أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۵۹۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۰۵ فروردين ۱۳۹۴
یادداشت ۵۹۸:
حجت‌الاسلام ابوالفضل امامی
امروزه یکی از مشکلات جدی در فضای رسانه، فوروارد کور مطالب است! هر کسی مطلبی را دریافت می کند و خوانده نخوانده منتشر می کند؛ غافل از این که در چه فاجعه ای تنیده شده است!

1. شکر نعمت بیان، استفاده درست از آن است و شیاطین جن و انس، همواره کوشیده اند که این نعمت را به نقمت بدل کنند.

2. پیش از فراگیری رسانه ها، تهدید دشمن، در تحدید چرخه اطلاعات بود و پس از فراگیری رسانه ها، دشمن برای تهدید و از بین بردن حق، در تکثیر اطلاعات و درآمیختن سخن درست و نادرست برای استیلا بر حق می کوشد؛ زیرا اگر حق و باطل در هم نیامیزد، مردم راه درست را می روند: «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ‏ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ‏ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ‏ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِه».‏ نهج البلاغة صبحي صالح، ص88.

3. بی شک در هم آمیختن حق و باطل، کاری شیطانی است و کسانی که چنین حق و باطل در هم آمیخته ای را منتشر کنند، به فتنه گری سیستماتیک رسانه ای دامن زده اند و مصداق ایجاد فضای دروغ و فسق شده اند؛ ای ابوذر! برای دروغگویی فرد، همین کافی است که هر آنچه می شنود را بازگوید: «يَا أَبَا ذَرٍّ كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِباً أَنْ‏ يُحَدِّثَ‏ بِكُلِ‏ مَا يَسْمَع‏» مکارم الاخلاق، طبرسی، ص 467.

4. و اگر محیط رسانه ای دچار فتنه و دروغ و فسق شد، باید با تحقیق و بررسی هر محتوایی، جلوی آسیب به حق را گرفت: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ‏ تُصِيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمِين» حجرات، 6.

5. بزرگترین رسالت کنونی ما، پیراستن اطلاعات حق از باطل است؛ نه ترویج اطلاعات درهم که اسباب فتنه است. باشد که نگذاریم به قوم حامی حق، زیانی برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها