يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۱۲۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
محمد نوري با گلي که برابر تيم فوتبال بنيادکار ازبکستان از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند، چهلمين گل خود را در تاريخ فوتبال پرسپوليس در عرصه بازي هاي رسمي به ثمر رساند.
افکار نیوز محمد نوری بعد از کریم باقری که ۴۳ گل رسمی برای پرسپولیس به ثمر رسانده است، با ۴۰ گل دومین هافبک گلزن تاریخ پرسپولیس است. البته در این بین علی پروین که ۹۵ گل زده، ۱۰ سال آخر فوتبال خود را به عنوان مهاجم در خدمت پرسپولیس بود.

محمد نوری، امسال ۴ گل در لیگ، ۲ گل در جام‌حذفی و ۲ گل در آسیا برای پرسپولیس زده است.

محمد نوری در سال ۱۳۸۹ به پرسپولیس آمد و در همان سال اول ۱۳ گل در ۴۳ بازی برای این تیم زد. سال ۸۹ بهترین سال حضور محمد نوری در پرسپولیس بوده است. کارنامه محمدنوری را در پرسپولیس مروی می‌ کنیم.

* محمد نوری در لیگ
کاپیتان پرسپولیس از سال ۸۹ تا فصل جاری جمعا ۲۶ گل برای پرسپولیس در لیگ به ثمر رسانده است.
۱۳۸۹: ۹ گل در ۳۱ بازی، ۱۳۹۰: ۸ گل در ۳۰ بازی، ۱۳۹۱: ۵ گل در ۲۸ بازی، ۱۳۹۲: صفر گل در ۲۴ بازی،۱۳۹۳: ۴ گل در ۱۵ بازی
مجموع: ۲۶ گل در ۱۲۸ بازی،

* محمد نوری در جام‌حذفی
نوری در جام‌حذفی هم رکورد خوبی دارد.
۱۳۸۹: ۴ گل در ۶ بازی، ۱۳۹۰: یک گل در ۳ بازی، ۱۳۹۱: ۵ گل در ۵ بازی، ۱۳۹۳: ۲ گل رد ۴ بازی
مجموع: ۱۲ گل در ۲۱ بازی

او همچنین در لیگ قهرمانان آسیا در دو بازی متوالی ۲ گل به ثمر رسانده است. بنابراین محمد نوری ۴۰ گل در ۱۶۴ بازی برای پرسپولیس در مدت ۵ سال گذشته وارد دروازه حریفان کرده که با این آمار بعد از فرشاد پیوس، صفر ایرانپاک، مجتبی محرمی، علی پروین، ناصر محمدخانی، علی دایی و کریم باقری هشتمین گلزن برتر تاریخ فوتبال پرسپولیس هم رده با خوردبین و بزیک است.

*۱۰ گلزن برتر تاریخ پرسپولیس
۱. فرشاد پیوس: ۱۵۳ گل، ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶
۲. علی پروین: ۹۵ گل، ۱۳۴۹ تا ۱۳۶۶
۳. صفر ایرانپاک: ۷۴ گل، ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۹
۴. ناصر محمدخانی: ۵۹ گل، ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۲
۵. علی دایی: ۴۳ گل، ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳
۶. کریم باقری: ۴۳ گل، ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۹
۷. مجتبی محرمی: ۴۱ گل، ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶
۸. محمود خوردبین: ۴۰ گل، ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۹
۹. ادموند بزیک: ۴۰ گل، ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰
۱۰. محمد نوری: ۴۰ گل، ۱۳۸۹ تا امروز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها