يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۱۷۷۴
زمان انتشار: ۲۳:۰۶     ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش وضعیت کشتی‌های نفتکش ایران در دوران سقوط قیمت نفت را تشریح کرد و گفت: تولید و انتقال دریایی نفت در منطقه خلیج فارس فعلا از رونق نیافتاده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ نصرالله سردشتی درباره تاثیر کاهش قیمت نفت در فعالیت نفتکش‌های ایرانی، گفت: نرخ اجاره و کرایه حمل نفتکش ها براساس قرارداد منعقده و طبق فرمول توافقی خاصی انجام می شود و به همین دلیل از تحولات پرشتاب بازار، کم تر متأثر می شود.

مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران با اعلام اینکه تنظیم سرعت کشتی‌های نفتکش و استفاده از زمان مناسب جهت انجام تعمیرات ادواری از جمله راهبردهای شرکت ملی نفتکش در استفاده بهتر از تحولات بازار با توجه به نوسانات قیمت نفت است، تصریح کرد: کاهش بهای نفت بر مناطق عرضه و تقاضا تأثیری فوری دارد به عنوان نمونه کاهش شدید بهای نفت تأثیری منفی بر تولید شیل آمریکا برجای گذاشته، چنانچه بسیاری از پروژه‌های اکتشافی پرهزینه آب‌های عمیق را به حالت تعویق درآورده اند.

این مقام مسئول افزود: سقوط بهای نفت باعث تولید بیشتر تولیدکنندگان خلیج فارس شده به طوری که برداشت محموله‌ها از خلیج فارس جایگزین برداشت از آمریکا و بقیه کشورها شده است.

سردشتی با یادآوری اینکه با توجه به موارد فوق، حمل نفت خام از خلیج فارس رونق گرفته و این در حالی است که کاهش قیمت سوخت و افزایش کرایه حمل نیز باعث شده تا مالکان از سود مناسبی برخوردار شوند، اظهار داشت: پایین بودن قیمت نفت، تولید نفت شیل را غیرمنطقی می کند و از طرفی دیگر واردات آمریکا بیشتر شده تا بتواند این تعادل را در بازار داخلی حفظ کند.

مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه تولید نفت خام یک فاکتور مهم و اثربخش در بازار نفتکش ها است، تاکید کرد: بهای نفت و نرخ اجاره کشتی های نفتکش اساساً کار دشواری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر درباره بهای نفت خام پیش بینی ضعیفی وجود دارد، تبیین کرد: البته از ماه اکتبر تاکنون منحنی پیش خرید نفت دوباره تغییر کرده به طوری که قیمت فروش نفت تحویلی برای آینده بالاتر از قیمت های فروش فوری است که این امر موجب حمایت از بازار نفتکش‌ها می شود.

مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران، ادامه داد: از سوی دیگر دیدگاهی وجود دارد که بر پایداری قیمت‌های پایین نفت برای یک دوره زمانی تأکید می کند.

سردشتی با تاکید بر اینکه اگر عربستان سعودی مصمم باشد در تولید نفت شیل آمریکا کاهش ایجاد کند، لازم است قیمت فعلی نفت برای یک دوره نسبتاً طولانی ثابت بماند، گفت: البته از آنجا که در بهترین حالت دورنمای کلی اقتصادی چندان مطلوب نیست از این رو احتمال کمی وجود دارد که تقاضای فعلی بتواند ذخایر مازاد بازار را جذب کند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر سال جاری میلادی از لحاظ رشد و توسعه نفتکش های با محدودیت روبه رو است که در این شرایط احتمالا استفاده از نفتکش‌ها به صورت مخزن ادامه می یابد و اما در مورد نرخ اجاره کشتی‌های نفتکش در سال جاری، رشد ناوگان محدودی پیش بینی می شود.

سردشتی با بیان اینکه دورنمای آینده برای نرخ اجاره کشتی ها کمی مثبت تر ارزیابی می شود، خاطرنشان کرد: همانطور که قبلاً اشاره شد بهای پایین نفت برای تولید نفت خاورمیانه امتیازی محسوب می شود، از این رو دورنمای اجاره نفتکش‌ها اندکی بهتر به نظر می‌رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها