أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۰۱۲۳۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو مرد و یک زن که با معرفی خود یه عنوان خواستگار اقدام به سرقت از خانه‌های خانواده‌های دارای دختر دم بخت کرده بودند، خبر داد.
در تاریخ بیست و هفتم شهریور ماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منزل به کلانتری 101 تجریش اعلام شد که با حضور مأموران در محل سرقت واقع در خیابان قیطریه و انجام تحقیقات مشخص شد که سارق یا سارقان اقدام به سرقت بیش از دو میلیارد تومان اموال داخل منزل از قبیل طلا و جواهرات ، ده‌ها سکه طلا ، البسه مارک دار، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه مدل بالا و .... کرده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که در تاریخ 26 شهریور ماه به همراه تمامی اعضای خانواده منزل را برای مسافرت به یکی از شهرهای شمال کشور ترک کرده اما پس از بازگشت به منزل متوجه سرقت مقدار زیادی از وسایل داخل خانه شده است.

خواستگارهای دزد دستگیر شدند+‌عکس

با حضور کارآگاهان در منزل مالباخته و بررسی تیم سرقت منزل پایگاه یکم آگاهی ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سارق یا سارقان با اطلاع از عدم حضور مالباخته و اعضای خانواده ، به محل سکونت آنها مراجعه و بدون هرگونه تخریب در ورودی به‌واسطه داشتن کلید در ورودی مجتمع و واحد مسکونی مالباخته ، وارد ساختمان شده و سرقت خود را انجام داده اند.

با توجه به دلایل و شواهد به‌دست آمده مبنی بر داخلی بودن نوع سرقت ، تحقیقات در خصوص اعضای خانواده مالباخته و افراد مرتبط با آنها در دستور کار قرار گرفت.

با اطلاعات به‌دست آمده از مالباخته و اعضای خانواده‌ی ایشان مشخص شد که جوانی به‌نام حامد چندی پیش با دختر مالباخته آشنا شده ، به وی پیشنهاد ازدواج داده و حتی با اعضای خانواده اش برای انجام خواستگاری به محل زندگی مالباخته مراجعه و صحبت های مقدماتی نیز در این خصوص صورت گرفته است.

مالباخته در خصوص هویت حامد به کارآگاهان گفت : چندی پیش متوجه شدم که جوانی به دخترم پیشنهاد ازدواج داده و بر این موضوع پافشاری دارد ؛ برای آشنایی از این جوان دعوت کردم و او نیز به‌نام آقای "حامد . خ" به‌همراه خواهرش که یک خانم جوان حدودا 30 ساله بود به منزل ما مراجعه کردند ؛ او مدعی بودکه پسر یکی از کارخانه داران سرشناس است که در حال حاضر پدر و مادرشان در تهران سکونت نداشته و به همین علت و برای آشنایی اولیه ، به همراه خواهرش برای خواستگاری آمده و خودش نیز در حال حاضر دانشجو است. زمانیکه در خصوص محل سکونتش در تهران سؤال کردم ، حامد عنوان کرد که پدرش یک واحد آپارتمان در شهرک غرب – خیابان درختی برایشان خریداری کرده و در حال حاضر نیز در آنجا زندگی می کنند ؛من حتی برای بررسی موضوع ، یک جلسه نیز به این خانه در خیابان درختی مراجعه و متوجه شدم که او در این محل زندگی می کند.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : دقیقا از روزی که سرقت انجام شد ، از "حامد . خ" هیچ خبری نداریم و تصور می کنم که او به محل سکونت پدر و مادرشان مراجعه کرده باشد.

خواستگارهای دزد دستگیر شدند+‌عکس

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص "حامد . خ" ، کارآگاهان به محل زندگی وی در خیابان درختی مراجعه و اطلاع پیدا کردند که واحد مسکونی مورد ادعای حامد در خصوص مالکیت آن ، واحدی استیجاری بوده که همزمان با زمان سرقت از منزل مالباخته ، از سوی وی تخلیه شده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده ، محل سکونت خانواده حامد ( 23 ساله ) در منطقه سه راه آذری شناسایی و در تحقیقات از اعضای خانواده وی مشخص شد که حامد از حدود یک سال پیش و پس از آشنایی با خانم جوانی که حامد قصد ازدواج با وی را داشته اما با مخالفت شدید خانواده اش مواجه شده ، با آنها قطع رابطه کرده و در حال حاضر نیز از وی هیچ اطلاعی ندارند ؛ همچنین بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار نیز نشان داد که وی پیش از این نیز یک بار به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده است.

همزمان با رسیدگی به پرونده سرقت دو میلیارد تومانی منزل در خیابان قیطریه ، با بررسی پرونده سرقت های مشابه مشخص شد که دو مالباخته دیگر نیز به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و ارزش تقریبی اقلام مسروقه در هر دو پرونده 450 میلیون تومان است که در این پرونده ها نیز همزمان با انجام سرقت از منازل ، خواستگار دختر مالباختگان که در تمامی آنها پسر یک کارخانه دار بوده ناپدید شده است ؛ در تمامی این سرقت ها ، خانم جوانی تحت عنوان "خواهر خواستگار" حضور داشته و خود خواستگار نیز مدعی داشتن خانه در منطقه شهرک غرب و ... بوده است.

با توجه به شباهت پرونده های سرقت منازل مناطق قیطریه ، نارمک و دهکده المپیک ، تصاویر حامد به دو مالباخته دیگر نیز نشان داده شد ؛ یکی از مالباختگان ، حامد را به عنوان خواستگار دختر خود معرفی اما دختر مالباخته دیگر وی را نه به عنوان خواستگار بلکه بعنوان یکی از بستگان خواستگارش مورد شناسایی قرار داد.

با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص حضور دومین خواستگار قلابی در پرونده ، تصاویر این شخص استخراج و با انجام تحقیقات از خانواده حامد ، این شخص به نام "فرشید . م" 20 ساله و به عنوان یکی از بستگان حامد مورد شناسایی قرار گرفت همچنین مشخص شد که حامد و فرشید با یکدیگر دارای نسبت فامیلی پسردایی و پسرعمه هستند.

خواستگارهای دزد دستگیر شدند+‌عکس

با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص "فرشید . م" ، کارآگاهان به محل سکونت فرشید مراجعه و در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که فرشید نیز همانند حامد از محل سکونت خود متواری شده است . تحقیقات برای شناسایی و دستگیری فرشید و حامد در دستور کار قرار داشت تا نهایتا کارآگاهان پایگاه یکم اطلاع پیدا کردند که فرشید به‌همراه تعدادی از دوستانش و برای تفریح به یکی از شهرهای شمالی کشور رفته ؛ با به‌دست آمدن اطلاعات جدید و با انجام اقدامات پلیسی ، نهایتا فرشید در ساعت 20 روز دوازدهم بهمن ماه در زمان بازگشت به تهران دستگیر شد.

با دستگیری فرشید ، بلافاصله تحقیقات از همان زمان دستگیری آغاز و در حالیکه فرشید چاره ای جز بیان حقیقت نداشت صراحتا به همدستی با حامد اعتراف و دیگر عضو پرونده بنام سمیرا 31 ساله را نیز معرفی کرد.

با اعترافات به دست آمده از فرشید ، حامد و سمیرا نیز در ساعت یک بامداد و در منطقه سعادت آباد ، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها مقادیر زیادی از اموال سرقتی و همچنین یک دستگاه خودرو هیوندا جنسیس مدل 2010 کشف شد.

حامد در اعترافات خود صراحتا عنوان کرد که با قسمتی از پول های به دست آمده از سرقت ها اقدام به خرید این خودرو کرده و این در حالی است که بنا بر اظهارات مالباختگان و همچنین اعترافات متهم ، حامد در زمان انجام اقدامات متقلبانه برای جلب اعتماد شکات و مالباختگان ، از یک دستگاه خودرو پژو 206 مدل SD مشکی استفاده کرده و خودرو جنسیس ، اخیرا و پس از انجام سرقت خیابان قیطریه خریداری شده است.

علاوه بر کشف مقادیر متنابهی از انواع اموال مسروقه نظیر سکه های طلا ، البسه ، وسایل برقی و الکترونیکی و ... ، کارآگاهان موفق به کشف دو کارت ملی مجعول متعلق به حامد نیز شدند که تاریخ تولد متهم در یکی از آنها به سال 1361 و در دومی به سال 1366 درج شده بود.

متهم در خصوص دو کارت ملی به دست آمده نیز به کارآگاهان گفت که بدین شیوه و شگرد سن خود را بالاتر از سن واقعی نشان می داده ؛ حامد در خصوص نحوه آشنایی خود با سمیرا نیز عنوان داشت که حدود یک سال پیش و طی تصادف رانندگی در محدوده بازار تهران با وی آشنا شده و پس از مدتی به او علاقه‌مند شده و قصد ازدواج با وی را داشته اما خانواده اش با این کار مخالفت کرده‌اند.

"سمیرا . غ" نیز در خصوص مشارکت در سرقت ها عنوان داشت که پس از جدایی از همسرش و آشنایی با حامد ، به خاطر علاقه ای که به حامد داشته تصمیم گرفته تا در سرقت ها ، با حامد و فرشید همکاری و مشارکت داشته باشند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد فریب افراد ، کلاهبرداری و یا سرقت به‌ویژه سرقت منزل قرار گرفتند ، دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در مسیر شرق به غرب اتوبان صدر ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها