کد خبر: ۳۰۵۴۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با شماره روز چهارشنبه روزنامه آرمان امروز گفته است: آقای روحانی در برابر آسیب دیدن نیروهای اصلاح‌طلب جامعه و روشنفکران به‌جز واکنش عاطفی کوچک‌ترین اقدامی نکرده است. دولت دارد به شکل‌های مختلف خود را توجیه و به ندیدن می‌زند. در شرایط فعلی هیچ‌یک از فعالان اصلاح‌طلب و کنشگران مدنی بار اضافی روی دوش دولت نگذاشته‌اند ولی دولت با کم‌توجهی بار سنگین حمایت از خود را روی دوش آنها گذاشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با شماره روز چهارشنبه روزنامه آرمان امروز گفته است: آقای روحانی در برابر آسیب دیدن نیروهای اصلاح‌طلب جامعه و روشنفکران به‌جز واکنش عاطفی کوچک‌ترین اقدامی نکرده است. دولت دارد به شکل‌های مختلف خود را توجیه و به ندیدن می‌زند. در شرایط فعلی هیچ‌یک از فعالان اصلاح‌طلب و کنشگران مدنی بار اضافی روی دوش دولت نگذاشته‌اند ولی دولت با کم‌توجهی بار سنگین حمایت از خود را روی دوش آنها گذاشته است.  
 
او همچنین می‌گوید: (دولت یازدهم) هوادارش را شناسایی نکرده و نمی‌داند با کدام باید ائتلاف کند و از کدام باید دوری کند.
 
اصغرزاده در ادامه گفت‌وگوی خود تصریح کرده است: شکست دولت نه تنها آقای روحانی که حتی اصلاح‌طلبان را هم دچار بحران و فروپاشی پشتوانه خواهد کرد...سعید حجاریان در جایی گفته بود «اگر اصلاح‌طلبان بشکنند، آقای روحانی خواهد شکست». من اما جایی گفتم اگر آقای روحانی بشکند، اصلاح‌طلبان هم خواهند شکست.
 
او در صحبت‌های خود تأکید می‌کند که «ستاد دولت ضعیف عمل می‌کند»!
 
  تحلیلی بر صحبت های اصغر زاده:
 
*صحبت‌های آقای اصغرزاده در فحوای خود بیشتر یک مرثیه برای کم‌توجهی دولت یازدهم به برخی خواسته‌ها و تندروی‌های جریان سیاسی خاص است.
 
مرثیه‌ای که البته نخستین بار هم نیست که در کلام یک اصلاح‌طلب مبرّز مورد اشاره قرار می‌گیرد و قبل از او کسان دیگری از همین جریان نیز با اشاره به مسئله سهم اصلاح‌طلبان در دولت؛ درباب این بی‌توجهی‌های سیاسی روحانی داد سخن داده‌اند.
 
همچنین جریان خاص درباره مقولاتی مثل توافق به هر قیمتی در مذاکرات هسته‌ای، آزادی فتنه‌گران از حصر و دخالت دولت در انتخابات آتی، خواسته‌های صریح و البته نامعقولی را از دولت مطرح کرده‌اند که به نظر می‌رسد برخی بی‌حسّی‌های رئیس جمهور روحانی در این زمینه موجب اعتراض آنان شده است.
 
درباره نظر اصغرزاده مبنی بر اینکه شکست روحانی موجب فروپاشی اصلاح‌طلبان خواهد شد نیز باید اشاره کرد که این نظر یقیناً در واکنش به صحبت اخیر سعید حجاریان مبنی بر اینکه شکست روحانی، شکست اصلاح‌طلبان نیست! بیان شده است.
 
گزاره‌ای که قبل از اصغرزاده، مورد انتقاد صریح عباس عبدی نیز قرار گرفته بود و او طی مقاله‌ای که در روزنامه اعتماد منتشر کرد در این‌باره لب به انتقاد از حجاریان گشود.
 
عبدی اینطور تأکید کرد که نمی‌شود عده‌ای (اصلاح‌طلبان) خود را در پیروزی روحانی سهیم بدانند اما در هنگام شکست پای خود را کنار بکشند.
 
با تمام این تفاسیر اما به نظر می‌رسد قسمتی از تحلیل حجاریان صحیح باشد.
 
فی‌الواقع منهای اینکه جریان سیاسی خاص هرگز نخواهد توانست پای خود را از تبعات تصمیمات و نگرش‌های دولت بیرون بکشد و نظر حجاریان در این باره بیشتر یک آرزوست تا تحلیل درست! اما باید دانست که یقیناً سعید حجاریان نیز به سؤالات مهمی درباره دستاوردهای دولت و بخش‌های ملموس و غیر ملموس آن رسیده که تأمل در آنها او را به صحبت درباره شکست یا موفقیت دولت وا داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها