کد خبر: ۳۰۳۲۹۰
زمان انتشار: ۲۲:۳۶     ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،وزیر دادگستری هلند و معاون وی پس از اذعان به این‌که به پارلمان این کشور در خصوص حل‌وفصل پرونده قضایی یکی از سران مافیای مواد مخدر در سال 2001 دروغ گفته‌اند، از سمت خود استعفا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ایوو اوپستلتن، وزیر دادگستری هلند و فرد تیون، معاون وی، هر دو از اعضای حزب سیاسی مارک روته، نخست وزیر هلند هستند.

استعفای آنها از سمتشان باعث تضعیف کابینه این کشور در آستانه برگزاری انتخابات استانی در 18 مارس خواهد شد.

این دو مقام قضائی هلند اذعان کردند که به دروغ به پارلمان کشورشان گفتند، سیس هلمان، یکی از سران مافیای مواد مخدر این کشور مبلغی بسیار کمتر از 7 / 4 میلیون گیلدر که برای حل‌وفصل پرونده قضائی‌اش، تعیین شده بود، دریافت کرده است و همچنین همه اسناد و مدارک مربوط به واریز این پول به حساب او مفقود شده‌اند.

فرد تیون، معاون اوپستلتن که در آن زمان دادستان کل هلند بود به این دلیل اجازه پرداخت این پول به سیس هلمان را داده بود که پیشتر بازرسان نتوانسته بودند ثابت کنند پول توقیف شده از او غیرمشروع است.

اوپستلتن قبلا شهادت داده بود که اطلاعات مربوط به واریز این پول به حساب سیس هلمان مفقود شده‌اند اما وزارت دادگستری هلند اعلام کرد مدارکی دارد که نشان می‌دهند دقیقا معادل 4/7 گیلدر به حساب هلمان واریز شده است. چند ساعت پس از این بیانیه این دو مقام قضائی هلند گفتند که با افشای این دروغگویی قادر به ادامه کار خود نیستند.

وزیر دادگستری هلند در کنفرانسی خبری گفت: این اطلاعات می‌توانستند زودتر یافت شوند اما من مسئولیت کامل این اتفاق را می‌پذیرم و اکنون استعفای خود را به پادشاه هلند اعلام می‌کنم.

وی به خبرنگاران تاکید کرد: بی‌اطمینانی درباره این موضوع بیش از حد به طول انجامیده است.

سال گذشته میلادی نیز، اوپستلتن در پاسخ به سوالی از سوی قانونگذاران هلندی گفته بودکه همچنان هیچ مدرکی دال بر این توافق با سیس هلمان موجود نیست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها