أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۱۶۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اقدام خاصی که بتوان به آن افتخار کرد در اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی قوای سه‌گانه صورت نگرفته است و این شعار همچون گذشته در مظلومیت به سر می‌برد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد قوای سه‌گانه در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در طول یک سال گذشته گفت: قوای سه‌گانه در طول این یک سال عزم جدی را برای اجرای سیا‌ست‌های اقتصاد مقاومتی از خود نشان ندادند و همان کار روتین و همیشگی خود را دنبال می‌کردند و نقاط برجسته‌ای که بتوان به آن افتخار کرد در این زمینه در کار قوای سه‌گانه دیده نمی‌شود.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از مسئولان خواستار برنامه زمانبندی شده و اجرای آن بودند اما عمدتا اجرای این سیاست‌ها به سمینار و گزارش و یک سری حرف‌های کلی محدود شد.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: آن چه در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در طول یک سال گذشته در کشور از سوی قوای سه‌گانه از سوی آن شاهد هستیم چیزی است که اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم نبود انجام ‌می‌شد.
 
وی افزود: اگر بنا باشد که اتفاق مثبتی در عرصه اقتصاد مقاومتی رخ دهد باید راهبرد توسعه صنعتی کشور براساس ساخت کالا در داخل کشور گرایش پیدا کند و ما چنین تدبیری را از دولت مشاهده نکردیم.
 
سلیمانی خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد خام فروشی در زمینه مواد معدنی، نفت و گاز و غیره هستیم که اگر بنا بود اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا شود باید برنامه‌ای ارایه می‌شد تا این موضوع مدیریت و کنترل شده و زمینه برای تولید کالا در داخل و ایجاد اشتغال فراهم شود.
 
وی افزود: ما امروز شاهد سیل واردات کالاهای ساخته‌ شده به کشور هستیم که به عنوان نمونه در مجلس می‌بینیم که کالاها از جمله یخچال و تلویزیون و غیره از خارج وارد می‌شود و مهمتر اینکه این وسایل از کشورهای خریداری می‌شود که در تحریم‌ها علیه کشور ما مشارکت داشته‌اند.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: پایه واساس اقتصاد مقاومتی تولید ملی است که ما این بخش را کنار گذاشته‌ایم و رئیس جمهور ما آمار و ارقامی را ارایه می‌کند که کارشناسان متخصص این آمار و ارقام را قبول ندارند.
 
سلیمانی خاطرنشان کرد: رشد اقتصاد صنعتی که توسط مسئولان به آن پرداخته می‌شود عمدتاً مربوط به صنعت خودرو است که ما دو شرکت خودرو ساز در کشور داریم و آنها قیمت خودرو را چند برابر کردند و تولیدو فروش خودرو نیز بیشتر شده رشد اقتصادی صنعتی در کشور بیشتر شده اما باید پرسید که آیا در بخش‌های دیگر هم و ضع به همین ترتیب است.
 
وی در پایان گفت: دولت گزارشی را از عملکرد خود در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پایان سال جاری به مردم ارایه کند که البته به نظر من این شعار هم همانند گذشته در مظلومیت به سر می‌برد و برنامه خاصی در این باره نیز صورت نگرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها