يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۱۱۷۱
زمان انتشار: ۲۳:۳۱     ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: مجلس هر تصمیمی در هدفمندی یارانه‌ها بگیرد، دولت آن را اجرا می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس پیش از ارجاع تبصره ۲۱ لایحه بودجه کل کشور به کمیسیون تلفیق که به نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده مربوط می‌شود، در جزء ۳ بند ب این تبصره با پیشنهاد علی‌مردانی مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال را به پرداخت نقدی و ۲۲ هزار میلیارد ریال را به بحث اشتغال جوانان اختصاص دادند که در اینجا محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مخالفت با این پیشنهاد، گفت: براساس تدبیری که هیئت‌رئیسه مجلس در گذشته انجام شده بود که برای بررسی بیشتر بر روی پیشنهادات تبصره ۲۱ به کمیسیون تلفیق برگردد و دوباره مورد مداقه قرار گرفته و به صحن گزارش شود که این اتفاق افتاد.

وی افزود: علت آن این بود که ما در یک فضایی که یک پیشنهاد خوب، البته از یک جنبه که می‌تواند جنبه‌های دیگری را تحت تاثیر قرار دهد و مشکلی برای کشور ایجاد بکند، ما در جلسه علنی با آن مواجه نشویم. در حال حاضر نمایندگان ملت التفاط داشته باشند که با تصویب این پیشنهاد از ماه آینده ۲۶ میلیون نفر از موکلین شما از دریافت یارانه نقدی محروم خواهند بود.

نوبخت تصریح کرد: امکان پرداخت عددی که شما از ۴۲ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۱۲ هزار میلیارد تومان کاهش داده‌اید ما باید از ماه آینده به اندازه ۱۲ هزار میلیارد تومان که ۲۶ میلیون نفر را شامل می‌شود، یارانه‌شان را نپردازیم. مجلس فصل الخطاب است و شما هر چه امر کنید دولت خودش را موظف به اجرا می‌داند. ضمن اینکه الان اجرایی نیست، سوال بنده این است که شما به ما بگویید که چطور می‌توانیم تا ماه آینده ۲۶ میلیون نفر را حذف کنیم.

وی تاکید کرد: نکته دیگری که در صحبت‌های پیشنهاد دهنده مورد توجه قرار گرفت این بود که ما کسانی که درآمدشان از ۲.۵ میلیون تومان در ماه بیشتر است حذف کنیم، سوالم این است که آیا این خانواری که دارای مشکلات زیادی است و ممکن است یک کارگر در آن باشند و یا بخواهند در جایی کارگری کنند، اگر بخواهند از دریافت یارانه نقدی حذف شوند به من بگویید که آیا اینها اگر در تهران هم زندگی کنند می‌توانند از عهده مخارجشان بر بیایند؟

وی با تاکید بر اینکه باید در حذف یارانه نقدی این موضوع در نظر گرفته شود که خانوارها ممکن است فرزندان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد و یا درای اجاره خانه باشند را در نظر بگیریم تصریح کرد: ممکن است برخی خانوارها دارای بیمارهای صعب العلاج باشند که در پیشنهادها مد نظر قرار گرفته است.

نوبخت گفت: من از رئیس مجلس می‌خواهم که با توجه به اینکه ملجس عصاره فضائل ملت است و عقل جمعی در اینجاست، با این نوع پیشنهادات که از ماه آینده یارانه ۲۶ میلیون نفر حذف شود و دارای ابهاماتی است موافقت نشده و مجددا این تبصره به کمیسیون تلفیق برگردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شما نمایندگان قرار نیست که اقدامی انجام دهید. البته دولت هر چه را که شما تصمیم بگیرید لازم‌الاطباع است و شما هر چه بگویید دولت اجرا می‌کند اما باید طوری باشد که قابلیت اجرایی داشته باشد. ما نباید مردم را تحت فشار غیرمعمول قرار دهیم. استدعا می‌کنم که این تبصره مجددا به کمیسیون تلفیق برگردد تا مصوبه‌ای به دست آید که نظر نمایندگان نیز در آن لحاظ شده باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها