يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۱۷۳۷
زمان انتشار: ۲۰:۲۷     ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
پایان کار هدفمندی یارانه‌ها در بودجه۹۴ با حذف یارانه نقدی ۸۰۰هزار نفر، اظهارات مدیرعامل بورس کالا درباره معاملات بین‌المللی برخی کالاهای صادراتی در بورس، برگزاری دومین روز نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با حضور ۴اقتصاددان برجسته و... از مهمترین اخبار برگزیده امروز اقتصادی است.

گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه سیزدهم اسفندماه 1393 به شرح زیر است:


حفره امنیتی 20 ساله ناشی از توطئه آژانس امنیت ملی آمریکا شناسایی شد

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ شناسایی یک حفره امنیتی که از دهه 90 میلادی تا به حال ناشناخته باقی مانده بود، باعث شده آسیب‌پذیری بسیاری از وب‌سایت‌ها در برابر حملات هکری آشکار شود. در یک مقاله تحقیقی که در این مورد منتشر شده تصریح گردیده که آسیب پذیری مذکور حاصل مجموعه ای از ضعف های رمزگذاری است. این ضعف ها به علت فشار نهادهای دولتی آمریکا به وجود آمده که می خواستند تضمین شود که آژانس امنیت ملی آمریکا قادر به رمزگشایی تمامی ارتباطات رمزگذاری شده خارجی است.

مبادلات تجاری ایران و ترکیه تا 2016 به 35 میلیارد دلار می‌رسد

وزیر اقتصاد ترکیه با اشاره به موافقت‌نامه تجارت ترجیحی ایران و ترکیه پیش‌بینی کرد که حجم مبادلات تجاری دو کشور تا سال 2016 به 35 میلیارد دلار برسد. نیهات زیپکچی خاطرنشان کرد، مبادلات تجاری ایران و ترکیه رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد و شهر مرزی وان باید برای حجم بالای مبادلات تجاری مهیا شود، همچنین یک موافقت‌نامه جدید میان 2 کشور به منظور توسعه پایانه مرزی کاپیکوی- رازی به امضا خواهد رسید.

عربستان قیمت نفت خود را 1.40 دلار افزایش داد

عربستان قیمت نفت سبک خود را برای فروش در ماه آوریل به بازارهای آسیا 1.40 دلار و برای آمریکا یک دلار افزایش داد، بر اساس آمارهای بلومبرگ، این به معنای افزایش 1.40 دلاری نفت بسیار سبک این کشور برای فروش در آسیا است که بیشترین افزایش قیمت از ژانویه 2012 به شمار می‌رود.

پایان کار هدفمندی در بودجه با حذف یارانه نقدی 800هزار نفر/ ساختمان‌ نیمه‌کاره‌ای که زیر برف ماند


کاهش تنها 3 هزار میلیارد تومان از اعتبار یارانه نقدی از عزم نداشته دولت و مجلس برای نظام‌مند کردن یارانه پردرآمدها حکایت داشت، مسئله‌ای که چالش‌ها و ابهامات جدی آن همچنان مطرح است و حتی افکار عمومی را با وجود تنگناهای اقتصادی اقناع نمی‌کند. آنچه در تبصره 21 هدفمندی یارانه‌ها و موضوع شناسایی پردرآمدها مطرح شد نه حذف بخشی از اقشار جامعه بلکه به نوعی نظام‌مند کردن یارانه پرداختی بیت‌المال برای همگان بر اساس عدالت و نه مساوات است.

مشکل پراکنده‌گویی در مفهوم اقتصاد مقاومتی/ عینک تعصب را برای ریشه‌یابی ناکامی‌‌های گذشته برداریم

عباس شاکری، فرشاد مؤمنی، داوود دانش‌جعفری و حسین صمصامی 4 اقتصاددانی بودند که در یک میزگرد 4 ساعته به پیش‌زمینه‌ها و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداختند که البته در نیمی از زمان بحث، تحلیل‌ها خارج از موضوع جلسه بود. دومین روز نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در حالی آغاز شد که دانش جعفری با بیان اینکه هر اقتصادی اهدافی دارد و مهمترین هدف اقتصاد ایران این است که اقتصاد در مسیری همواره قرار گیرد، اظهارداشت: هر چقدر در حوزه اقتصاد تدابیری اتخاذ کند که تولید بالا برود، این جزو هدف قرار می‌گیرد.

 نشست شورای عالی کار به پایان رسید/ حداقل مزد سال 94 تعیین نشد


نشست امروز شورای عالی کار با حضور وزرای اقتصادی برگزار شد و عدد معینی برای حداقل مزد سال 94 به تصویب نرسید. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در پاسخ به سؤالی در خصوص پرداخت دستمزد کارگران گفته بود: امروز بعد از ظهر جلسه‌ای تشکیل شده و تا امشب تصمیم شورای مربوطه در ارتباط با چگونگی دستمزد کارگران اعلام می‌شود.

معاملات بین‌المللی کالاهای صادراتی در بورس/ قیمت تضمینی جایگزین خرید تضمینی برخی محصولات می‌شود


مدیرعامل بورس کالا از معاملات بین‌المللی برخی کالاهای صادراتی بورس کالا خبر داد و گفت: قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در بخشی از محصولات کشاورزی به اجرا در‌می‌آید و با این ابزار علاوه بر اینکه بخش کشاورزی به سمت بهره‌وری بیشتر خواهد رفت فشار مالی کمتری به دولت برای خرید تضمینی وارد می‌شود.

حسین پناهیان با اشاره به سابقه حدود 200 ساله بورس کالا در دنیا گفت: در برخی از کشورها حجم معاملات بورس کالا 100 برابر تولید ناخالص آن کشور است اما بورس کالای ایران با سابقه کمتر از 10 سال هنوز تا رسیدن به جایگاه خود راه زیادی در پیش دارد.

اتاق بازرگانی باید از جریان‌های مختلف شکل بگیرد/ با ورود هلدینگ‌های خصوصی موافقیم


سخنگوی ائتلاف ایرانی آباد در انتخابات اتاق بازرگانی تهران درباره نگرانی‌ها از ورود هلدینگ‌ها به انتخابات گفت: ورود هلدینگ‌های دولتی چندان مطلوب نیست اما هلدینگ‌های خصوصی هم داریم که ورود آنها مثبت است. زرگر با انتقاد از این که این روزها برخی هزینه‌های زیادی برای ورود به اتاق بازرگانی می‌کنند، خاطر نشان کرد: ما لطمه زیادی از سیاسی کردن کارها خورده‌ایم و امیدواریم انتخابات این دوره اتاق با دوره‌های دیگر متفاوت باشد چرا که اتاق یک بخش صنفی است که باید در حد مخاطبان تجاری و بازرگانان عمل کرده و اصحاب رسانه‌ نباید اجازه حرکت‌های این چنینی را به ائتلاف‌ها بدهند.

 سال آینده افزایش قیمتی در بخش مسکن نخواهیم داشت


وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ مسکن در سال آینده گفت: سال 94 اتفاق قیمتی خاصی درباره مسکن نداریم. عباس آخوندی افزود: حتی اغلب کارشناسان مسکن هم پیش‌بینی افزایش نرخ مسکن در سال آینده را ندارند.

خاموشی در تابستان سال آینده قطعی است/ رکود عمیق در صنعت برق

رئیس سندیکای صنعت برق با بیان اینکه خاموشی در تابستان سال آینده قطعی است، گفت: صنعت برق در سال آینده در رکود عمیقی فرو خواهد رفت. کلاهی در پاسخ به این سئوال که خاموشی برق در تهران رخ خواهد داد تاکید کرد: خاموشی در سال آینده قطعی است اما اینکه تهران هم دچار خاموشی شود باید دید وزارت نیرو چه مانوری در شبکه سراسری ایجاد خواهد کرد.

مرغ ارزان نشد/ قیمت مرغ، ماهی و گوشت قرمز در تهران


قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ علی‌رغم توزیع گسترده مرغ منجمد توسط دولت هنوز در بازار تهران حدود 8000 تومان است. این گزارش می‌افزاید: بر اساس تصمیم مورخ 11/12/93 دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار مقرر شد قیمت عرضه گوشت مرغ منجمد توسط این شرکت در سردخانه از مبلغ 55000 ریال به 51000 ریال کاهش یابد که باید منتظر تاثیر این تصمیم در قیمت گوشت مرغ ماند.

طراحی بودجه سایه برای سناریو‌های مختلف قیمت نفت/ بودجه عمرانی سال آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان


سخنگوی دولت با اشاره به آخرین تغییرات اعتبارات بودجه سال آینده، اظهارداشت: مجلس اعتبارات جاری را از 166 هزار میلیارد تومان به 174 هزار میلیارد تومان و بودجه عمرانی را از 47 هزار و 700 میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها