کد خبر: ۳۰۶۱۶۲
زمان انتشار: ۱۹:۰۱     ۰۷ فروردين ۱۳۹۴
شهر پومپی در جنوب ایتالیا دو هزار سال پیش درپی فعالیت های آتشفشانی کوه وزویو، در زیر مواد مذاب و خاکستر مدفون شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صداوسیما، فوران و انفجارهای دهشتناک آتشفشانی این کوه آنقدر ناگهانی روی داد که فرصت فرار را از اهالی آن گرفت و انها را به سنگ تبدیل کرد.

شماری از اجساد قربانیان اتشفشان وزویو در شهر پمپی در میان دو لایه خاکستر محصور شدند. این لایه های خاکستر به سرعت سخت و به سنگ تبدیل شدند و با وجود انکه جسدی که در داخل ان قرار داشت به مرور زمان متلاشی شد، اما استخوان ها و طرح بیرونی آن در میان دو لایه خاکستر محفوظ ماند».

هر سال بیش از ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی از شهر سوخته پومپی، که اثار تاریخی زیادی از ان باقی مانده است دیدن می کنند که شگفت انگیز ترین این بقایا، جسد های سنگی مردم این شهر است. پرفسور انتونیو وارونه، باستان شناس ایتالیایی که در حفاری های شهر پومپی شرکت داشته گفت:«پس از انفجار کوه آتشفشان، بسیاری از اهالی شهر سعی کردند از منازل خود فرار کنند، اما بارش بارانی از خاکستر و گدازه های آتشین مانع از فرار آنها شد. این باران آتشین از بالا بر روی شهر فرو می ریخت و عملأ شهر را به یک اتاق گاز مسموم تبدیل کرد. خاکستر داغی که بر روی شهر فرود می امد به راحتی وارد دستگاه تنفسی اهالی شهر می شد و این مسئله باعث خفگی سریع مردم شهر شد و آنها را در هر جایی که بودند، متوقف کرد».

پومپی که ۲ هزار سال پیش بندری باشکوه در امپراطوری رم باستان بود پس از ۱۷۰۰ سال از زیر خاک بیرون اورده شد.

لینک دانلود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
کاوه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴
۵
۰
سلام
خدا وکیلی از شما بعید بود
هیچ کارشناس مستقلی این واقعه رو قبول نداره ( در حالت هیچ یک از آدم های سنگ شده حالت فرار و اضطراب دیده نشده )
پمپی به خاطر فسادش معروف بود شهری که مردان آن زنان خود را به دیگران عرضه می کردند و به عمل افتخار کرده و از یکدیگر سبقت می گرفتند ..... آنان در عذاب جمعی الهی سنگ شدند.....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها