يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۴۸۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
مستند « مشتی اسماعیل » ساخته مهدی زمانپور کیاسری پنج شنبه این هفته 28 اسفند ماه در قالب برنامه « دریچه » از شبکه مستند پخش می شود.
مستند « مشتی اسماعیل » ساخته مهدی زمانپور کیاسری پنج شنبه این هفته 28 اسفند ماه در قالب برنامه « دریچه » از شبکه مستند پخش می شود.

«مشتی اسماعیل» که جایزه بهترین کارگردانی مستند جشنواره فجر را برای مهدی زمانپور کیاسری به ارمغان آورد و در بیش از بیست جشنواره معتبر داخلی و خارجی موفق به دریافت جایزه شده است، روایت‌گر داستان پیرمرد نابینای شالیکاری است که علی‌رغم همه سختی‌های زندگی امید و توان بالایی در زندگی خود دارد. او حتی قادر است همچون کودکان از درخت گردو بالا برود و از جنگل هیزم تهیه کند. آبیاری و کار در مزرعه و درو کردن را نیز به خوبی انجام می دهد.



«دریچه» با رویکردی نو و متفاوت به معرفی و پخش بهترین مستندهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز دنیا می‌پردازد. در قالب این برنامه ،  در هر قسمت ضمن معرفی، بهترین مستندهای شناخته شده دنیا و مستندهای ایرانی که تاکنون فرصت نمایش از تلویزیون را نیافته اند ، پخش خواهند شد.



این مستند 40 دقیقه ای پنج شنبه‌ ساعت 23 از شبکه مستند پخش می‌شود و جمعه ساعت 10 صبح تکرار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها