امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۰۲۲۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
حجت الاسلام طالبی گفت:یکی از محل های غفلت مخصوصاً امروزه همین عروسی ها می باشد. یاد مرگ غفلت زدایی می کند. اگر حیا باشد انسان شرم می کند که کسی دیگر را در دلش راه دهد...
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران: مراسم هفتگی هیئت ثارالله زنجان با سخنرانی حجت الاسلام طالبی و مداحی حاج میثم مطیعی و حاج مهدی رسولی برگزار شد.که در ادامه نکاتی از سخنان حجت الاسلام طالبی را بخوانید؛

_ ما روایات زیادی در رابطه با عظمت و فضیلت حضرت صدیقه طاهره داریم. اما یک روایت در رابطه با فضیلت حضرت صدیقه از جانب امام صادق(ع) نقل شده که فضیلتی که در این روایت است از همه فضیلت های حضرت صدیقه برتر باشد.

_ امام صادق می فرماید بعد از پیامبر اکرم حضرت زهرا 75 روز در قید حیات بودند. حضرت زهرا به خاطر رحلت پدر بزرگوارشان حزن طویل داشتند و حتی یک لبخند هم بعد از رحلت پدرشان نداشتند. جبرئیل در این ایام 75 روز مکرراً با حضرت زهرا مراوده داشتند و به محضر ایشان رفت و آمد داشت و حضرت را تسلی می داد و مطالبی را در رابطه با جایگاه پدرشان در بهشت می فرمودند. از خبرهای آینده ایشان را آگاه می کرد.

_ این اخبار را حضرت زهرا به امیرالمؤمنین منتقل می کردند که حضرت امیر همه را یادداشت می کردند که مجموع این بیانات کتابی شد به نام مصحف فاطمه که فقط امامان متوجه این کتاب می شوند. این کتاب همیشه نزد امام معصوم است و الان هم نزد حضرت ولی عصر امام زمان می باشد.

_ جبرئیل بر هر کسی نازل نمی شود و بر کسی نازل می شود که ظرفیت روحی را داشته باشد و تناسب داشته باشد. وقتی جبرئیل بر پیامبر نازل می شدند پیامبر حالشان عوض می شود و عرق می کنند چون این نازل شدن بسیار سنگین است. در خصوص هیچ کدام از ائمه نداریم که جبرئیل بر ایشان نازل شده باشد ولی حضرت صدیقه طاهره دارای ظرفیت روحی است که جبرئیل بر ایشان نازل می شود.

_ امام حسن عسکری می فرماید که ما حجت های خدا بر بشر و انسان ها هستیم اما جده ما حضرت فاطمه حجت خدا بر ما می باشد. یکی از منابع علمی امامان ما مصحف فاطمی است. حضرت فاطمه اسوه حسنه برای مردم و حتی اسوه حسنه برای حضرت مهدی است که شبیه پدرشان می باشد. پس بهترین الگو برای بشریت حضرت فاطمه است.

_ اگر شما سراسر زندگی حضرت زهرا را نگاه کنید حیا را می بینید. حیا نعمت بسیار ارزشمندی است که اگر باشد دین هست و اگر نباشد دین نیست. کسی که حیا ندارد دین ندارد. این حدیث نورانی می باشد. حیا نوری است که این نور باعث می شود ایمان در سینه انسان مستقر شود. حیا نوری است که ایمان می آورد.

_ اگر حیا نباشد هیچ ارزشی در جای خودش نیست. روز به روز می بینیم که دزدان جنایتکار حیای مردم را می دزدند. ماهواره کارش این است که حیا را از بین ببرد. بی حیایی اگر باشد تمام مفاسد را به دنبال دارد.

_ اگر حیا باشد انسان خود را همیشه در محضر الهی می بیند. منشأ حیا این است که نگاه کننده ای باشد. اگر انسان همیشه خدا را ناظر بداند حیا دارد. یکی از محل های غفلت مخصوصاً امروزه همین عروسی ها می باشد. یاد مرگ غفلت زدایی می کند. اگر حیا باشد انسان شرم می کند که کسی دیگر را در دلش راه دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها