يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۱۶۲۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
افشارزاده:
مدیر عامل استقلال می گوید از بردهای پرسپولیس در لیگ قهرمانان خوشحال است و به آنها تبریک می گوید.
بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال ویژگی اخلاقی خاصی دارد. او حرفش را همیشه می‌زند، حتی اگر به کام عده‌ای خوش نیاید؛ به همین دلیل وقتی بحث را درباره جاسم کرار شروع می‌کنیم، خیلی راحت می‌گوید او از نظر اخلاقی ایده‌آل نیست و دنبال این است تا چپ و راست به عراق برود.

آقاي افشارزاده اين روزها زياد درباره كرار حرف زده‌‌ايد. ما نمي‌خواهيم وارد مسائل حاشيه‌اي شويم ولي قرار نيست برگردد؟
چرا برمي‌گردد. كرار مشكل پاسپورت دارد. كارش آنجا ‌گير كرده است البته همين ‌‌گيري كه روزنامه‌ها به كرار و عراق داده‌اند، باعث شده تا اداره گذرنامه آنجا روي كرار حساسيت نشان بدهد.

به چه دليل؟
به‌ هر ‌حال روزنامه‌ها و سايت‌ها كمي شلوغ كردند و ايرادهايي گرفتند و يكسري مسائل را درباره عراق مطرح كردند؛ به خاطر همين، يك مقدار مشكل ايجاد شده و پاسپورت او را نگه داشته‌اند.

با اين توضيحات، كرار چه زماني به ايران بازمي‌گردد؟
فكر كنم امروز و فردا برگردد. قول داده كه بيايد.

خود او با اين دير آمدن، باعث ايجاد اخبار و حاشيه‌هايي شده است. 
الان تمام فوتبال ايران شده جاسم كرار! تا الان هزارتا عكس او در سايزهاي 18 در 4 و 15 در 6 در روزنامه‌ها كار شده و تمام روزنامه‌ها و تمام فوتبال ايران شده كرار! اگر همان دو جلسه محروميت او باقي مي‌ماند، الان مشكلي نبود. يك جلسه را پشت‌ سر گذاشته و يك جلسه هم غيبت مي‌كرد و ديگر تمام مي‌شد ولي فدراسيون رأي او را معلق كرد و آخرش خلط مبحث شد. ما انتظار داريم كه بيشتر از اين ديگر به كرار نپردازند چون الان همه فكر مي‌كنند فوتبال ايران يعني او. يك مسئله‌اي بود كه تمام شد و او هم با محروميت مواجه شده است.

ولي شما با حرف‌هايتان نشان داديد خيلي روي او حساب مي‌كنيد. 
فوتبال يك بازي 11 نفره است، نه يك نفره. استقلال غير از كرار بازيكنان ديگري هم دارد. خيلي وقت‌ها شده تيم‌ها با 9 نفر هم در زمين برنده شده‌اند، ما حتماً جاي كرار را پر مي‌كنيم. استقلال با قدرت به كارش ادامه مي‌دهد و از رسانه‌ها خواهش مي‌كنيم كه كمتر به اين مسئله بپردازند. اين قدر درباره كرار حرف زده‌ايم ديگر قضيه لوث شده است. ما در واقع با اين كار هم كرار را بزرگ مي‌كنيم و هم خطايش را. تيم‌هاي ديگر هم حساسيت نشان مي‌دهند و بحث‌هايي پيش مي‌‌آيد. خيلي از تيم‌ها هم مشكلاتي دارند ولي ما هميشه حمايت مي‌كنيم. مگر سر قضيه دعواي درخشان و كروش، از درخشان حمايت نكرديم؟ درباره مشكلات اين تيم هم يك كلمه حرف نزديم ولي يكسري‌ها درباره كرار واكنش نشان دادند در حالي كه اين مسئله مربوط به استقلال است.

پس از پرسپوليسي‌ها دلخور هستيد؟ 
آنها اول بايد مطالعه مي‌كردند كه ببينند چه شده است. كل داستان اين بود كه ما نامه نوشتيم و فرجام‌خواهي كرديم. معمولاً در اين شرايط يك ماه، يك سال يا چند هفته از محروميت بازيكن كم مي‌كنند ولي دو جلسه محروميت كرار شد 3 جلسه. خود اين باعث شد داستان‌هايي پيش بيايد. الحمدلله خود كرار هم كه نزده، مي‌رقصد! همين مسئله باعث ايجاد گرفتاري‌هايي براي ما شد.

در فيلمي كه از 90 پخش شد معلوم بود او به داور توهين كرده. شايد يك جلسه اضافه‌تر به‌خاطر اين فيلم بود. 
نه؛ كرار در آن مصاحبه چيزهايي را خصوصي گفته بود. حالا صدايش ضبط شده، اشكالي ندارد ولي...

نه، مصاحبه‌‌اش را نمي‌گويم، ويدئويي را مي‌گوييم كه عادل پخش كرد. 
نمي‌دانم، من اين صحنه را نديدم كه او چه‌كار كرد و چه گفت ولي به هر صورت كرار در زمين خوب بازي را اداره مي‌كند و كمك‌حال تيم است اما از نظر اخلاقي ايده‌آل نيست. خود من آدمي بودم كه 11 سال در تيم ‌ملي حضور داشتم ولي يك بار به داور اعتراض نكردم. هميشه كار خودم را مي‌كردم و به جاي اعتراض، سريع ادامه مي‌دادم. انتظار دارم در تيم ما همه اين‌طور باشند. تمام تيم با كرار صحبت كرده‌اند و به او گفته‌اند عصباني نشو ولي وقتي كوچكترين ضربه‌اي مي‌خورد اعتراض مي‌كند.

پس خود او خيلي در اين ماجراها نقش دارد! 
صددرصد، ما اعتقاد داريم خود كرار مقصر است و بايد فيرپلي بازي كند. كلاً فضا طوري است كه كرار زود تحت تأثير قرار مي‌گيرد و بيشتر دلش در عراق است. زن و بچه‌‌اش در كشورش هستند و با ايجاد كوچكترين مسئله‌اي، دوست دارد به عراق برود و كنار خانواده‌‌اش باشد؛ به خاطر همين ما پاسپورتش را گرفتيم البته من چك كردم و ديدم واقعاً پاسپورتش جاي خالي ندارد و بايد مي‌رفت تا آن را عوض كند. در كل بايد به اين مسئله هم فدراسيون، هم ما و هم ديگر باشگاه‌ها و مردم كمتر بپردازند. دوستاني هم كه در پرسپوليس هستند بايد يك مقدار رعايت كنند. ما هميشه از اين باشگاه دفاع كرده‌ايم. هر چه براي استقلال خواسته‌ايم، براي آنها هم خواسته‌ايم. حتي اول گفته‌ايم به پرسپوليسي‌ها بدهيد بعد به ما. يكسري به اين مسئله توجه ندارند. حالا اميدواريم همه چيز تمام شود البته در اين چند روز با دعواي قلعه‌نويي و فتح‌ا...زاده، فعلاً موضوع كرار زير سايه رفته است!

ظاهراً بازيكنان هم گلايه دارند كه شما در طول فصل بارها از كرار تعريف كرديد و او را با غيرت خوانديد اما اين اتفاقات افتاد. 
همه بازيكنان استقلال با غيرت هستند.

خيلي از آنها گلايه دارند كه شما 70، 80 درصد از پول كرار را داده‌‌ايد. 
ما اخيراً بايد بابت ماليات كرار 180 ميليون تومان پرداخت مي‌كرديم. شما مي‌توانيد به مدير برنامه‌هاي كرار زنگ بزنيد و در اين باره سؤال كنيد. فقط توانستيم 80 ميليون از اين پول را بدهيم و 100 ميليون را مدير برنامه‌هايش داد. به جان بچه‌ام به كرار پول نداده‌ايم و 100 ميليون به مدير برنامه‌هايش بدهكار هستيم. فكر كنم با اين جريمه‌هايي كه براي كرار در نظر گرفته‌ايم، احتمالاً او بايد آخر فصل يك پولي هم به استقلال بدهد!(خنده) شوخي كردم، اميدوارم كرار بتواند در بازي‌هاي آخر به استقلال كمك كند. 


شنيده مي‌شود پرداخت 600 ميليوني به سرمربي استقلال هم باعث دلخوري بازيكنان شده، مخصوصاً در اين شرايط. 
نه اين‌طور نيست البته همه بايد پول‌شان را بگيرند ولي ما اين قدر به سرمربي‌مان پول نداده‌ايم. اتفاقاً او مرتب غر مي‌زند و من توجه نمي‌كنم چون واقعاً پول نداريم. چند بار گفته پولم را بدهيد ولي نداريم. فكر كنم امسال كلاً به او نزديك 500 ميليون تومان پول داده‌ايم. خدا پيغمبري مبلغي كه گفته‌‌ايد، به سرمربي نداده‌ايم ولي شما ببينيد ما بايد تمام حساب و كتاب‌هايمان را ارائه بدهيم. خود شما خيلي زود مي‌فهميد كه ما به كي چقدر پول داده‌ايم. ما نمي‌توانيم يك ريال اين طرف و آن طرف كنيم.

بيك‌‌زاده هم كه گفته اگر تا پايان هفته پولش را نگيرد، ديگر در تمرين حاضر نمي‌شود. 
ببينيد ما اخيراً 500 ميليون تومان پول گرفتيم كه بين بازيكنان تقسيم كرديم. به هاشم و خسرو و بازيكنان مطرح‌مان بيشتر پول داديم ولي سياست ما اين بود كه به همه پول بدهيم. به يكسري 5 ميليون داديم، به بعضي‌ها 10 ميليون و سقفش 70 ميليون تومان بود كه به هاشم و چند بازيكن ديگر داديم. واقعاً چيزي برايمان نمانده. يكسري مسائل باعث شد اسپانسر هم به ما پول ندهد. ما با مشكلات عديده‌اي روبه‌رو هستيم ولي تلاش مي‌كنيم تا مشكلات جمع و جور شود. ما به كارمندان باشگاه پول نداده‌ايم. 40 نفر كارمند داريم كه سه ماه حقوق‌شان عقب افتاده است. سعي مي‌كنيم با پيگيري‌ها پول آنها را بدهيم و مشكلات بازيكنان هم حل شود. متأسفانه تا الان از سوي سازمان ليگ هم با ما همكاري نشده البته احتمالاً آنها پولي از صدا و سيما نگرفته‌اند.

راستي شما در برنامه 90 به چه بازيكني رأي داديد؟ 
من رأي ندادم.

ظاهراً شما زياد 90 را نمي‌بينيد. نكند به خاطر شكايت سرمربيتان است!
(خنده) نه، شكايت ايشان يك مسئله شخصي است و ربطي به باشگاه ندارد. ما نبايد فراموش كنيم كه سرمربي استقلال سال‌ها در اين فوتبال كار كرده و زحمت‌ كشيده، او مربي خوبي است ولي مي‌بينيم در 90 هر هفته يك پروژه براي او درست مي‌كنند. عادل فردوسي‌پور حتي دو تا عكس را با هم دعوا مي‌اندازد. او آدم تحصيلكرده‌اي است و بايد كارهاي مثبت بكند نه منفي. عادل چون استاد دانشگاه است بايد درس اخلاق بدهد. چرا براي امير قلعه‌نويي طنز درست مي‌كند؟ مربي بايد در جامعه زندگي كند و با مردم برخورد دارد. اين خوب نيست كه برايش چنين چيزي مي‌سازند. از ‌شأن فردوسي‌پور و صدا و سيماي ما، اين چيزها به دور است. عادل بايد نشانه‌هاي يك استاد دانشگاه را داشته باشد و آن را در برنامه‌‌اش بروز دهد. همه را جمع كند تا فضا مثبت شود. اگر وضعيت همين‌طور باشد، فوتبال ما ضربه مي‌بيند.

حرف خاصي درباره دو برد پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا داريد؟
فقط مي‌توانم بگويم واقعاً خوشحالم و به پرسپوليسي‌ها و آقاي درخشان تبريك مي‌گويم. يك وقتي كروش درباره او صحبت مي‌كرد و من و قلعه‌نويي از او حمايت كرديم. اين بردها مال كشور ايران است. به تك‌تك بازيكنان و مسئولان اين تيم هم تبريك مي‌گويم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها