کد خبر: ۳۰۱۰۵۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۸     ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
کارشناس فوتبال ايران گفت: تعصب به پيراهن خيلي کم شده است و منافع مالي بر همه چيز ارجحيت دارد.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از فارس، رسول کربکندی در رابطه با درخواست تیم ملی امید مبنی بر تعطیلی هفته بیست و سوم لیگ برتر و اینکه این تصمیم درست است،عنوان کرد: این مسئله در کشور ما رسم شده که برای اردوهای تیم ملی لیگ را تعطیل می‌کنند. یک تعطیلی 50 روزه چندی قبل داشتیم و اگر قرار باشد باز هم تعطیلی به وجود بیاید، باشگاه‌ها به مشکل می‌خورند. باید اردوهای طولانی را کم کنیم و این رفتارها فقط در ایران است.

وی افزود: البته از طرف دیگر تیم ملی امید بعد از چند سال شکل خوبی پیدا کرده و دارای برنامه‌ریزی است. ما باید تا جایی که می‌توانیم به این تیم کمک کنیم تا زمینه موفقیت تیم ملی پس از سال‌ها فراهم شود. به هر حال در این مقطع تیم امید نیاز به حمایت دارد.

کربکندی در رابطه با بحثی که بر سر حضور سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در اردوی تدارکاتی تیم ملی بزرگسالان یا اردوی تیم ملی امید برای حضور در رقابت‌های مقدماتی المپیک 2016 مطرح شده است، گفت: فدراسیون باید در این رابطه تصمیم بگیرد نه اینکه این مسئله محل چالشی بین مربیان دو رده شود. با یک بررسی ساده می‌توان به راهکار مناسبی برای این مسئله رسید. تیم ملی امید باید بازی‌های المپیک را انجام دهد و تیم ملی بزرگسالان اردوی تدارکاتی دارد. پس بدون شک بازی رسمی به بازی دوستانه اولویت دارد و این بازیکنان باید در اختیار تیم ملی امید قرار دارد. از طرفی حضور این دو نفر در تیم ملی امید با توجه به اینکه شناخته شده هستند می‌توانند در روحیه و اثرگذاری تیم ملی امید تاثیر بیشتری داشته باشد.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه تاکید کرد:‌ متاسفانه در فوتبال ما کنترل و نظارت روی تیم‌ها قوی نیست و به همین خاطر کی‌روش تمام تصمیمات را خودش می‌گیرد و تحکم می‌کند. این برای فدراسیون یک اشکال است. خودم جزو افرادی بودم که نظرم به تمدید قرارداد با کی‌روش بود اما این که ما به طور کامل مطیع او باشیم درست نیست.

وی در رابطه با صحبت‌های سردار آزمون که اعلام کرده حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان در سوئد می‌تواند به پیشرفت او کمک بیشتری کند، خاطرنشان کرد: اظهار نظر بازیکنان در این موارد درست نیست. تشکیلات فوتبال باید در این ارتباط تصمیم‌گیری کند. فکر کردن به منافع شخصی درست نیست. جهانبخش و آزمون فوتبالشان را در این مملکت دنبال کردند و متعلق به کشورشان هستند. اینکه ما سرباز مملکت هستیم نباید فقط در قالب شعار مطرح شود بلکه باید با تمام وجود در تیم ملی حاضر شوند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

کربکندی در رابطه با اینکه برخی اظهارنظرات نشان می‌دهد که دیگر آن تعصب گذشته به پیراهن تیم ملی وجود ندارد بلکه به پیراهن تیم ملی به جایگاهی برای پیشرفت نگاه می‌کند، اظهار داشت: یک مقدار که نه، تعصب به پیراهن تیم ملی خیلی از بین رفته و منافع مادی بر همه چیز ارجحیت پیدا کرده است. بخشی از این مسئله هم به خاطر عدم قاطعیت فدراسیون است که نمی‌تواند در این موارد اظهار نظر قاطعی داشته باشد. اگر جسارت داشته باشیم و برنامه‌ریزی بهتری کنیم فوتبال ما به این شکل درجا نمی‌زند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها