أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۰۱۷۴۴
زمان انتشار: ۲۰:۳۵     ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که تلفن های هوشمند واقعا اعتیاد آور هستند و هر چقدر شخص بیشتر از آنها استفاده کند خطر معتاد شدن به آنها بیشتر می شود.


 محققان دانشگاه دبری انگلیس با مطالعه بر روی 256 نفر متوجه شدند که 13 درصد از افراد مورد مطالعه به تلفن هوشمند خود معتاد بودند.

همچنین این مطالعه نشان داد که نوسان خلق و خو، تنهایی و حسادت همه از شاخص های کلیدی اعتیاد به تلفن هوشمند هستند.

دکتر زاهیر حسین روانشناسی که این تحقیق را انجام داده بود متوجه شد که هر چه شخص بیشتر از تلفن هوشمند خود استفاده می کند خطر معتاد شدن وی به آن بیشتر می شود.

وی ادامه داد: خودشیفتگی و علاقه بیش از حد به خود و یا ظاهر فیزیکی خود، از رایج ترین و آشکارترین علائم اعتیاد به تلفن هوشمند است.

به گفته این روانشناس، رابطه مثبت معنی داری میان خودشیفتگی و اعتیاد به تلفن هوشمند پیدا شد به این صورت که هر چه شخص خودشیفته تر باشد احتمال اعتیاد به تلفن هوشمندش بیشتر می شود.

محققان بر اساس نتایج این مطالعه می گویند: افرادی که تلفن های هوشمند می فروشند باید خریداران را از پتانسیل خواص اعتیاد آور این وسیله آگاه کنند.

این مطالعه به مردم در مورد استفاده بیش از حد از تلفن های هوشمند و تاثیر آن بر سلامت روانی افراد هشدار می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها