أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۳۸۶۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما، پورمحمدی، معاونت سیما و احسانی، مدیر شبکه یک با حضور در پشت‌صحنه سریال «معمای شاه» با عوامل و کارگردان این فیلم گفت‌وگو کردند.
تسنیم: محمد سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما، علی‌اصغر پورمحمدی، معاونت سیما و محمد احسانی، مدیر شبکه یک سیما با حضور در پشت‌صحنه سریال «معمای شاه» با عوامل و کارگردان این فیلم گفت‌وگو کردند. در ابتدای این مراسم محمدرضا ورزی، کارگردان این سریال به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: این مراسم به دو منظور برگزار شده است، اول اینکه ریاست صدا و سیما از نزدیک از این پروژه بازدید داشته باشند و دوم اینکه از گریم آیت‌الله طالقانی در این سریال رونمایی شود.

وی سپس به معرفی بازیگران حاضر در این نشست پرداخت. در این مراسم رامبد شکرآبی، داریوش کاردان، جعفر دهقان، امیریل ارجمند، علی دهکردی و پرویز ثابتی حضور داشتند. حقانی مشاور پروژه و مهدی تبار، ناظر پخش از دیگر عوامل حاضر در این مراسم بودند.

کارگردان سریال «معمای شاه» در ادامه سخنان خود گفت: از مدیران میراث فرهنگی تشکر می‌کنم که اکنون که 70 درصد از فیلم برداری کار انجام شده است شرایط خوبی را در کاخ‌های مختلف برای ما فراهم کردند. اگر شرایط خوب باشد در همان تاریخ گفته شده از اولین قسمت از این سریال رونمایی خواهیم داشت. امیدواریم این کار فضایی تحقیقاتی و بصیرتی از دوران پهلوی برای نسل چهارم انقلاب داشته باشد و راهگشایی برای بقیه فیلمسازان برای پرداختن به این موضوع باشد.

در ادامه برنامه سرفراز، ریاست سازمان صدا و سیما به سخنرانی پرداخت و گفت: 15 سال پیش که برای اولین بار با ورزی آشنا شدم، فیلم سقوط شاه را انجام دادیم که کار بی‌نظیری بود. ایشان در این سال‌ها بسیار پیشرفت کردند. سریال «معمای شاه» روایت درستی از تاریخ انقلاب اسلامی است، تاریخی که یک طرف آن شاه، یک طرف آن مردم، یک طرف آن امام(ره) و یک طرف آن آمریکا بود. این فیلم باارزشترین روایت از تاریخ انقلاب اسلامی است. باید گفت روایت صحیح انقلاب کار بی‌نظیری است. من اینجا آمده‌ام تا از هنرمندان که کارشان بسیار سخت و ارزشمند است تشکر کنم.

ورزی در ادامه گفت:  یکی از افتخارات من این است که 16 سال پیش با سرافراز آشنا شدم و او به نسل جوان اعتماد کرد. وقتی من 23 سال داشتم، او در معاونت برون‌مرزی بود و من اولین، دومین و سومین کارم را با او ساختم. این اعتماد باعث شد که اکنون فیلمسازان قابلی به سینمای ما معرفی شوند.

در ادامه مراسم رونمایی از تست گریم آیت‌الله طالقانی بر صورت علی دهکردی با حضور سرافراز و پورمحمدی و بازیگران این فیلم برگزار شد.

ورزی گفت: هنگامی که دهکردی را برای اولین بار گریم می‌کردیم پسر آیت‌الله طالقانی حضور داشت. او بعد از دیدن دهکردی در حالی که متعجب بود گفت: شما بعد از چند سال خاطره حضور پدرم را زنده کردید.

و در ادامه نیز پلانی از این سریال در حضور ریاست صدا و سیما، معاونت سیما و مدیر شبکه یک ضبط شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها