أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۲۷۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سينماپرس، عباس رافعي کارگردان سينما در اظهاراتي صريح و بي پرده گفت: برآورد من از عملکرد هيأت مديره خانه سينما طي تمامي سال هايي که عضو اين نهاد به اصطلاح صنفي هستم اين است که اين نهاد هيچ ابزار قدرتي در اختيار ندارد و تنها به محلي براي انتشار بيانيه هاي سياسي و حزبي و مثلأ صنفي بدل شده است؛ آخر چرا؟!
اين کارگردان سينما افزود: برخلاف آنچه که نهادهاي صنفي و سنديکاها در سراسر دنيا عمل مي کنند، خانه سينما تنها مانند يک دبيرخانه سينمايي شده است که هيچ گونه کارکرد صنفي براي اعضاي خود نداشته و تنها طي تمامي سال هايي که از تأسيس اش مي گذرد در حال دادن بيانيه هاي بي ارتباط با مسائل سينمايي بوده است!

وي ادامه داد: سنديکاها در سراسر دنيا از اعضاي خود به هر قيمت دفاع کرده و در مقابل دولت ها براي دستيابي به آنچه که حق اعضاي شان است ايستادگي مي کنند و يا راهکارهاي مهمي براي برون رفت اعضايشان از مشکلاتي که گريبانگيرشان شده است ارائه مي دهند؛ اما خانه سينما هيچ گاه از حق و حقوق اعضاي خود حمايت نکرده و حتي درصدد حل مشکلات عديده معيشتي اغلب اعضاي خود برنيامده است.

کارگردان فيلم سينمايي «آفتاب بر همه يکسان مي تابد» با تأکيد بر اينکه اين نهاد صنفي تاکنون هيچ کارآيي براي سينماگران نداشته است اظهار داشت: ساختار خانه سينما اساساً به شکلي پايه گذاري و طراحي شده و به راه خود ادامه داده که سينماگران ديگر هيچ توقعي از آن نبايد داشته باشند. هيأت مديره و روساي اغلب صنوف تابعه خانه سينما چنان درگير مسائل کاري خود شده اند که کاملاً فراموش کرده اند چرا در رأس اين نهاد قرار گرفته اند و اصولاً چه کارهايي را مي بايست انجام دهند.

وي افزود: من شخصاً به عنوان يکي از اعضاي خانه سينما چه در زماني که يکي از فيلم هايم توسط حوزه هنري تحريم شد، چه در زماني که درخواست پروانه ساخت دادم و با مشکل روبرو شدم و يا در زماني که خواستم بدون مزاحمت فيلم بسازم از حمايت خانه سينما برخوردار نشدم. خانه سينما حتي به فکر تأمين معيشت من در دوران بيکاري ام نبود و از همين رو است که به همه اعضاي خانه سينما توصيه مي کنم به خاطر مسائل معيشتي به دنبال گرفتن کارت خانه سينما نباشند چرا که خود هيأت مديره آنچنان درگير مسائل معيشتي هستند که اگر مي توانستند مشکل معيشتي کسي را حل کنند اول مشکلات خود را حل مي کردند تا به خاطر مبلغي ناچيز راضي به انجام هرکاري به اسم سينما نشوند!

رافعي سپس خاطرنشان کرد: خانه سينما امروزه رسماً تبديل به يک بنگاه کاريابي براي اعضاي هيأت مديره و روساي صنوف است و آن ها مي خواهند که کل سينما را در اختيار خود در بياورند و روي تمامي توليدات سالانه سينما چمبره بزنند! از همين رو اعضاي هيأت مديره نمي توانند به دليل توليد اندک سينماي ايران نگاهي به تمامي اعضا داشته باشند.

وي ادامه داد: اعضاي خانه سينما در طول تمامي سال هايي که از تأسيس اين نهاد صنفي مي گذرد هيچ گاه از جلسات مديران اين نهاد با دولتمردان آگاهي نيافته اند و از سوي ديگر اعضاي هيأت مديره خانه سينما هيچ گاه بر خود واجب ندانسته اند که گزارشي از عملکرد خود را به صورت سالانه براي اطلاع اعضايي که همه ساله براي ماندگاري در اين نهاد حق عضويت پرداخت مي کنند منتشر کنند. از همين رو من همچنان که نسبت به هيأت مديره هاي پيشين خانه سينما خوش بين نبوده ام به هيچ عنوان نمي توانم نسبت به هيأت مديره فعلي خانه سينما خوش بين باشم.

کارگردان فيلم سينمايي «کيميا و خاک» در خاتمه اين گفتگو افزود: سينماگران به خوبي از عدم کارکرد صنفي اين نهاد مطلع هستند و از اين رو است که اگر به هرگونه مشکل معيشتي و يا کاري برخورد مي کنند فوراً براي رفع نيازهاي خود دست به دامان سازمان سينمايي مي شوند و اصلاً به سمت خانه سينما نمي روند. چرا که خانه سينما به همه سينماگران ثابت کرده که هيچ گونه کارآيي صنفي ندارد و هيچ قدمي براي رفع نيازهاي آن ها بر نمي دارد. خانه سينما محلي است که به دليل آنکه متوليان اش حرمتش را رعايت نکرده اند تبديل به مکان مخروبه و بي هويتي شده که ديگر خانه سينماگران ايران به شمار نمي رود!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها