عرب منطقه بدانند که بی‌شک آن‌ها در نوبت بعدی قرار دارند و باید نسبت به این مسئله در هراس باشند.

گفتنی است، این سخنان در حالی به میان آمده است که ارتش سوریه اخیرا موفق شده است عناصر افراطی و خرابکار این کشور را در عملیاتی موسوم به مثلث جنوب در هم کوبد. ارتش سوریه با کمک حزب‌الله موفق شد «هباریه» و «تل قرین» در شمال استان درعا را به کنترل خود در آورد.

حزب‌الله لبنان نیز در تلاش است تا سیطره خود را بر مناطق نزدیک به جولان اشغالی گسترش دهد و راه را بر نفوذ تروریست‌ها از جنوب به سوی پایتخت سوریه ببندد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها