يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۱۳۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه به بهانه ادامه بحران در اوکراین، تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، کاخ سفید روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه را یک سال دیگر تمدید کرده است. این تحریم‌ها در ارتباط با بحران اوکراین است و اولین بار در ۶ مارس ۲۰۱۴، یعنی تنها دو هفته پس از آنکه ویکتور یانوکوویچ رئیس‌جمهور قانونی اوکراین تحت فشار معترضان و شبه‌نظامیان مورد حمایت غرب مجبور به خروج از کشور شد، با دستور اجرایی اوباما کلید خورد.

اوباما در آن زمان اوضاع اوکراین را «تهدیدی فوق‌العاده و غیرمعمول برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده» توصیف کرد. رئیس‌جمهور آمریکا پس از آن در دستکم ۳ مرحله دیگر تحریم‌های ضدروسی را که با ادعای حمایت مسکو از اعتراضات در مناطق شرقی وضع شده بود، تشدید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در اطلاعیه روز سه‌شنبه، مدعی شده است که اقدامات روسیه همچنان «تهدیدی فوق‌العاده و غیرمعمول برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده» است و به همین دلیل او تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه را به مدت یک سال دیگر از تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۵، تمدید کرده است.

مناطق شرقی اوکراین از یک سال قبل، پس از قدرت گرفتن گروه‌های نئونازی در کی‌یف، صحنه اعتراضات گسترده و موج استقلال‌طلبی روس‌تبارها بوده است. در جریان درگیری‌ها میان استقلال‌طلبان و نیروهای نظامی دولت اوکراین، تاکنون بیش از ۶۰۰۰ نفر کشته شده‌اند. طرفین از دو هفته قبل آتش‌بس اعلام کرده‌اند و در حال حاضر درگیری‌ها تقریبا متوقف شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها