أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۳۰۳۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
هفدهمین اجلاس مجلس خبرگان
رئیس موقت مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله مهدوی کنی عالمی با تقوا و با بصیرت بود که نه هزینه ای به انقلاب تحمیل کرد و نه انقلاب را هزینه خود کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، آیت الله هاشمی شاهرودی در مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این اجلاسیه اولیبن اجلاس خبرگان بعد از رحلت آیت الله مهدوی کنی است. وی حقیقتا عالمی بزرگ و انقلابی اصیل و تمام معنا بود و هر جا که انقلاب اسلامی به وی نیاز داشت اعم از عضویت در شورای انقلاب، وزارت کشور، امامت جمعه تهران و ریاست مجلس خبرگان با اقتدار در صحنه حاضر بود. یاد خاطره این عالم بزرگ را گرامی می داریم.

 

رئیس موقت مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی یکی از عالمان باتقوا و با بصیرت بود که نه هزینه ای به انقلاب تحمیل کرد و نه انقلاب را هزینه خود کرد و مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان عالم دینی و سیاست مداری ساده یاد کردند.

 

آیت الله هاشمی شاهرودی به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و در این باره گفت: بعد از 36 سال مردم در سراسر کشور بار دیگر حضور حماسی خود را به جهانیان نشان دادند این حضور در حالی بود که در برخی از شهرها هوا سرد بود و در برخی دیگر مسئله ریزگردها و گرد و غبار را داشتیم اما مردم این شهرها نیز باز حضور پرشوری در راهپیمایی داشتند لذا زبان و بیان از توصیف حضور مردم و تشکر از این همه احساس مسئولیت و بصیرت عاجز است.

 

وی با بیان اینکه باید به خاطر داشتن چنین ملتی به درگاه خداوند سپاسگزاری کرد ادامه داد: راهپیمایی 22 بهمن آزمایش است دشمنان ایران اسلامی منتظرند و چشم به راهپیمایی این روز دوخته بودند تا از این طریق بتوانند تاثیر تبلیغات سیاسی خود را علیه ملت ایران بسنجند و اندازه بگیرند لذا 36 سال است که منتظرند اما مردم هر سال حضور پرشور تری نسبت به سال گذشته داشتند و دشمنان را ناکام گذاشتند.

 

رئیس موقت مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ملت ایران یک پارچه و یک صدا به خیابان ها آمدند و از استقلال کشور دفاع کردند و حرکت بزرگی را به نمایش گذاشتند لذا این حضور گسترده پیام روشنی برای دولت های زیاده خواهی همچون آمریکا داشت.

 

وی ادامه داد: ملت ما در 22 بهمن امسال با حضورش نه تنها نشان داد که دستش بسته نیست بلکه نشان داد که در برابر اراده اش همان گونه که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و این حضور آگاهانه ملت مسئولیت مسئولان و خواص را سنگین تر کرده است و باید قدر این ملت را دانست و در پیشگاه خداوند شاکر بود.

 

وی اظهار داشت: در برابر این ملت عظیم جز خدمت بی منت و کار و تلاش مضاعف هر حرکت دیگری ناسپاسی است و برجسته کردن حاشیه ها و پرداختن به مسائل بیهوده سیاسی ناسپاسی در حق مردم است.

 

وی با بیان اینکه روز 22 بهمن نمایش اقتدار ملی بود افزود: در طول این 36 سال بارها تجربه کردیم که هیچ مسئله ای نیست که جمهوری اسلامی نتواند آن را حل کند بلکه تا زمانی که چنین مردمی داریم هیچ گاه به بن بست نمی رسیم.

 

وی در ادامه اعتماد مردم را میراث بزرگی برای انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه اعتماد مردم بود و طی این چند سال با تکیه بر همین مردم به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کردیم لذا پیشرفت های چشمگیر علمی امروز نیز مسئول ایجاد فضای اعتماد نسبت به جوانان تحت عنوان نهضت تولید علم است.

 

آیت الله هاشمی شاهرودی در ادامه به اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور نه استثنا است و نه اینکه از سایر عرصه ها پیچیده تر است بلکه تجربه 36 سال انقلاب به ما نشان داده است که حضور مردم در تمامی عرصه ها خود نوعی راهگشا خواهد بود.

 

آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار داشت: اقتصاد دولتی و نفتی ریشه مشکلات کشور است و اقتصاد مردم بنیاد راهگشای این مشکل خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه دشمنی های امروز جبهه استکبار مسئله تازه ای نیست ادامه داد: دشمنان همواره از مسئله اسلام هراسی استفاده کرده اند و در واقع می توان گفت که اسلام هراسی آنان تجربه اقتدار اسلام است.

 

رئیس مجلس موقت خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئله وحدت و انسجام اسلام باید بلندترین صدای دنیای اسلام باشد، ادامه داد: دشمنان آمریکایی- صهیونیستی تلاش دارند تا اسلام سکولار و اسم متحجر را جایگزین اسلام ناب کنند.

 

این جریان به طور علنی و شفاف به جاهایی مثل سوریه، عراق و لبنان با محور صهیونیستی، آمریکایی مثلثی را برای مبارزه با اسلام ناب تشکیل داده اند و جریان اسلام آمریکایی اهدافی را دنبال می کند که باید به آن توجه کرد.

 

وی در ادامه ضمن برشمردن اهداف اسلام آمریکایی در این باره گفت: تحت تأثیر قراردادن اقتدار اسلام به انحراف کشاندن مسئله بیداری اسلامی، به حاشیه بردن مسئله فلسطین و ساختن یک دیوار فکری و ذهنی از طریق اسلام هراسی اهداف اسلام آمریکایی است و باید توجه کرد که در هم شکستن این اهداف بیش از همه برعهده عالمان، نخبگان و خواص و مسئولین کشور است.

 

آیت الله هاشمی شاهرودی به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب اشاره کرد و ادامه داد: نامه رهبری معظم انقلاب به جوانان انقلاب ابتکاری است که راه مقابله با امواج اسلام هراسی را برای ما می گشاید، این نامه نقطه شروع حرکتی جریان ساز در دنیا است و باید نخبگان، خواص و آگاهان ظرفیت های نرم افزاری خود را برای حضور در این جبهه به میدان بیاورند.

 

وی تصریح کرد: یکی از راه های مقابله با اسلام هراسی روشنگری تحلیلی و شفاف سازی همه جانبه نسبت به گروه های تکفیری و  اعلام برائت اسلام از آنان است باید مرز اسلام ناب و اسلام سکولار آشکار شود چرا که اسلام آمریکایی نرمش در مقابل دشمنان آمریکایی را خواستار است و اسلام ناب، اسلام معنویت و تفکر است اما اسلام آمریکایی، اسلام تسلط و تعطیل کردن راه فکری است چرا که اگر راه فکر کردن باز باشد یک انسان مسلمان بعد از تفکر متوجه می شود که داشتن فکر تکفیری بسیار غلط و اشتباه است.

 

رئیس موقت مجلس خبرگان رهبری در مورد مسئله هسته ای تاکید کرد: در مسئله هسته ای تیم هسته ای با شجاعت به دنبال پیشبرد اهداف است و ما باید آنان را حمایت کنیم و اما باید بدانیم حل مسائل کشور در گرو توافق با طرف مقابل نیست ما خواستار رسیدن به توافق خوبی هستیم که عزت ملی و منافع کشور طی آن حفظ شود البته تجربه ها نیز نشان داده است که دولت آمریکا قابل اعتماد نیست. عقلانیت و واقع‌گرایی اقتضا می‌کند که از مذاکرات حمایت کنیم، اما همین عقلانیت می‌گوید که توافق بما هو توافق برای ما موضوعیت ندارد.

 

وی در پایان درباره مسائل فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: ما از وزارت ارشاد و صدا و سیما تقاضا می کنیم تا به مسائل حوزه فرهنگی توجه کنند چرا که برخی از اتفاقات این حوزه قابل قبول نیست و با ارزش های انقلاب اسلامی تعارض دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها