أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۱۷۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «ادعایی ندارم و خدای نکرده نمی‌خواهم روی این بردها موج‌سواری ‌کنم.»
به گزارش پایگاه 598، کمتر کسی فکرش را می‌کرد پرسپولیس موفق‌ترین نماینده ایران در این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشد اما این اتفاق افتاد.

 

حمید درخشان به رغم تمامی فشارها در پرسپولیس ماند. انتقادات را تحمل کرد تا حالا با دو برد شیرین و متوالی صدرنشین گروه A لیگ قهرمانان شود و بالاتر از النصر، بنیاد‌کار و لخویا بایستد.

 

اظهارات درخشان را در ادامه می خوانید:

 

* به نظر می‌رسید بنیادکار را به خوبی آنالیز کرده بودید!

- بله، فیلم بازی آنها با النصر را دیده بودیم و البته شناخت خوبی هم از تک‌تک نفرات حریف داشتیم. بر همین اساس می‌دانستیم چگونه به این تیم ضربه بزنیم و خدا را شکر بچه‌ها هم با تمام وجود خواسته‌های تاکتیکی را اجرا کردند تا یک پیروزی شیرین در ازبکستان به دست بیاوریم.

 

* شنیدیم از ورزشگاه اختصاصی بنیادکار دیدن کردید. حسرت نخوردید که پرسپولیس...

- چرا، خیلی افسوس خوردم. تیم تازه‌تأسیس بنیادکار آن همه امکانات داشت و آن‌وقت پرسپولیس با این عظمت و قدمت از کمترین امکانات بی‌بهره است. واقعاً حیف پرسپولیس است با این همه طرفدار که باید با مشکلات خنده‌دار دست و پنجه نرم کند... بگذریم!

 

* 2 بازی آسیایی، 6 امتیاز، 4 گل زده و بدون گل خورده در صدر گروهA لیگ قهرمانان آسیا، فکرش را می‌کردید؟

- (با خنده) من هر چه بگویم عده‌ای پاسخ می‌دهند که اغراق می‌کند یا همین‌جوری یک چیزی می‌گوید، فلان و بهمان! شما خودتان شاهد هستید من گفتم بازی در لیگ قهرمانان آسیا به مراتب راحت‌تر از لیگ برتر است چون تیم‌‌ها جلوی پرسپولیس فوتبال بازی می‌کنند.

 

* همان بحث دفاع اتوبوسی تیم‌های لیگ برتری که پس از بازی با صبای قم مطرح کردید؟

- روی صحبت من فقط صبای قم نبود. اتفاقاً مهدی تارتار را خیلی دوست دارم و مربی جوان و لایقی است. حرف من کلی بود. اینجا همه می‌آیند جلوی پرسپولیس ضدفوتبال بازی می‌کنند یا حداقل امتیاز را بگیرند یا اگر هم شانس آوردند روی ضدحملات برنده شوند ولی در آسیا فرق می‌کند. در لیگ قهرمانان تیم‌ها برای برد پای به میدان می‌گذارند و همین مسئله کارمان را آسان‌تر می‌کند.

 

* به نظر می‌رسد صعود پرسپولیس به مرحله بعد هم تا حد زیادی آسان‌تر شده باشد، این‌طور نیست؟

- به هر حال شانس‌مان برای صعود بالاتر رفته اما نباید مغرور شویم. غرور باعث سقوط است. من و بچه‌های پرسپولیس از حالا نباید کار را تمام‌شده بدانیم و در بازی‌های بعدی هم باید با تمام وجود برای برد تلاش کنیم. به شخصه همان‌طور که قبلاً به شما گفتم، دوست دارم صعود را با یکصد هزار تماشاگر و در استادیوم آزادی جشن بگیرم.

 

* در آسیا می‌خواهید تا کجا پیش بروید؟

- با حمایت تماشاگران و مسئولان و همت بچه‌ها تا جایی که بتوانیم جلو می‌رویم. ما البته بازی به بازی فکر می‌کنیم و نمی‌خواهیم تمرکزمان را بر هم بزنیم. فعلاً هدف پرسپولیس صعود مقتدرانه از مرحله گروهی است. بعد از صعود فرصت کافی برای فکر کردن به ادامه لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد.

 

* آقای درخشان؛ فکر می‌کنید این فرصت را در اختیارتان بگذارند؟

- خیلی تمایل ندارم در این رابطه صحبت کنم یا حرفی بزنم.

 

* ولی می‌دانیم فشار زیادی را تحمل کردید و قبل از شروع مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مسئولان باشگاه مرتب حرف از مذاکره با مربی خارجی می‌زدند؟!

- مهم نیست. گذشته‌ها، گذشته است. شما هم دیدید من ماندم، مبارزه کردم و جلوی فشارها نشکستم چون این روزهای پرسپولیس را می‌دیدم. من به توانایی بازیکنان پرسپولیس و خودم اطمینان داشتم و خدا را شکر بخشی از آن به اثبات رسید. البته هنوز هم با پرسپولیس رؤیایی مدنظرم فاصله داریم و زمان می‌برد تا به آن برسیم.

 

* همان زمان 2 ساله که گفتید و بحث فرگوسن را مطرح کردید و انتقاداتی هم شنیدید؟

- بله، من حرف بدی نزدم. خودم را هم با الکس فرگوسن مقایسه نکردم. عرض کردم فرگوسن هم 3، 4 سال اول حضورش در منچستر ناکام بود اما به مرور زمان موفق شد جام‌های پی‌درپی را درو کند.

 

* اما می‌دانید پرسپولیس تیم توقع است و منتقدان و هواداران به مربیان ناکام فرصت نمی‌دهند!

- متأسفانه در کشور ما این‌طور است. من حمید درخشان شعبده‌باز نبودم که یک‌شبه پرسپولیس را درست کنم. الان هم می‌گویم حداقل 2 سال به من فرصت بدهند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد. اصلاً هم ادعایی ندارم و خدای نکرده نمی‌خواهم روی این بردها موج‌سواری ‌کنم. این حرف من قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا بود که خود شما هم شاهد آن هستیم.

 

* بله، راستی محمد نوری هم فوق‌ العاده بود، قبول دارید؟

- به نظر من محمد نوری، پلاتینی فوتبال ایران است. یک هافبک باهوش، سربالا، پاسور و گلزن که از شخصیت بالایی هم برخوردار است. قصد دخالت در کار سرمربی تیم ملی را ندارم اما او می‌تواند به فوتبال‌ ملی ما هم کمک کند. شما دیدید پس از خط خوردن از لیست مسافران جام ملت‌ها یک کلمه هم علیه کی روش حرف نزد و اخلاق مثالزدنی‌اش را نشان داد. امیدوارم مربیان تیم ملی این بازیکن فنی و بااخلاق را بهتر ببینند.

 

* سوشا مکانی هم بهترین بازیکن بازی با بنیادکار انتخاب شد.

- البته همه بچه‌های پرسپولیس عالی بودند و ما به قول خود سوشا مکانی یک تیم بودیم. سوشا هم خوب بود اما خودش هم می‌داند پتانسیل بالاتری دارد و باید همین روند گل نخوردن را حفظ کند. آن روزها که من حرف سرمایه‌ ملی را زدم، خیلی‌ها انتقاد کردند و خوشحالم مکانی امروز دارد به روزهای اوجش برمی‌گردد.

 

* و بالاخره حرف پایانی؟

- دست تک‌تک بازیکنان پرسپولیس، همکارانم در کادرفنی، مسئولان باشگاه و از همه مهم‌تر مردم که ما را دعا کردند درد نکند. ما به وظیفه‌مان عمل کردیم و نمی‌دانید پس از بازگشت به ایران چقدر لطف و محبت مردم شامل حال‌مان شده است.

خبر ورزشی

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها