يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۱۱۷۴
زمان انتشار: ۲۳:۳۴     ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
طلا در بازار جهانی در پی صعود دلار و بازارهای سهام که تقاضا برای این فلز ارزشمند را به عنوان دارایی امن محدود کرد، به کمترین میزان در یک هفته گذشته نزول کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سه شنبه سنگاپور ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۱۹۵ دلار رسید و تا ساعت ۱۰ و نیم صبح به وقت محلی ۱۲۰۰ دلار معامله شد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۱۹۹ دلار رسید اما در ساعات بعد اندکی از این کاهش را جبران کرد و تا ۱۲۰۸ دلار صعود کرد.

این فلز زرد روز دوشنبه ۰.۵ درصد کاهش یافت و به کاهش ۵.۵ درصدی در فوریه افزود.

شاخص دلار بلومبرگ پس از انتشار آماری که رشد شاخص خرید مصرف کننده آمریکا در ژانویه را نشان داد و بر نشانه‌های تحکیم اقتصاد این کشور افزود، به بالاترین سطح در ۱۰ سال گذشته رسید. دلار قوی‌تر معاملات طلا به دلار را برای خریداران ارزهای دیگر گران می‌کند و در نتیجه به تقاضا برای این فلز لطمه می‌زند.

در این بین شاخص نزدک برای نخستین بار در ۱۵ سال گذشته به بالای پنج هزار واحد صعود کرد و شاخص صنعتی داوجونز و استاندارد اند پورز ۵۰۰ هم به رکورد بالایی رسیدند که ریسک پذیری سرمایه گذاران را افزایش داد.

همچنین تصمیم هند برای حفظ تعرفه بالا برای واردات طلا سرمایه گذاران را غافلگیر کرد و ضربه دیگری بر این فلز وارد کرد که از ابتدای امسال با صعود دلار آمریکا و تغییرات سیاست پولی در سراسر جهان لطمه دیده است. سرمایه گذاران امیدوار بودند کاهش تعرفه واردات در هند تقاضا برای طلا در این کشور را که بزرگ‌ترین مصرف کننده جهان است، تقویت می‌کند.

قیمت طلا از ۲۲ ژانویه که با اعلام تدابیر محرک مالی بانک مرکزی اروپا به ارزش ۶۰ میلیارد یورو، به رکورد بالای ۱۳۰۰ دلار رسیده بود، ۷.۱ درصد نزول کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته تلاش کرد انتظار سرمایه گذاران در مورد وعده این بانک مبنی بر عدم شتاب در افزایش نرخ‌های بهره را تغییر دهد و اظهار کرد با فراهم شدن شرایط لازم، نرخ‌های بهره افزایش خواهد یافت. افزایش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را افزایش می‌دهد و به جذابیت سرمایه گذاری آنها لطمه می‌زند.

بانک گولدمن ساش در ۲۵ ژانویه پیش بینی کرد با قوی‌تر شدن دلار آمریکا و پایین ماندن فشارهای تورمی، طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ به هزار دلار در هر اونس سقوط خواهد کرد. بانک ABN Amro حتی سقوط طلا به ۸۰۰ دلار را پیش بینی کرده است. طلا در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تحت تاثیر صعود بازارهای سهام و احیای اقتصاد آمریکا که زمینه را برای تعدیل تدابیر محرک مالی در این کشور هموار کرد، ۲۹ درصد سقوط کرد و تحلیلگران انتظار دارند امسال هم برای سومین سال متوالی سقوط کند.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد کاهش یافت و به ۱۶.۲۳۳۶ دلار رسید. هر اونس پالادیم ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۲۲ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۸ درصد کاهش، ۱۱۸۱ دلار معامله شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها