أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۰۱۷۶۶
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
یک متخصص طب سنتی روش‎های موثر درمان برای بیماری‎های گوارشی را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ امروزه بیماری‎های گوارشی از مشکلات مردم است و بسیاری از افراد از درد معده, سوءهاضمه یا ترش کردن یا حالت تهوع صبحگاهی, تلخی دهان و ... شکایت دارند؛ یکی از مهمترین اصول در درمان بیماری‎ها و پیشگیری از بیماری‎ها پاکسازی اندام‎های گوارشی و کبد است.

مهراد کریمی متخصص طب سنتی افزود: بسیاری از مردم برای درد معده یا مشکلات سیستم گواشی خود از درمان‎های خانگی بهره می‎برند و در بسیاری از مواقع این درمان‎ها بسیار موثر است، برخی از افراد بدون اینکه دانشی در زمینه طب سنتی دانشی داشته باشند توصیه‎هایی که از گدشتگان خود رسیده استفاده می‎کنند.

درمان‎های خانگی بیماری‎های گوارشی

-مصرف عرق نعناع یا دم نوش نعناع و بابونه  البته افراد توجه داشته باشند مصرف بیش از حد عرق نعناع خود موجب سوزش معده می‎شود چرا که دهانه معده را گشاد می‎کند و باعث تحریک دهانه معده می‎شود.

-گذاشتن کیسه آب گرم یا کیسه‎ای که محتوی سیاه‎دانه یا جو, روی معده برای رفع درد معده مفید است.

-مصرف زیره سیاه و سبز در غذاها

-مصرف نان زیره

-مصرف رازیانه یک ضد التهاب بسیار خوب است و برای رفع ناراحتی‎های گوارشی مفید است.

-مالیدن روغن سیاه‎دانه و کیسه جو گرم شود و روی معده گذاشته شود.

-مصرف چای بومادران, چای دارچین, دم نوش گشنیز, شربت یا دم نوش گیاه افسنتین

-زنجبیل پرورده مقوی معده است, مانند مرباها دیگر تهیه می‎شود و می‎توان زنجبیل تازه را رنده کرد و با عسل به قوام مربا درآورند.

-لیمو قند بسیار برای معده مفید است,می‎توان لیمو را به دلخواه ورقه ورقه کرده و داخل یک شیشه ریخته به نحوی که یک لایه لیمو و یک لایه شکر ریخته شود و به همین ترتیب شیشه را پر کنند.

-مصرف آناناس و پوست کیوی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها