يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۳۴۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
رئیس مرکز توسعه رسانه های نوین سازمان صدا و سیما از انتشار فراخوان برای انتخاب شرکتهای مجری تلویزیون اینترنتی خبر داد و گفت: نیمی از کشور تا ۵ سال دیگر تحت پوشش IPTV قرار می گیرد.

عباس عسکری ساری در گفتگو با مهر، از انتشار آگهی فراخوان انتخاب شرکتهایی به عنوان نمایندگان سازمان صدا و سیما برای ارائه خدمات صوتی و تصویری فراگیر مبتنی بر پروتکل آی پی - IPTV - خبر داد و گفت: پخش کانال های تلویزیونی و رادیویی، ویدئوی درخواستی (VOD)، موسیقی یا صوت درخواستی (AOD) ،( Catch Up TV ) از جمله سرویس های تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنت خواهد بود.

وی هدف از اجرای این پروژه را توسعه شیوه ­های دسترسی آحاد جامعه به محتوای صوتی و تصویری مطلوب، استفاده از فناوری­های نوین در ارائه خدمات صوتی و تصویری فراگیر به مخاطبین و ارتقای جذابیت و تنوع خدمات با استفاده از فناوری­های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: با اعلام این فراخوان، سازمان صداوسیما امکان نمایندگی در توسعه و ارائه خدمات صوتی و تصویری فراگیر مبتنی بر IP (موسوم به IPTV و OTT) در کشور را برای داوطلبان واجد شرایط و در قالب قرارداد همکاری بلندمدت فراهم کرده است.

رئیس مرکز توسعه رسانه های نوین سازمان صدا و سیما در مورد ارائه این سرویس بر بستر شبکه مخابرات تلفن ثابت افزود: داوطلبان شرکت در این فراخوان، مجاز به ارائه پیشنهاد خود مبتنی بر شبکه تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه یا بدون سیم یا شبکه های ترکیبی هستند و این فراخوان می تواند چند برنده داشته باشد.

وی گفت: در این فراخوان بین ۳ تا ۵ شرکت به عنوان طرفهای قرارداد با سازمان انتخاب خواهند شد. شرکتهای مذکور براساس طرح های پیشنهادی خود به رقابت با یکدیگر می پردازند. به عنوان مثال شاید شرکتی منبع اصلی کسب درآمد خود را جذب آگهی بازرگانی قرار دهد و شاید دیگری دریافت آبونمان از مشترکین و فروش محتواهای خاص به مشترکین خود را ترجیح دهد یا ترکیبی از این روشها. همچنین قسمتی از محتوای قابل عرضه توسط شرکتهای مختلف می تواند متفاوت باشد.

این مقام مسئول طول مدت قرارداد را ۶ ساله با قابلیت تمدید دو دوره چهار ساله عنوان کرد و در مورد آخرین مهلت مشارکت در این فراخوان گفت: فراخوان انتخاب شرکتهایی به عنوان نمایندگان سازمان صدا و سیما برای ارائه خدمات آی پی طی دور روز گذشته در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار منتشر شده که براساس آن داوطلبان از ۲۰ تا ۲۴ اسفندماه می توانند نسبت به خرید اسناد اقدام کنند؛ در همین حال آخرین مهلت تسلیم پاکات ۱۹ فروردین ماه ۹۴ است که البته با توجه به تعطیلات نوروز در صورت درخواست تعداد قابل توجهی از داوطلبان، مهلت مذکور حداکثر دو هفته تمدید خواهد شد.

وی در مورد این سوال که آیا سازمان صدا و سیما برای عقد قرارداد با منتخبین فراخوان یا اعطای نمایندگی مبلغی را دریافت می کند، گفت: مبلغی به عنوان حق الامتیاز یا غیره در زمان عقد قرارداد اخذ نمی شود اما با توجه به اینکه جذب آگهی بازرگانی و برخی سایر درآمدها توسط طرفهای قرارداد حصول می شود درصدی از درآمدهای اکتسابی متعلق به سازمان صدا وسیما خواهد بود.

عسکری ساری با پیش بینی اینکه با اجرای پروژه آی پی تی وی، طی ۵ سال آینده حداقل نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش این سرویس قرار می گیرند افزود: برخی از وظایف سازمان صدا و سیما طبق قانون اساسی و نظریه تفسیری شورای نگهبان انحصاری بوده و قابل واگذاری نیست اما در برخی موارد که محدودیت قانونی وجود ندارد، تصدی گری سازمان صدا و سیما صرفا سبب می شود که کارها با سرعت کمتر و هزینه بیشتر انجام شود؛ در چنین مواردی اصرار بر حداکثر استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی داریم و امیدواریم اجرای پروژه IPTV با مدل جدید سرآغازی برای رسیدن به اهداف مدنظر باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها