أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۰۱۷۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
مدافع میانی پرسپولیس گفت: «در این مدتی که من پرسپولیس بودم ندیدم مدیرعامل اینقدر همراه تیم باشد. من آینده باشگاه را با حضور آقای نژادفلاح خیلی خوب می‌بینم.»

به گزارش پایگاه 598، بنگر آسیایی؛ این عبارتی بود که بعد از سوت پایان بازی بنیادکار – پرسپولیس می‌شد با قاطعیت بیشتری نسبت به همیشه فریادش زد. وی در تاشکند روز فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت و بدون تردید بهترین بازیکن میدان بود.

 

محسن بنگر به خوبی از پس رهبری خط دفاع منسجم پرسپولیس برآمد و حتی یک اشتباه هم نداشت. با این حال بنگر می‌گوید او و تمام بازیکنان پرسپولیس از انتخاب سوشا به عنوان بازیکن برتر میدان خوشحالند.

 

* آقا محسن فرصت کردید استراحت کنید؟

- چند ساعت خوابیدم. ما موقع رفتن خیلی اذیت شدیم. وقتی رفتیم تا ساعت 5 صبح در فرودگاه بودیم و به خاطر مسائل ویزای فرودگاه شرایط خیلی سختی داشتیم اما در برگشت مشکلی نبود.

 

* در تاشکند برد شیرینی به دست آوردید ‌آن هم با یک بازی خوب و منطقی.

- بازی سختی بود. ما در این بازی به برد احتیاج داشتیم تا صدرنشین بمانیم چون می‌دانیم النصر تیم قدرتمندی است. باید این بازی را می‌بردیم تا اختلاف امتیازمان با این تیم پابرجا بماند و در صدر بمانیم. ما می‌دانیم که در عربستان بازی خیلی سنگینی خواهیم داشت.

 

* آقای درخشان هم گفته النصر از دو تیم دیگر همگروه‌تان قوی‌تر است.

- بله، ما دیروز بازی النصر با لخویا را دیدیم. به نظرم آنها فراتر از آسیا بازی می‌کنند.

 

* اما سال‌ها در لیگ قهرمانان حضور نداشتند.

- بله، ولی الان با 8 امتیاز اختلاف نسبت به الهلال و الاهلی صدرنشین هستند و تیم خیلی خوبی دارند.

 

* برگردیم به بازی بنیادکار، گل به موقعی زدید و بعد از آن بازی را خیلی خوب کنترل کردید.

- بله، گل خوبی زدیم اما 10 دقیقه بعد داور باید یک پنالتی دیگر می‌گرفت و بازیکن حریف را اخراج می‌کرد. اگر آنها 10 نفره می‌شدند صددرصد راحت‌تر بازی می‌کردیم اما به هرحال به خیر گذشت. البته کار راحتی نبود و ما مردیم تا توانستیم بازی را کنترل کنیم. ازبک‌ها عین روس‌ها بازی می‌کنند. بدن‌هایی قوی دارند و روی ضربات ‌آزاد و کاشته‌ها خیلی قوی هستند اما خدا را شکر نتیجه را گرفتیم.

 

* خط دفاع پرسپولیس و خود شما در این بازی فوق‌العاده بودید.

- خب روز خوبی بود. بچه‌ها از جلو تا عقب خوب بودند و هر کسی وظیفه‌‌اش را درست انجام داد.

 

* ما شما را به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب کردیم اما ناظر AFC سوشا را انتخاب کرد.

- خب مهم نیست. سوشا هم احتیاج به روحیه دارد و در شرایطی که او داشت همه از انتخابش خوشحال شدیم.

 

* بعد از این برد برخی می‌گویند پرسپولیس کی روشی برد. آیا سبک بازی شما شبیه تیم ملی بود؟

- اینها همان‌هایی هستند که ... (حرفش را می‌خورد) آخر چه بگویم؟ اینها همان‌هایی هستند که اگر 10 تا گل هم بزنی باز یک ایرادی می‌گیرند اما مهم سه امتیاز بود ضمن اینکه باید بدانیم 13 سال بود در ازبکستان پرسپولیس پیروز نشده بود و کار مهمی انجام داد. یادمان نمی‌رود که خیلی از دوستانمان تا چند وقت قبل می‌گفتند پرسپولیس نباید به آسیا برود و آبروی ایران را می‌برد. می‌گفتند پرسپولیس ضعیف‌ترین نماینده تاریخ فوتبال ایران است. همین پیشکسوتان بی‌انصافی می‌کردند و می‌گفتند پرسپولیس آبروی ایران را می‌برد. حالا جرأت داشته باشند و بیایند حرف بزنند. می‌گفتند اینها با پارتی رفته‌اند پرسپولیس اما شما دیدید احمد نوراللهی بازیکن جوان ما در وسط زمین 13-12 کیلومتر می‌دود، امید عالیشاه را ببینید که چه کار می‌کند، مهدی طارمی آنقدر می‌دود و تکل می‌زند که کشاله‌اش نزدیک بود پاره شود، اینها جوان‌های تیم ما هستند که درباره‌شان حرف می‌زدند. الان اگر همان منتقدان و پیشکسوتان جرأت داشته باشند از جوان‌های ما تعریف می‌کنند.

 

* شما قبل از بازی با بنیادکار مشکلات مالی زیادی داشتید که البته پای پرواز قول دادند مشکل به زودی حل می‌شود.

- من نمی‌خواهم در مورد مشکل مالی حرف بزنم. این مسائل خیلی خصوصی است و باید بین خودمان و باشگاه حل شود. به نظر من حرف زدن از مسائل و مشکلات مالی بی‌ارزش است و ورود به حریم خصوصی باشگاه و تیم خواهد بود.

 

* اما الان آقای نژادفلاح گفته وقتش است که مشکلات را حل کند چون نتیجه هم گرفته‌اید.

- گفتم که ما به مشکلات مالی فکر نمی‌کنیم اما باید از آقای نژادفلاح تشکر کنم. ایشان در مدت کوتاهی که آمده مشکلات ما از جمله مساله لباس‌ها را حل کرده. در این مدتی که من پرسپولیس بودم ندیدم مدیرعامل اینقدر همراه تیم باشد. ایشان مدام دور و بر تیم هستند و سر تمرین می‌آیند. اگر هم مشکلی باشد جلسه می‌گذارند و بازیکنان با ایشان درد دل می‌کنند. من آینده باشگاه را با حضور آقای نژادفلاح خیلی خوب می‌بینم.

 

* شما 4 بازی خارج از خانه و سخت در لیگ و آسیا دارید که اولی را به سلامتی گذراندید. فکر می‌کنید اگر بازی با نفت مسجدسلیمان به تعویق نیفتد به مشکل برمی‌خورید؟

- این را دیگر نمی‌دانم و به سازمان لیگ مربوط می‌شود. اما سازمان لیگ به پرسپولیس یا به عنوان تیم ایرانی نگاه می‌کند یا برایش تیم غیرایرانی هستیم. مطمئنا برای بچه‌ها انجام بازی هر چهار روز، یک بار سخت است ولی امیدوارم هر چه خیر باشد پیش بیاید. البته من خودم از بازی‌های فشرده استقبال می‌کنم و فکر می‌کنم برای تیم‌مان خوب باشد.

 

* اما لیورپول پنج‌شنبه 120 دقیقه مقابل بشیکتاش در ترکیه بازی کرد و حذف شد و در فاصله کمتر از 48 سال بعد منچسترسیتی را شکست داد.

- (می‌خندد) خب امکانات آنها با ما فرق می‌کند. در لیگ ما یک قرص تقویتی درست پیدا نمی‌شود چه برسد به ریکاوری درست و به موقع.

 

* راستی ما یادمان نمی‌آید تیم‌های ایرانی در ازبکستان برده باشند. شما که با سپاهان در خاک ازبکستان نبرده بودید؟

- نه همیشه مساوی کرده بودیم. یک بار 2-2 و یک بار هم یک- یک. خدا کند الان هم فولاد برنده شود. (بازی فولاد با نتیجه مساوی در جریان بود) تا ازبک‌ها دیگر شاخ نشوند اما می‌خواستم یک چیز را در مورد ازبکستان بگویم.

 

* بفرمایید.

- واقعا در کشور کوچکی مثل ازبکستان استادیومی در حد اروپا وجود داشت. ما با این همه سرمایه در شهرهایی مثل قم، مشهد و... استادیوم می‌سازیم و اینها هم استادیوم 30 هزار نفری ساخته‌اند که 500 نفری که تشویق می‌کردند انگار توی زمین بودند. واقعا برای فوتبال ما حیف است که بازیکنان ایرانی بروند در ورزشگاه کشوری مثل ازبکستان عکس یادگاری بگیرند. فوتبال ما باید برتر از آسیا باشد و مسئولان باید به فکر باشند اما تا الان که نتوانسته‌اند در این کار موفق شوند.

 

* یک صحنه شما داشتید با مربی حریف یکی به دو می‌کردید. قضیه چه بود؟

- بازیکن حریف بابک حاتمی را زد و مصدوم کرد. همان زمان سرمربی آنها داشت داد و بیداد می‌کرد که من هم گفتم ساکت باش، وقت هنوز زیاد است.

 

* عکس‌العمل نشان نداد؟

- نه اصلا، بی‌ادبی نکرد.

 

* سوال بزرگی که این روزها هواداران پرسپولیس و علاقه‌مندان به فوتبال می‌پرسند این است که چرا پرسپولیس در لیگ قهرمانان و لیگ برتر چهره متفاوتی دارد؟

- ببینید در لیگ تیم‌های ایرانی می‌آیند که از ما مساوی بگیرند. همان عقب در زمین خودشان می‌مانند و دنبال ضد حمله‌اند اما در لیگ قهرمانان اینطور نیست. شما همان بازی‌هایی که در لیگ باختیم را ببینید. من به حریفانمان بی‌احترامی نمی‌کنم اما همین صبا 90 دقیقه مقابل ما دفاع کرد یا ملوان یک گل زد و 80 دقیقه مشغول دفاع بود.

 

* اما قبول کنید که در طول لیگ بازی بد هم داشته‌اید.

- بازی بد هم داشته‌ایم اما هیچ تیمی در بازی با ما سوار نبود. ما مقابل تراکتورسازی در تهران 3- یک باختیم اما در همان بازی باید پنج تا می‌زدیم. یا در حالی به فولاد 2- یک باختیم که بازی دست ما بود و نباید می‌باختیم.

 

* اما بازیکنان هم انگار احساس کرده‌اند در جبهه متفاوتی بازی می‌کنند و حس مسوولیت‌پذیری و انگیزه‌شان بیشتر است.

- بله اینها هست. بازیکنان به خودباوری رسیده‌اند و ان‌شاءا... روز به روز شرایط تیم بهتر شود و نتایج خوبی بگیریم.

 

* فکر می‌کنید این بازی‌های خوب را در لیگ برتر هم از پرسپولیس ببینیم؟

- ان‌شاء‌ا... نتایج خوبی خواهیم گرفت. ما که هنوز امیدواریم در لیگ سهمیه آسیایی را بگیریم.

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها