يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۴۷۸۷
زمان انتشار: ۰۸:۳۴     ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم‌صهیونیستی با بیان اینکه نباید اجازه داد ایران به یک «ابر قدرت» تبدیل شود، به انتقاد از تلاش‌ها برای همکاری با ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش پرداخت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یوال اشتاینیتز وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه بار دیگر از تلاش‌ها برای همکاری با ایران جهت مبارزه با گروه تروریستی داعش انتقاد کرده و گفت نباید اجازه داد ایران به یک «ابر قدرت» تبدیل شود.

وی که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی اسرائیل با روزنامه جروزالم‌پست مصاحبه می‌کرد، گفت: «ایران همین حالا هم یک خلافت با ثبات است و نباید اجازه داد که به یک ابرقدرت تبدیل شود. این وحشتناک و یک اشتباه تاریخی است.»

اشتاینیتز که به دلیل شکست احتمالی حزب لیکود در انتخابات ممکن است روزهای پایانی فعالیتش در وزارت اطلاعات اسرائیل باشد، همچنین بار دیگر به سبک مقامات اسرائیلی ایران را با داعش مقایسه کرده  و گفت باید این گروه را شکست داد، به این خاطر که «همین یک ایران، کافی است.»

با این حال، او با بیان اینکه همکاری با ایران برای شکست داعش اقدامی غلط است، گفت: «سخت در تلاشیم تا ایالات متحده را متقاعد کنیم که درک کنند که این راه‌حل نیست.»

وی همچنین گفت اگر آمریکا این مسیر را دنبال کند، «امپراطوری شیعی ایرانی‌ها با آن وسعت و منابع به چنان مشکلی بدل می‌شود که داعش یک درصد آن هم نخواهد بود. شما با ایجاد یک مشکل بزرگتر، نمی‌توانید یک مشکل را حل کنید.»

اشتاینیتز که در کابینه فروپاشیده بنیامین نتانیاهو مسئول پرونده هسته‌ای ایران به شمار می‌رود، همچنین گفت تل‌آویو با توافق هسته‌ای با ایران مخالف است، چراکه این توافق «ایران را به یک در آستانه هسته‌ای شدن به صورت قانونی، تبدیل می‌کند.»

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان و اسرائیل پرداخت و گفت لیکود به صورت اصولی با راهکار دو دولتی موافق است، اما به دلایل «امنیتی» امکان عقب‌نشینی از کرانه باختری را ندارد.

وی با اشاره به قدرت گرفتن نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه پس از عقب‌نشینی اسرائیل، گفت: «نمی‌توان واقعیت‌های میدانی را نادیده گرفت. عقب‌نشینی از کرانه باختری، برای اسرائیل در حکم خودکشی است.»

انتخابات پارلمانی رژیم‌صهیونیستی روز سه‌شنبه در حالی برگزار می‌شود که نتایج نظرسنجی‌ها از احتمال بالای شکست راستگرایان به رهبری حزب حاکم، لیکود، حکایت دارد. در صورتی که اوضاع به همین منوال پیش برود، همانطور که بنیامین نتانیاهو نیز هشدار داده بود، وی احتمالا باید با نخست‌وزیری خداحافظی کند. گفته می‌شود تأکید بیش از حد نتانیاهو بر مسائل امنیتی از جمله برنامه هسته‌ای ایران و نادیده گرفتن موضوعات اقتصادی، یکی از اصلی‌ترین دلایل شکست احتمالی نتانیاهو است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها