کد خبر: ۳۰۱۶۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به تشریح و تدوین رسالت‌های جامعه روحانیت در جهان امروز پرداخت و گفت: خطراتی چون بی‌طرف بودن و القاء تقابل‌های دروغین و فتنه نرم اسلام و انقلاب را تهدید می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی پیش از ظهر امروز در جمع روحانیون و نمایندگان ولی فقیه نیروهای مسلح اصفهان اظهار کرد: غفلت از هدف و فلسفه وجودی یکی از مهمترین عوامل خروج از مسیر مستقیم است و ‌اگر در مسیر به هدف و آرمان‌ها توجه نکنیم به بزرگترین آفت در راستای انجام وظیفه دچار می‌شویم.
 
وی با بیان اینکه روحانیت به طبع سربازی امام زمان و اهل‌بیت سه رسالت کلان دارد که می‌توان به تبیین و فسیر و ارائه اسلام به نحو واقعی به عنوان نخستین رسالت اشاره کرد، افزود: ‌خروجی و دستاورد وظیفه حاکمیت احکام خدا بر زندگی انسان است.
 
حاجی‌صادقی با بیان اینکه دومین رسالت قشر روحانیت عملیاتی کردن احکام خدا در جامعه است که استقرار حاکمیت دینی ماحصل آن است، عنوان کرد: دفاع از اسلام، دفع و رفع انواع تهاجمات به عنوان وظیفه روحانیت است، روحانیت باید هم در حمله نرم و هم حمله سخت دشمنان تمام قد از اسلام دفاع کند.
 
وی با اذعان به اینکه فتنه بزرگتری در راه است گفت: امروز فتنه نرم علیه اسلام و انقلاب و نیروهای ارزشی در حال وقوع است، فتنه تاریک‌کننده فضای آگاه‌ساز است.
 
حاجی‌صادقی با بیان اینکه اولویت سه وظیفه یاد شده در برهه‌های زمانی تغییر می‌کند، گفت: امروز قابل قبول نیست که قشر روحانیت خود را محدود به فضای حوزوی کند و فریاد بزند کاری به سیاست و حاکمیت ندارد.
 
وی ضمن انتقاد از ادبیات ناصحیح آخوند حکومتی و دولتی، گفت: استقلال روحانیت نباید در هیچ زمانی آسیب ببیند، باید توجه داشته باشیم بی‌طرف بودن و نداشتن موضع مزیت و حسنه نیست بلکه دقیقاً تفکری است که برخی از اعراب در زمان امام علی به آن امام شریف گفتند.
 
وی ابراز کرد: تفکر دین اسلام منهای انقلاب تفکری است که در زمان امام علی از زبان عبدالله‌ابن عمر نیز بیان شد.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط امروز بی‌طرف بودن عین فعالیت در جبهه دشمن کردن است.
 
وی در ادامه به تشریح الزامات برای انجام سه ‌وظیفه یاد شده توسط روحانیت پرداخت و گفت: درک عمیق، جامع و کامل از دین و هدایت دینی نخستین التزام است.
 
وی توضیح داد: کسانی که امروز منحرف شده‌اند و جزء اپوزیسیون لندن‌نشین هستند و اسلام را زیر سئوال می‌برند شاگردی حوزه‌های علمیه را نکرده و گامی در راستای شناخت اسلام بر نداشتند.
 
حاجی‌صادقی تاکید کرد: اگر امروز در اقتصاد می‌لنگیم به واسطه عدم اهتمام لازم به اجرای شریعت و دین و اقتصاد اسلامی است.
 
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: نابسامانی موجود در کشور به دلیل عمل کردن به شریعت نیست بلکه به واسطه عمل نکردن به دین است.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز عده‌ای در صددند تقابل‌های دروغین را در جامعه القا کنند، تعقل یا تعبد، خدا یا مردم، علم یا ایمان و اخیراً اصول یا منافع همگی جزء تقابل‌های دروغین هستند.
 
وی ضمن انتقاد شدید از بیان چنین تقابل‌ها از سوی دولت‌مردان دولت یازدهم گفت: بیان کردن اصول یا منافع حرف خطرناکی است، ما معتقدیم که دستیابی به منافع با ایستادگی در اصول محقق می‌شود.
 
حاجی صادقی با اشاره به حربه برخی از خائنان و دشمنان مبی بر دو قطبی کردن جامعه و هشدار نسبت به این امر خطرناک افزود: دشمن اصول و دین ما را نشانه گرفته و آگاه‌سازی و بصیرت بهترین راه مقابله با آن است.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دومین التزام برای انجام وظیفه توسط روحانیت خودسازی است، گفت: دنیاگرایی و توجه به ذخایر دنیوی مهمترین سد انجام وظایف روحانیت است.
 
وی یادآور شد: سومین اقدام برای انجام رسالت، بصیرت و داشتن واقع‌بینی نسبت به واقعیت‌ها است. بصیرت نسبت به هدف، مسیر، انتخاب راه و دشمن حائز اهمیت است.
 
وی با بیان اینکه حزب‌الله لبنان، عراق، سوریه و یمن از فرزندان انقلاب اسلامی هستند گفت: جان انقلاب ایران اسلام ناب است.
 
حاجی صادقی با تاکید بر اینکه ایجاد 3 اسلام، اسلام سکولار، اسلام تکفیری و اسلام شیعه افراطی از حربه‌های دشمنان و نظام استکباری برای ممانعت از رشد اسلام ناب محمدی است، تصریح کرد: کارگردان ترس اسلام منحرف یاد شده، نظام سلطه و آمریکا است.
 
وی در پایان افزود: فتنه دهه 90 فتنه عظیم بزرگی است که تنها با سلاح بصیرت در شناخت دشمن و شناخت تکلیف می‌توان با آن مقابله کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها